Keraboss Super K - Αποκλειστικό: Μιλήσαμε με τον κατασκευαστή του πρώτου ελληνικού αυτοκινήτου - Live φωτογραφίες


Είδαμε το ελληνικό Keraboss Super K από κοντά, συνομιλήσαμε με τον κατασκευαστή του και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας και τις πρώτες φωτογραφίες. Πόσο θα κοστίζει και ποιοι είναι οι στόχοι των κατασκευαστών του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ.Σ., ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 23/6/2022

Μετά το πρωτοφανές ενδιαφέρον που προξένησε η είδηση για την έκδοση πινακίδων κυκλοφορίας για τα δύο πρώτα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα, εμείς δεν είχαμε παρά να δούμε το Keraboss Super K από κοντά και να σας δείξουμε τις πρώτες live φωτογραφίες.

Δεν χωρά αμφιβολία ότι για ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα σε μία χώρα σαν την Ελλάδα με τα καλά, αλλά και τα πολύ… κακά της (βλέπε φυσικά γραφειοκρατία), για να ασχοληθεί κάποιος με την κατασκευή και εξ ολοκλήρου παραγωγή ενός αυτοκινήτου στη χώρα μας πρέπει να έχει γερό στομάχι και πολύ μεράκι.

O κ. Παύλος Κεραμπός μπροστά στο πρωτότυπο Super K από παλαιότερη παρουσίαση στο Car and Driver.
O κ. Παύλος Κεραμπός μπροστά στο πρωτότυπο Super K από παλαιότερη παρουσίαση στο Car and Driver.

Δύο τέτοιοι άνθρωποι είναι ο Παύλος και η Στέλλα Κεραμπός, τους οποίους γνωρίσαμε από κοντά και μιλήσαμε μαζί τους για το Super K, αλλά και τις αμέτρητες δυσκολίες που αντιμετώπισαν. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε από το 2011, σχεδόν δηλαδή 10 χρόνια πριν και το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη του εγχειρήματος έγινε με την απόφαση (ΦΕΚ Β’ 3134/2014), με την οποία δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το κανονιστικό πλαίσιο όπου καθορίστηκαν οι διαδικασίες και οι τεχνικές απαιτήσεις για την έγκριση κυκλοφορίας Μεμονωμένων Οχημάτων Ιδιαίτερης Κατασκευής (Μ.Ο.Ι.Κ.).

Το Super K λοιπόν ανήκει στην κατηγορία των οχημάτων ΜΟΙΚ και το 2016 υποβλήθηκε η πρώτη αίτηση από την «ΚΕΡΑΜΠΟΣ CARS MANUFACTURING IKE» για έκδοση μεμονωμένης έγκρισης επιβατικού οχήματος κατηγορίας Μ1 και εν τέλει, το 2021  προσδιορίστηκαν οι δασμοί και τα τέλη από την Τελωνειακή Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών.

Αυτό που μας τόνισαν ο Παύλος και η Στέλλα Κεραμπός είναι ότι περίμεναν τόσα χρόνια το Υπουργείο Οικονομικών να ορίσει τους δασμούς και τους φόρους για το αυτοκίνητο και συνεπώς δεν ήταν εφικτό για τόσα συναπτά έτη το Super K να λάβει πινακίδες κυκλοφορίας και να μπει στην παραγωγή.

Ποιο είναι το Super K;

Το Keraboss Super K είναι μία πολύ ειδική περίπτωση οχήματος. Ανήκει στην κατηγορία των Μεμονωμένων Οχημάτων Ιδιαίτερης Κατασκευής και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, ενώ όπως μας τόνισαν οι κατασκευαστές του είναι το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο που φτιάχνεται εδώ από το μηδέν και δεν γίνεται απλά συναρμολόγηση.

