Mercedes: Έρχονται αντικαταστάτες των A-Class και B-Class


Η Mercedes-Benz ετοιμάζει τους αντικαταστάτες των μοντέλων στις μικρές κατηγορίες, ανανεώνοντας την γκάμα της μέσω της νέας πλατφόρμας MMA.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 20/2/2023

Η Mercedes-Benz ετοιμάζεται να ανανεώσει την γκάμα των μικρότερων μοντέλων της μέσα στο τρέχον έτος. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Ola Kallenius, τα εν λόγω οχήματα θα είναι βασισμένα εξ ολοκλήρου στη νέα πλατφόρμα MMA, η οποία θα κάνει πρεμιέρα σε λίγους μήνες.

Οι Γερμανοί έχουν στρέψει την προσοχή τους στα μεγαλύτερα και πιο πολυτελή οχήματα, μέσω της Maybach, αλλά και των τμημάτων AMG και G-Class. Παρ' όλ' αυτά, σκοπεύουν να συνεχίσουν να λανσάρουν οχήματα που ανήκουν και σε μικρότερες κατηγορίες.

Όταν ο Γερμανός CEO ρωτήθηκε για το αν η Mercedes έχει στα πλάνα της να επενδύσει σε μικρότερα μοντέλα στο μέλλον, η απάντησή του ήταν θετική: «Η σύντομη απάντηση είναι ναι. Θα δώσουμε έμφαση στα μοντέλα που πιστεύουμε ότι θα είναι πιο επιτυχημένα παγκοσμίως. Ίσως να δείξουμε αργότερα μέσα στη χρονιά ένα μέρος όσων πρόκειται να παρουσιάσουμε στο μέλλον».

Αυτή τη στιγμή, η γκάμα compact μοντέλων της εταιρείας στην Ευρώπη αποτελείται από 7 οχήματα, τα οποία είναι βασισμένα στην πλατφόρμα MFA2. Αυτά είναι η A-Class, η B-Class, η CLA Coupe, η CLA Station Wagon, η GLA (και η EQA EV) και η GLB (και η EQB EV). Σύμφωνα με τους Βαυαρούς, ο στόχος είναι τα παραπάνω να μειωθούν σε μόλις 4 μοντέλα.

Η εν λόγω πλατφόρμα θα προορίζεται κυρίως για EV αλλά θα μπορεί να φιλοξενήσει και αυτοκίνητα με ΜΕΚ, σε αντίθεση με την πλατφόρμα MB.EA η οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά για μεγαλύτερα ηλεκτρικά οχήματα. Τα πρώτα εκ των τεσσάρων μοντέλων της πλατφόρμας θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2024.

Όσον αφορά την επιτυχία της συγκεκριμένης κατηγορίας, ή «κατώτερη» όπως την αναφέρει η Mercedes, οι πωλήσεις κατέλαβαν το 29% του συνόλου, δηλαδή 595.916 εκ των 2,04 εκατ. μονάδων για το 2022. Σε σχέση με το 2021, η κατηγορία παρουσίασε μείωση κατά 2%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 5%. Η ακριβότερη σειρά οχημάτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είδε αύξηση 9%, όπως και η βασική κατηγορία, κατά 8%.

Ο Kallenius περιέγραψε τη νέα στρατηγική της Mercedes για τα μικρότερα οχήματα ως «προσιτή πολυτέλεια,» σε μία προσπάθεια να αυξήσει τις πωλήσεις της κατηγορίας, και κατά συνέπεια να φτάσει πιο κοντά στον ευρύτερο στόχο, ο οποίος θέλει τις συνολικές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 14%.