Luca de Meo: «Κανείς στην Ευρώπη δεν εξελίσσει πια κινητήρες εσωτερικής καύσης»


Ο CEΟ του Renault Group, Luca de Meo, πιστεύει πως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης έχουν πάψει να εξελίσσουν τα θερμικά κινητήρια σύνολά τους, ενόψει της απαγόρευσής τους.

  • ΦΩΤΟ: RENAULT
  • 25/3/2023

Η διαφαινόμενη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα έρθει -αν υπερψηφιστεί- το 2035.

Παρόλα αυτά, ήδη αρκετές κατασκευάστριες εταιρείες έχουν ανακοινώσει πως θα σταματήσουν την παραγωγή οχημάτων με θερμικά μοτέρ. Η Jaguar θα αποχαιρετήσει αυτούς τους κινητήρες το 2025, με τις Renault, Volvo, Ford, Bentley και Rolls-Royce να πράττουν το ίδιο το 2030.

Η Stellantis θα πάψει να παράγει μοντέλα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ το 2030, ενώ από το 2026 η Audi θα λανσάρει μόνο EV, και θα πάψει την παραγωγή αυτοκινήτων με ΜΕΚ το 2033.

Όσο για τις Volkswagen, Skoda και Cupra/SEAT, η πρόθεση είναι ήδη εκπεφρασμένη: παύση των ΜΕΚ, λανσάρισμα όλο και περισσότερων EV.

Μιλώντας στο Politico, ο Luca de Meo προχώρησε σε μία απόλυτη δήλωση για την κατάσταση των εταιρειών στη Γηραιά Ήπειρο, με δεδομένα τα παραπάνω:

«Δεν πιστεύω πως υπάρχει κανείς που να εξελίσσει από την αρχή νέο θερμικό κινητήρα. Κανείς δεν το κάνει αυτό από το μηδέν στην Ευρώπη. Όλα τα χρήματα δαπανώνται σε τεχνολογίες ηλεκτρισμού και υδρογόνου.»

Με τους κανονισμούς Euro 7, όλες οι εταιρείες θα πρέπει να τροποποιήσουν ή και να αποσύρουν τους κινητήρες τους, ιδίως αυτούς που κινούνται με ντίζελ ή εκείνους που έχουν μεγάλη χωρητικότητα.

Η μόνη «σωτηρία» των ΜΕΚ είναι η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων, που ίσως να αποτελέσουν εναλλακτική στα ηλεκτρικά με μπαταρίες ή υδρογόνο.