Απ΄ ότι φαίνεται είναι διακαής πόθος του Έλληνα να δει ένα αυτοκίνητο made in Greece, ενώ έχουν υπάρξει πολλές απόπειρες στο παρελθόν για κάτι τέτοιο, που για κάποιους λόγους δεν τελεσφόρησαν.
Το είδαμε και στην απογοήτευση του, όπως αυτή εκφράστηκε στα social έπειτα από την εξέλιξη που είχε η παρουσίαση του Chaos, που σε καμία περίπτωση δεν δικαίωσε τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί.
Ως πιο αξιόλογη στα σύγχρονα πεπραγμένα της χώρας θεωρούμε το Korres Project 4, ένα αυτοκίνητο κυριολεκτικά από άλλον πλανήτη, όπως αναφέρει και ο τίτλος του σχετικού άρθρου που δημοσιεύθηκε στο τεύχος 283 του Car and Driver (Ιούλιος 2013) και αναδημοσιεύουμε αυτούσια…
Για όσους ενδιαφέρονται το Korres Project 4 σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες θα επανέλθει στο προσκήνιο καθώς θα ξεκινήσει η παραγωγή του.
Μείνετε συντονισμένοι...
CAR AND DRIVER #283 - ΙΟΥΛΙΟΣ 2013
Korres Project 4: Από άλλον πλανήτη!
Υπάρχουν στιγμές που χρειάζεται να επαναπροσδιορίσεις τον ορισμό του αυτοκινήτου ως αυτοκίνητο. Αρκεί να έχεις κάνει μία βόλτα με την υπερκατασκευή του Δημήτρη Κορρέ…
Κείμενο: Νίκος Μαρινόπουλος, Φωτογραφίες: Γιώργος Κούτος
Μετά τόσα χρόνια υπάρχουν στιγμές που χρειάζεται να επαναπροσδιορίσεις τον ορισμό του αυτοκινήτου. Και αυτό διότι υπάρχουν αυτοκίνητα για καθαρά μεταφορικούς λόγους, κάποια άλλα φτιάχτηκαν απλά για να αρέσουν, μερικά για να χωρούν πολλά πράγματα, πολύ λιγότερα για να ανεβάζουν την αδρεναλίνη. Ετούτο δω δεν μου πάει με τίποτα να το αποκαλέσω αυτοκίνητο ρίχνοντάς το στον κουβά με οτιδήποτε άλλο. Γιατί πολύ απλά πρόκειται για μία ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΚΕΥΗ.
Από ελληνικά χέρια...
Στα σίγουρα ακούγεται υπερβολικό να αποκαλείς ένα πρακτικά ανύπαρκτο στον χάρτη «αυτοκίνητο» με ολίγον «τζίπσι» εμφάνιση (σ.σ. το κουστούμι είναι σχεδόν έτοιμο και στο μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από πολυμερή και ανθρακόνημα). Μη νομίζετε, πάντως, πως είμαστε μανιακοί με την προώθηση ελληνικών προϊόντων κ.λπ. εθνικών ευαισθησιών. Αν δεν σε πάει βόλτα ο Δημήτρης Κορρές δεν μπορείς να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται. Οι πιο ψαγμένοι θα γνωρίζουν πως η «τρέλα» του Κορρέ ξεκινά από το 2002 και από τότε αυτός και 30 ακόμη ευρηματικοί συνεργάτες που αποτελούν την ομάδα έχουν κατασκευάσει τρεις πειραματικές κατασκευές. Το Korres Project 4 είναι το πιο πρόσφατο και τελικό προϊόν. «Μένουν μόνο μερικές βελτιώσεις. Κατά τα υπόλοιπα όλα τα εξαρτήματα, μέχρι και η παραμικρή βίδα, έχουν κωδικό και μπορούν να παραχθούν όποτε το θελήσει ο πελάτης. Αυτή τη στιγμή συζητάμε με ενδιαφερόμενους από Γερμανία, ΗΠΑ και άλλες χώρες. Μόνο όσοι έχουν έρθει να μας δουν και να κάνουν μια βόλτα αντιλαμβάνονται περί τίνος πρόκειται», λέει ο Κορρές.
