Lotus Emira GT4: «Κύκνειο άσμα» στους κινητήρες εσωτερικής καύσης


Η αγωνιστική έκδοση της Emira είναι αρκετά ελαφρύτερη με το βάρος της να έχει περιοριστεί στα 1.260 κιλά, ενώ η ισχύς της παραμένει στους 400 ίππους.

  • 8/9/2021

Η Lotus Emira έκλεψε τις εντυπώσεις όταν έκανε το ντεμπούτο της τον Ιούλιο του 2021. Με καθαρές, κλασικές γραμμές Lotus και με απόδοση άνω των 400 ίππων που αποδίδονται στους πίσω τροχούς, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «κύκνειο άσμα» της αυτοκινητοβιομηχανίας για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Από τεχνική άποψη, η Lotus Emira GT4 που βλέπουμε εδώ είναι μια ιδέα που αναπτύχθηκε με την ομάδα της RML. Η Lotus υπόσχεται να αποκαλύψει το αγωνιστικό αυτοκίνητο Emira GT4 όπως του αρμόζει αργότερα φέτος στη δοκιμαστική πίστα του Hethel. Η αγωνιστική έκδοση της Emira είναι αρκετά ελαφρύτερη με στοχευμένο βάρος τα 1.260 κιλά.

Η Lotus δεν περιγράφει τις ακριβείς αλλαγές που έγιναν στην GT4. Πιθανώς, η απώλεια βάρους έρχεται μέσω της αφαίρεσης διαφόρων ανέσεων που βρίσκονται στο κανονικό αυτοκίνητο. Ως εκ τούτου, στο εσωτερικό βρίσκεται ένα νέο ταμπλό από την Motec με καταγραφή δεδομένων και ένα rollcage συμβατό με τους κανονισμούς της FIA, αν και αυτό θα προσθέσει βάρος στο αυτοκίνητο. Μια κυψέλη καυσίμου 96 λίτρων εγκεκριμένη από τη FIA αντικαθιστά τη δεξαμενή βενζίνης και φυσικά υπάρχουν αναβαθμισμένα συστήματα ανάρτησης και πέδησης. Οι λαμπερές ζάντες των 20 ιντσών αντικαθίστανται από ζάντες 18 ιντσών, που ενσωματώνουν ελαστικά Pirelli GT4.

Όσο για την ισχύ, αυτός είναι ένας τομέας που δεν φαίνεται να έχει αλλάξει. Ο μόνος κινητήρας για την Emira GT4 προέρχεται από την Toyota και είναι ο υπερτροφοδοτούμενος V6 3,5 λίτρων, απόδοσης 400 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το κιβώτιο ταχυτήτων xTrac διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Κάποιοι μπορεί να βρουν λίγο απογοητευτικό το σύστημα μετάδοσης κίνησης, αλλά σε ένα αυτοκίνητο 1.260 κιλών με αγωνιστική ανάρτηση, είναι αρκετό για να κατακτήσει τις... ευθείες αμέσως μετά την στροφή.

Η Lotus δεν αναφέρει το πόσο θα κοστίζει το αυτοκίνητο, αλλά θα κατασκευάσει έναν περιορισμένο αριθμό αγωνιστικών Emira GT4 για τη σεζόν του 2022. Αναλόγως της ζήτησης, η παραγωγή θα αυξηθεί για το 2023.