Kia iMT: Νέος ηλεκτρονικός συμπλέκτης για μηχανικό κιβώτιο!


Η έμφαση τα τελευταία χρόνια δίνεται συνήθως στα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη και στα CVT, αυτό όμως δεν εμποδίζει εταιρίες σαν την Kia να εξελίσσουν και τα παραδοσιακά, μηχανικά κιβώτια.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 24/6/2020

Ειδικά για τα επόμενα mild hybrid μοντέλα 48V που θα παρουσιάσει, η Kia έχει εξελίξει ένα νέο σύστημα αλλαγής των σχέσεων. Διατηρεί μεν το μηχανικό κιβώτιο, αλλάζει όμως όλη τη λογική της σύμπλεξης και αποσύμπλεξης από τον οδηγό. Το σύστημα iMT (intelligent Manual Transmission) περιλαμβάνει ένα παραδοσιακό συμπλέκτη, ως τρίτο πεντάλ στα πόδια του οδηγού, αυτός όμως δεν συνδέεται μηχανικά με το κιβώτιο ταχυτήτων, όπως έκανε μέχρι στιγμής.

Η σύνδεσή του είναι ηλεκτρονική, by-wire, χρησιμοποιώντας τεχνολογία που αναπτύχθηκε αρχικά στον κλάδο των αεροσκαφών. Σύμφωνα με την εταιρία, το σύστημα αυτό προσφέρει την ίδια αίσθηση αλλά εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο στις αλλαγές και ταυτόχρονα μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Πρακτικά, λειτουργεί ως μέρος του ήπιου υβριδικού συστήματος των 48 Volt. Στα πλεονεκτήματά του αναφέρεται η βελτιστοποίηση της λειτουργίας του συστήματος start/ stop του κινητήρα, επιτρέποντας στο όχημα να ρολάρει σβηστό.

Η επιλεγμένη ταχύτητα παραμένει μέσα και, βέβαια, ο ηλεκτρονικός αυτός συμπλέκτης τροφοδοτείται συνεχώς με ρεύμα. Έχει ωστόσο τη δυνατότητα, εάν το αυτοκίνητο κινηθεί για μεγάλη ώρα σβηστό και απωλέσει μέρος της ταχύτητάς του, να απεμπέξει τη σχέση και να διατηρήσει τη νεκρά, ώστε να μην υπάρξει δυσαρμονία ταχύτητας κύλισης/ στροφών στον κινητήρα με την επανεκκίνηση.

Αναφορικά με τα μοντέλα που πρόκειται να εφοδιάσει ο νέος αυτός συμπλέκτης, αναμένουμε να δούμε το πετρελαιοκίνητο Ceed 1.6 CRDi mild hybrid, καθώς και το βενζινοκίνητο Rio 1.0 T-GDi. Αργότερα θα ακολουθήσουν και άλλες προτάσεις της φίρμας (και πιθανά μοντέλα της Hyundai).