Τι είναι αυτό όμως που ξεχωρίζει την υπερκατασκευή του Κορρέ από κάθε άλλο αυτοκίνητο ή από κάθε άλλη απόπειρα κατασκευής ελληνικού αυτοκινήτου; Η ικανότητα κίνησης ανεξαρτήτου οδοστρώματος, στην κυριολεξία! Το μεγάλο μυστικό κρύβεται στην ανάρτηση η οποία επιτρέπει στο σασί να αυξομειώνει την απόστασή του από το έδαφος έως 40 εκ. με το πάτημα ενός διακόπτη. Εδώ υπάρχει ένα πολύπλοκο μοχλικό σύστημα στο οποίο κάθε φόρτιση του ενός τροχού επηρεάζει τα κινηματικά χαρακτηριστικά των υπόλοιπων τριών. Φανταστείτε τους τέσσερις τροχούς σαν συγκοινωνούντα δοχεία (τους τροχούς) όπου οποιαδήποτε μεταβολή στο κάθε δοχείο (τροχό) αντισταθμίζεται από το άλλο (τροχό). Πρόκειται για ένα επαναστατικό, εντελώς μηχανικό δίχως κανένα υδραυλικό μηχανισμό, σύστημα ενεργής ανάρτησης όπου με έναν ελαστικό τρόπο διασυνδέονται όλοι οι τροχοί μεταξύ τους, επηρεάζοντας ανάλογα τις γωνίες τους και διατηρώντας πάντα οι τροχοί με πρόσφυση πλήρως το πέλμα τους στον δρόμο. Κάτι που δεν συναντάς σε κανένα άλλο όχημα, τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που εφαρμόζεται στο Korres Project 4, ενώ οτιδήποτε μηχανικό είναι αναμφίβολα πιο αξιόπιστο και άμεσο σε ανταπόκριση από οτιδήποτε υδραυλικό.
Προσπαθώντας ακόμη και τώρα να κατανοήσω τη σύλληψη όλης της ασύλληπτα επινοητικής μοχλικής συναρμογής ο Κορρές σημειώνει: «Πέρα από την ηλεκτρονική ανάφλεξη τα πάντα λειτουργούν με μηχανικό τρόπο. Υπάρχουν πολλοί που λατρεύουν αυτόν τον τρόπο. Εχουμε αφιερώσει αμέτρητες ώρες στο στήσιμό του. Στο πίσω μέρος του Korres Project 4 εδράζεται ένας από τους πιο γνωστός small block κινητήρες, ο LS7 της GM που κατασκευάζεται στον Καναδά. Το απόβαρο φτάνει τα 1.600 κιλά. Επιλέξαμε αυτό το μοτέρ γιατί είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα, της παλιάς σχολής με ωστήρια στις βαλβίδες. Ζυγίζει 220 κιλά και δίνει 45 χλγμ. ροπής από το ρελαντί. Επίσης, δεν μπορείς να βάλεις χέρι πουθενά, ούτε να αλλάξεις μοτέρ, τίποτα, μόνο να αλλάξεις λίγο τα κάμπερ. Αν πειράξεις οτιδήποτε άλλο χαλάει όλη η γεωμετρία του σασί. Ολα είναι μελετημένα βίδα προς βίδα. Η μετάδοση είναι μία βαριά κατασκευή σχεδιασμένη και κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από εμάς. Βρίσκεται στο μπροστινό μέρος και βολεύει για μία καλή κατανομή βάρους κοντά στο 48/52 εμπρός/πίσω. Εχει έξι σχέσεις και η ροπή έρχεται από το μοτέρ για να περάσει στο κεντρικό διαφορικό.
- Δημήτρης Κορρές, Αρχιτέκτων Μηχ/κός: Μanaging Director, Concept, Μελέτη, Σχέδια
- Βασίλης Σπανδάγος, Αρχιτέκτων Μηχ/κός: Μελέτη, Σχέδια CAD
- Φράγκος Φραγκόπουλος, Μηχανικός: Αρχιμηχανικός, Συναρμολόγηση, Ερευνα Αγοράς Εξαρτημάτων
- Στόγιαν Γκόσεβιτς, Πολ. Μηχ/κός - Οδηγός Αγώνων: Project Management, Circuit testing
- Δωροθέα Μητροπούλου, Σχεδιάστρια CAD: Σχέδια
- Βασίλης Ορφανός, Αναβάτης Αγώνων Enduro και Νικητής του Dakar: Σύμβουλος σε θέματα off-road cross country και off-road testing, οργάνωση εργαστηρίου, εξωτερικές δουλειές, επαφές με κόσμο του χώρου αγώνων cross country κλπ
- Μάνος Βορδοναράκης, Ηχολήπτης - Ειδικές κατασκευές- Οδηγός Αγώνων Trial: Συναρμολόγηση, trial testing, συμβουλές κλπ.
- Μιχάλης Ζώτος, Prodrive Race Engineer: Σύμβουλος
- Διονύσης Χοϊδάς, Μηχανολόγος: Σύμβουλος
- Νιck Clipson, Race Engineer: Σύμβουλος
- Robert Mertes, TUV-SUEV Engineer: Σύμβουλος Εγκρισης Τύπου