Mercedes: Τα συνθετικά καύσιμα δεν είναι βιώσιμα


ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΔΙΕΞΟΔΟ ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ ΛΕΕΙ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΤΟ R&D ΤΗΣ MERCEDES MARKUS SCHäFER.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/5/2020

«Έχουμε πάρει μια σαφή απόφαση ότι η οδός που θα ακολουθήσουμε πρώτα από όλες είναι η ηλεκτροκίνηση. Εξελίσσουμε νέες πλατφόρμες για ηλεκτρικά. Πρέπει να μεριμνούμε για τους κανονισμούς και τη συμπεριφορά των πελατών, αλλά αυτή θα είναι η βασική μας προτεραιότητα», », δήλωσε ο Schäfer στο βρετανικό Autocar.

Μεταξύ άλλων ο διευθυντής του R&D της Mercedes είπε πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να εξηλεκτρίσει τα αυτοκίνητά της και δεν πιστεύει ότι τα συνθετικά καύσιμα θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν την βενζίνη και το ντίζελ. Όταν υπάρχει άφθονη ενέργεια το αποδοτικότερο είναι να περάσει απευθείας στην μπαταρία.

Η μετατροπή της πράσινης ενέργειας σε e-fuel είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που αποτελεί πόρους και έχει χαμηλό βαθμό απόδοσης. Αν όμως υπάρξουν αποδοτικότερες μέθοδοι για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων μετά την επόμενη δεκαετία το πιο πιθανό είναι να αφορούν στον κλάδο των αερομεταφορών και πολύ πιο μετά της αυτοκινητοβιομηχανίας. Εδώ να πούμε πως η Mercedes έχει μεταξύ άλλων ανακοινώσει πως παγώνει και όλα της τα πλάνα για την εξέλιξη των κυψελών καυσίμου.

Από την άλλη, πριν από μερικές εβδομάδες ο τεχνικός διευθυντής της Volkswagen, Matthias Rabe, είχε πει πως τα συνθετικά καύσιμα που θα παράγονται από βιομάζα και άλλα υλικά θα επιτρέψουν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συνεχίσουν να παράγουν αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης. Πάνω σε ανακυκλώσιμα υγρά καύσιμα από φύκια δουλεύει και η Mazda. Για να δούμε αν τελικά τα βιοκαύσιμα θα μπορέσουν να σταθούν στο μέλλον.