Το πάτωμα του αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί και κατασκευάζεται από τον ίδιο τον Παύλο και τη Στέλλα Κεραμπός, ενώ ο κινητήρας των 1.000 κυβικών εκατοστών προέρχεται από τη Mitsubishi. Τα τέλη κυκλοφορίας του Super K είναι στα 120 ευρώ. Το εσωτερικό έχει ως βάση του παλιό Smart, που επίσης χρησιμοποιούσε κινητήρα της ιαπωνικής εταιρίας και τα παράθυρα δεν έχουν κρύσταλλα, αλλά ένα είδος πλαστικού καλύμματος.

Τα αυτοκίνητα που έχουμε στις φωτογραφίες μας βέβαια είναι πρωτότυπα και στα κανονικά Super K θα υπάρχουν πολλές βελτιώσεις και αναβαθμίσεις, ενώ στον εξοπλισμό τους έχουν αερόσακους, ABS και κλιματισμό.

Πρέπει εδώ να τονίσουμε πως το Super K δεν είναι ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που βγαίνει από υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής, αλλά κατασκευάζεται και συναρμολογείται σε μικρές εγκαταστάσεις με παραδοσιακές μεθόδους στο χέρι.

Η εταιρεία το χαρακτηρίζει ως ένα… island car. Αυτό σημαίνει πως θα προορίζεται κυρίως για νησιωτικές περιοχές και εκτός δρόμου καταστάσεις, όπως αμμώδεις παραλίες. Η εταιρεία μας είπε ότι δεν σκοπεύει να ανταγωνιστεί τα κανονικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, αφού ο προσανατολισμός του είναι άλλος και δεν προσφέρει τις ανέσεις και τις ευκολίες τους. Ο κάτοχός του που θα το επιλέξει θα είναι αυτός που θέλει να διαφέρει και ξέρει συνειδητά ότι κάνει μερικούς συμβιβασμούς σε σχέση με ένα κανονικό αυτοκίνητο.

Μάλιστα, η ίδια η Keraboss δηλώνει ότι έχει… τρομάξει από την τεράστια ανταπόκριση του κοινού και των μέσων ενημέρωσης και εκτιμά πως μπορεί να κατασκευάζει το πολύ 75 αυτοκίνητα το χρόνο. Ενδεικτικά, αναφέρουμε το εντυπωσιακό ενδιαφέρον για το μοντέλο και τις παραγγελίες ακόμα και από το Los Angeles στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Το ελληνικό Car and Driver είχε οδήγησει στους δρόμους της Αθήνας το Super K prototype. Το σημερινό Super K είναι ριζικά βελτιωμένο.
Το ελληνικό Car and Driver είχε οδήγησει στους δρόμους της Αθήνας το Super K prototype. Το σημερινό Super K είναι ριζικά βελτιωμένο.

Άλλωστε και η τιμή του είναι ιδιαίτερα υψηλή. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η τιμή πώλησης του Keraboss Super Kθα είναι περίπου στις 22.000 ευρώ ΦΠΑ.

To 2012 το ελληνικό Car And Driver είχε δοκιμάσει το Keraboss Super K στους δρόμους της Αθήνας.
To 2012 το ελληνικό Car And Driver είχε δοκιμάσει το Keraboss Super K στους δρόμους της Αθήνας.

Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να δουν από κοντά το Keraboss Super K στην οδό Βριλησσού 19, στο Πολύγωνο της Αθήνας ή να καλέσουν στο 210 6420962. Περισσότερα μπορείτε να δείτε και στο site της εταιρείας www.superk.info.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - KERABOSS SUPER K

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Μ1 ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣMitsubishi
ΚΥΒΙΣΜΟΣ/ ΙΣΧΥΣ1.000 cc/ 72 PS
ΚΑΥΣΙΜΟ/ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡΒενζίνη/ 32 lt
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣΑΥΤΟΜΑΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΦΡΕΝΑABS, ASC, ESP, Hill Start Assist
(εμπρός/πίσω)Δισκόφρενα/ Ταμπούρα
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ)3.375x1.560x1.590 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ2.150 mm