Μεταχειρισμένα... με μηδέν χιλιόμετρα! Εκατομμύρια αυτοκίνητα κάθονται και σκουριάζουν σε πάρκινγκ


Εκατομμύρια οχήματα πωλούνται, δεν κάνουν ούτε ένα χιλιόμετρο και μετά αγοράζονται ως μεταχειρισμένα με σημαντικές συνέπειες για τον καταναλωτή και την αγορά συνολικά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 2/6/2025

Στην Κίνα, υπάρχει ένα δίκτυο που εμπορεύεται οχήματα τα οποία δηλώνονται, πωλούνται σε εταιρείες και τελικά καταλήγουν να σκουριάζουν σε πάρκινγκ και μάντρες σε όλη τη χώρα.

Πρόκειται για τα «μεταχειρισμένα» οχήματα που έχουν καταγράψει μηδέν χιλιόμετρα. Είναι αυτοκίνητα τα οποία μοιάζουν να έχουν αγοραστεί από αντιπροσωπείες ή τρίτους, και μετά πωλούνται ως μεταχειρισμένα κι ας μην έχουν γράψει ούτε μέτρο στον δρόμο.

Αυτή η πρακτική γίνεται για δύο λόγους. Πρώτον, βοηθά τις αυτοκινητοβιομηχανίες να φτάσουν τους στόχους που έχουν θέσει στις πωλήσεις τους, και δεύτερον εξυπηρετεί τις αντιπροσωπείες στο να ξεφορτωθούν οχήματα που έχουν μείνει απούλητα στο stock τους.

Το φαινόμενο αυτό εντείνεται από το γεγονός ότι οι κατασκευαστές στην Κίνα δεν καταφέρνουν να πουλήσουν πάνω από το 50% των μηνιαίως παραγόμενων οχημάτων τους, ενώ η μείωση των τιμών που κάνει ο ένας κατασκευαστής μετά τον άλλον (με πιο πρόσφατο το παράδειγμα της BYD) και η εξάρτηση από κρατικές επιδοτήσεις ευνοούν αυτές τις τακτικές.

Το πρόβλημα φτάνει στον πελάτη με τον εξής απλό τρόπο: μπορεί τα εν λόγω οχήματα να πωλούνται ως και 30% κάτω, εντούτοις οι εγγυήσεις που φέρουν μπορεί να οδεύουν προς τη λήξη τους ή και να έχουν λήξει ήδη, μιας και ξεκινούν από όταν το αυτοκίνητο δηλωθεί, κάτι που μπορεί να έχει γίνει μήνες ή και χρόνια πριν.

Επιπλέον, αναλυτές τονίζουν ότι οι τεχνητώς αυξημένες πωλήσεις δύνανται να παραπλανήσουν και πιθανούς επενδυτές, γεγονός που διαταράσσει τη ζήτηση στην αγορά και διαλύει τον ανταγωνισμό

Για αυτόν τον λόγο, το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας συγκάλεσε συμβούλιο στις 27 Μαΐου, καλώντας κι εταιρείες όπως η BYD και η Dongfeng, καθώς και η πλατφόρμα πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Guazi, με στόχο να βρεθεί λύση και να παταχθεί οριστικά το εν λόγω φαινόμενο. 

Μέσα στις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι η ακριβέστερη καταγραφή του ιστορικού του εκάστοτε οχήματος, καθώς και η επέκταση των εξαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων σε τρίτες χώρες όπως είναι η Ρωσία.

Δεν είναι, πάντως, η πρώτη φορά που οχήματα μένουν να μαζεύουν σκόνη. Το 2023, πάλι στην Κίνα, είχε βρεθεί πάρκινγκ στην πόλη Χαντζού της ανατολικής Κίνας με χιλιάδες εγκαταλελειμμένα ηλεκτρικά οχήματα.

Πηγή: CarNewsChina.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Mercedes-AMG GT: Έτσι θα μοιάζει ο νέος «πύραυλος» των 1.000 PS (photos)

Άρμα μάχης 36 τόνων πέρασε πάνω από μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου - Τι ζημιές άφησε πίσω του (video)

NOOS: Μπήκαμε στη γραμμή παραγωγής του πρώτου «made in Greece» ηλεκτρικού scooter – Πόσο κοστίζει