Καμπανάκι για ελλείψεις μπαταριών... προσεχώς - Πάει πίσω η ηλεκτροκίνηση;


Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, υποστηρίζει πώς η αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει ελλείψεις μπαταριών και πρώτων υλών τα επόμενα χρόνια.

  • 12/5/2022

Το 2025 και το 2026 αναμένονται μεγάλες ελλείψεις στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Tavares πιστεύει ότι η συνεχιζόμενη μεταστροφή του κλάδου στα ηλεκτρικά οχήματα θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε προβλήματα εφοδιασμού, ιδιαίτερα με τις μπαταρίες, γύρω στο 2025 ή το 2026, όταν η ζήτηση για αυτές θα φτάσει σε νέα ύψη.

 «Εάν δεν υπάρχει έλλειψη μπαταριών, τότε θα υπάρξει σημαντική εξάρτηση του δυτικού κόσμου από την Ασία. Αυτό είναι κάτι που μπορούμε εύκολα να το προβλέψουμε», είπε ο Tavares μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο Future of the Car 2022 των Financial Times. «Η ταχύτητα με την οποία όλοι χτίζουν τώρα την ικανότητα παραγωγής για μπαταρίες είναι πιθανώς στα άκρα για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε τις ταχέως μεταβαλλόμενες αγορές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε».

Η προμήθεια πρώτων υλών, ειδικά εκείνων που χρειάζονται για την κατασκευή ελαφρύτερων πλαισίων για ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να αναιρείται η αύξηση βάρους που προκαλείται από τις βαριές μπαταρίες τους, μπορεί επίσης να αμφισβητηθεί, πρόσθεσε ο Tavares.

«Αυτό σημαίνει πολλή εξόρυξη πρώτων υλών, αυτό σημαίνει τελικά σπανιότητα πρώτων υλών, αυτό σημαίνει τελικά γεωπολιτικούς κινδύνους», είπε. «Μπορεί να μην μας αρέσει ο τρόπος με τον οποίο θα προμηθεύονται αυτές οι πρώτες ύλες σε λίγα χρόνια. Τι έπεται; Πού είναι η καθαρή ενέργεια; Πού είναι η υποδομή φόρτισης; Πού είναι οι πρώτες ύλες; Πού είναι οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι από την προμήθεια αυτών των πρώτων υλών; Ποιος βλέπει την πλήρη εικόνα αυτής της μεταμόρφωσης;»

Όπως πολλοί από τους αντιπάλους της, η Stellantis έχει μεγάλες φιλοδοξίες για ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον. Τον Μάρτιο, η εταιρεία είπε ότι όλες οι μάρκες της θα είναι πλήρως ηλεκτρικές στην Ευρώπη έως το 2030 και ότι η εταιρεία θα φτάσει στους 0 ρύπους μέχρι το 2038. Από το 2024, όλα τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από τις μάρκες της Stellantis θα περιλαμβάνουν αμιγώς ηλεκτρικές παραλλαγές, συμπεριλαμβανομένων επαγγελματικά φορτηγά και αγροτικά από τη Ram, 4x4 off-road και οικογενειακά SUV από την Jeep, αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης από την Dodge και οικογενειακά αυτοκίνητα από την Chrysler.

Η Stellantis ετοιμάζει περισσότερα από 75 EV μέχρι το 2030, εκ των οποίων περισσότερα από 25 θα είναι EV προορισμένα για την αγορά των ΗΠΑ. Η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει επίσης να αυξήσει την παραγωγή χωρητικότητας μπαταριών στις 400 GWh, μια αύξηση κατά 140 GWh σε σύγκριση με τα προηγούμενα σχέδια.