Mercedes-AMG GT Coupe: Με 585 PS, τετρακίνηση και διάταξη 2 συν 2 (photos)


Μετά από μήνες προετοιμασίας, η Mercedes τράβηξε το κάλυμμα της δεύτερης γενιάς της AMG GT Coupe.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MERCEDES-BENZ MEDIA
  • 19/8/2023

Εδώ και αρκετούς μήνες, η Mercedes-AMG GT Coupe χάριζε αρκετό κατασκοπευτικό υλικό στους φωτογράφους, κάνοντας δοκιμές στο Nurburgring και χάνοντας ολοένα και περισσότερο από το καμουφλάζ της, με τους Γερμανούς να προετοιμάζονται για την ολική αποκάλυψη.

Τώρα, η Mercedes έκανε τα αποκαλυπτήρια, παρουσιάζοντας επιτέλους το νέο μοντέλο. Πρόκειται για μια μεταμορφωμένη GT Coupe, η οποία έχει πάρει τη μορφή ενός σπορ οχήματος με διάταξη 2 συν 2 και τετρακίνηση 4Matic plus.

Εκδόσεις και κινητήρια σύνολα

Μόνο δύο εκδόσεις της θα είναι διαθέσιμες, τουλάχιστον προς το παρόν, οι 63 και 55, με τη Mercedes να χαρίζει σε αμφότερες τον πανίσχυρο twin-turbo V8 κινητήρα χωρητικότητας 4,0 L. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η AMG GT 63 Coupe, η οποία παράγει 585 PS και 800 Nm ροπής, «αντιγράφοντας» σε ισχύ την SL 63. Τα 0-100 km/h είναι εφικτά σε μόλις 3,2 sec, δηλαδή 0,4 sec ταχύτερα από την roadster «αδερφή» της. Για την ισχυρότερη έκδοση, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 315 km/h.

Όσο για την AMG GT 55 Coupe, ο ίδιος κινητήρας παράγει 476 PS και 700 Nm, και πάλι ακολουθώντας τα χνάρια της αντίστοιχης έκδοσης της SL. Εδώ, το sprint ολοκληρώνεται σε 3,9 sec, ακριβώς όσο χρειάζεται κι η SL 55. Η τελική ταχύτητα της '55' αγγίζει τα 295 km/h.

Και στις δύο εκδόσεις, ο V8 συνοδεύεται από ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 9 σχέσεις, με έναν συμπλέκτη υγρού τύπου να αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Εκτός αυτού, έχουν λάβει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και δισκόφρενα από συνθετικό υλικό, μεέθους 390 mm στον μπροστινό άξονα. Συμφωνα με την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία, αργότερα μέσα στο 2024, η AMG GT Coupe θα λάβει μεγαλύτερα δισκόφρενα 420 mm για τον μπροστινό άξονα.

Η AMG έχει προικίσει και τα δύο μοντέλα με μια σπορ ανάρτηση με ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες και σύστημα ανύψωσης του μπροστινού μέρους που το ανασηκώνει κατά 30 mm.

Σχεδιασμός και αεροδυναμική

Ο σχεδιασμός του μοντέλου έχει εμπνευστεί αρκετά από την SL, με τα στοιχεία της προηγούμενης γενιάς να διατηρούνται. Το αμάξωμα έχει κατασκευαστεί από ένα μίγμα αλουμινίου, συνθετικών ινών, μαγνησίου και ατσαλιού, ενώ η αεροδυναμική έχει παίξει μεγάλο ρόλο στον σχεδιασμό και τη δημιουργία της AMG GT Coupe.

Η Mercedes έχει προσφέρει στο νέο μοντέλο ένα «ενεργό σύστημα διαχείρισης του αέρα,» μέσα στην γρίλια, το οποίο βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα μέσα στον χώρο του κινητήρα. Πρόκειται για ένα στοιχείο κατασκευασμένο από ανθρακόνημα που εκτείνεται προς τα κάτω κατά 40 mm, προκειμένου να δημιουργήσει το φαινόμενο Venturi, ενώ και στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί μία αποσπώμενη αεροτομή που ανοίγει αυτόματα στα 80 km/h, προσφέροντας έως και 5 διαφορετικές γωνίες και θέσεις.

Εκτός αυτού, διαθέσιμο είναι προεραιτικά και το αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει μικρά πτερύγια στις εξωτερικές πλευρές του μπροστινού προφυλακτήρα, όπως και μια σταθερή πίσω αεροτομή.

Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου είναι 4.728 mm σε μήκος, 1.984 mm σε πλάτος και 1.354 mm σε ύψος, κάνοντάς το 182 mm μακρύτερο, 45 mm φαρδύτερο και 66 mm ψηλότερο από την προηγούμενη γενιά. Το μεταξόνιο έχει μήκος 2.700 mm, δηλαδή 70 mm περισσότερο από την πρώτη γενιά της GT.

Διάταξη 2 συν 2 και τεχνολογία

Η καμπίνα της νέας AMG GT Coupe είναι πανομοιότυπη με εκείνη της SL, με το νέο μοντέλο να λαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μία οθόνη αφής 11,9 ιντσών για το σύστημα infotainment. Αμφότερες οι οθόνες φέρουν ειδικά γραφικά και μενού της AMG, όπως και τη λειτουργία AMG Track Pace, που επιτρέπει στον οδηγό να έχει πρόσβαση σε έως και 40 διαφορετικές παραμέτρους, όπως για παράδειγμα τους χρόνους γύρων και τα διαφορετικά sectors που καταγράφει μέσα στην πίστα, ή άλλες ρυθμίσεις του οχήματος όπως η γωνία διεύθυνσης ή τα φρένα.