Ηλεκτροκίνηση: Θα πληρώνατε 50 ευρώ για μία φόρτιση;


ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ IONITY ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΕ 0,79 ΕΥΡΩ/KWH ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 50 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ ΕΝΟΣ NISSAN LEAF E .

  • 23/6/2020

Ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο ωστόσο αποτελεί μια σκληρή, ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Το δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων που δημιουργήθηκε από τη σύμπραξη των BMW, Daimler, Ford και VW αποφάσισε εν μία νυκτί να αυξήσει το τιμολόγιο χρέωσης στα σημεία φόρτισης ανά την Ευρώπη εκτοξεύοντας το αντίστοιχο κόστος για τους ιδιοκτήτες-χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων.

Μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου η Ionity, η οποία διαθέτει 200 ταχυφορτιστές σε ολόκληρη την Ευρώπη, χρέωνε για κάθε φόρτιση -ανεξαρτήτως κατανάλωσης KWh- 8 ευρώ. Το τιμολόγιο αυτό ωστόσο από την 1η Φεβρουαρίου πρόκειται να αλλάξει, συνυπολογίζοντας την κατανάλωση ενέργειας σε κάθε φόρτιση.

Συγκεκριμένα για κάθε 1 KWh που θα καταναλώνεται σε ταχυφορτιστή της Ionity το κόστος να ανέρχεται σε 0,79 ευρώ. Εν πρώτοις ακούγεται μικρό, ωστόσο, να κανείς το πολλαπλασιάσει με τα 62 KWh των μπαταριών ενός Nissan Leaf τότε το κόστος φόρτισης φτάνει τα 50 ευρώ.

Υπό ιδανικές συνθήκες με τη φόρτιση των 50 ευρώ θα διανύσει κανείς 385 χιλιόμετρα, όταν με το ίδιο ποσό μπορεί εφοδιαστεί με 31 λίτρα βενζίνης και να καλύψει με ένα τυπικό μικρομεσαίo hatchback περισσότερα από 400 χιλιόμετρα.

Προφανώς τα νούμερα είναι πολύ διαφορετικά αν στη θέση ενός βενζινοκίνητου μοντέλου τοποθετήσει κανείς ένα πετρελαιοκίνητο, το οποίο κατά κανόνα εμφανίζει μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η απόφαση της Ionity για την υπέρογκη αύξηση των χρεώσεων στα σημείο φόρτισης που διαθέτει μπορεί να αποτελέσει μια πραγματική βόμβα στα θεμέλια της διάδοσης της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, τη στιγμή που όλο και περισσότεροι κατασκευαστές είναι έτοιμοι να περάσουν στην παραγωγή ηλεκτροκίνητες προτάσεις οι οποίες μάλιστα θα είναι τηρουμένων των αναλογιών.

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια ουσιαστική αντίδραση για την απόφαση της Ionity παρά μόνο η δήλωση του επικεφαλής της εταιρείας, Michael Hajesch, ο οποίος θεωρεί ότι η κίνηση αυτή καθιστά τη δραστηριότητα της Ionity οικονομικά βιώσιμη.