Μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη (και πιο βαριά) Ferrari... θα είναι μια ταχύτατη Ferrari;


Το 2025 η Scuderia θα κυκλοφορήσει το πρώτο EV hypercar και αισιοδοξεί ότι η αύξηση του βάρους δε θα επηρεάσει τις επιδόσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 27/7/2022

Εξαιρετική η ηλεκτροκίνηση, πολύ χρήσιμη για το περιβάλλον και τον πλανήτη μας, αλλά συνοδεύεται αναπόφευκτα από αύξηση του βάρους (μικρότερη ή μεγαλύτερη, ανά περίπτωση) των οχημάτων.

Αυτός ο «πονοκέφαλος», για κάποιους κατασκευαστές ή/και αγοραστές, ιδίως στις περιπτώσεις αυτοκινήτων επιδόσεων, δεν «αγγίζει» τη Ferrari, η οποία είναι βέβαιη ότι το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα επηρεαστεί.

Έχοντας κάνει ντεμπούτο εδώ και περίπου 10 χρόνια στην υβριδική τεχνολογία με την LaFerrari, συνεχίζοντας με τα PHEV μοντέλα 296 GTB και SF90 Stradale και εν αναμονή του υβριδικού Purosangue SUV τον Σεπτέμβριο, η ιταλική εταιρία ετοιμάζεται το 2025 για το μεγάλο βήμα: να «εξοστρακίσει» τον κινητήρα εσωτερικής καύσης από ένα μοντέλο της.

«Τόσο από πλευράς κίνησης, όσο και από πλευράς δυναμικής του οχήματος, μπορούμε να διαχειριστούμε την αύξηση του βάρους. Είναι αλήθεια ότι θα έχουμε επιπλέον 100 kg περίπου, σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και με την ίδια ιπποδύναμη, αλλά δε θα έχουμε θέμα επιδόσεων. Εχουμε βαθιά επίγνωση της δυναμικής των αυτοκινήτων μας και θα ανταπεξέλθουμε στην πρόκληση, την οποία βλέπουμε και σαν ευκαιρία για να κάνουμε κάτι μοναδικό», ξεκαθάρισε μιλώντας στο CNBC ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna.

Η αισιοδοξία του αυτή βασίζεται στην πίστη του ότι οι μηχανικοί της Scuderia μπορούν να βρουν κάτι μοναδικό στην κατασκευή του EV, παρόλο που όλοι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν, λίγο-πολύ, παρόμοια ηλεκτρονικά τσιπάκια. Στην κατεύθυνση αυτή θα βοηθήσει και η επικείμενη συμμετοχή της Ferrari στο Le Mans με το νέο της hypercar.

Ο σχεδιασμός της ιταλικής φίρμας αναφέρει πως το 2026 τα αυτοκίνητά της που θα κινούνται αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αποτελούν μόλις το 40% της παραγωγής της, με το ποσοστό αυτό να πέφτει στο μισό στο τέλος της δεκαετίας!

Η σχεδίαση των ηλεκτροκινητήρων θα γίνεται από την ίδια την Ferrari, όπως και η κατασκευή των μπαταριών στο Maranello, με γνώμονα το συνδυασμό απόδοσης και περιορισμού του βάρους.