Microlino 2.0: Πώς είναι η BMW Isetta του σήμερα


Το ηλεκτρικό Microlino 2.0 εμπνέεται από το σχέδιο της BMW Isetta και είναι στην τελική μορφή παραγωγής του. Πότε θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά και πόσο θα κοστίζει.

  • 8/9/2021

Το Microlino 2.0 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με το σχέδιο του να είναι εμφανώς εμπνευσμένο από την BMW Isetta. Παρουσιάστηκε στην τελική του μορφή στην Έκθεση Αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο, με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει πριν από το τέλος του 2021. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει σε τρεις εκδόσεις, Urban , Dolce και Competizione και θα είναι διαθέσιμο με τρεις χωρητικότητες μπαταρίας.

Η ελβετική εταιρεία Micro, παρουσίασε για πρώτη φορά το Microlino το 2016 με τα αρχικά σχέδια να προβλέπουν το λανσάρισμα του στην αγορά το 2018. Μετά από αρκετή καθυστέρηση, ένα πολύ βελτιωμένο Microlino 2.0 εμφανίστηκε το 2020 με ένα ολοκαίνουργιο μονοκόκ σασί (αντί για το προηγούμενο σωληνωτό πλαίσιο).

Ο Wim Ouboter, ιδρυτής της Micro, δήλωσε: «Μετά από αρκετά χρόνια ανάπτυξης και περισσότερες προκλήσεις από ό, τι μπορούσαμε να φανταστούμε, είμαστε υπερήφανοι που παρουσιάζουμε τη σειρά Microlino για πρώτη φορά».

Ο σχεδιασμός του έτοιμου για παραγωγή Microlino 2.0 διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά των προηγούμενων πρωτοτύπων. Το παρουσιαστικό του είναι αξιολάτρευτο, εκσυγχρονίζοντας την επιτυχημένη συνταγή της BMW Isetta με επιπλέον φωτεινές μπάρες LED, στρογγυλούς προβολείς τοποθετημένους στους πλευρικούς καθρέφτες και λεία ματ επιφάνεια στο συμπαγές αμάξωμα. Η μπροστινή πόρτα δεν έχει πλέον λαβή, καθώς μπορείτε να την ανοίξετε πατώντας ένα κουμπί, ενώ διαθέτει ηλεκτρικό μηχανισμό κλεισίματος.

Στο εσωτερικό υπάρχει χώρος για 2 άτομα και 230 λίτρα χώρο φόρτωσης. Το ανασχεδιασμένο εσωτερικό διαθέτει σταθερή κολώνα τιμονιού (αντί να συνδέεται με την πόρτα), εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα και μινιμαλιστικό ταμπλό με ψηφιακό πίνακα οργάνων, μαζί με μία επιπλέον οθόνη αφής στο κέντρο για τον έλεγχο των κύριων λειτουργιών του οχήματος. Υπάρχει επίσης μια ράβδος αλουμινίου με χειρολαβή για το κλείσιμο της πόρτας.

Στην Έκθεση IAA Mobility Show, η Micro ανακοίνωσε ότι η βασική έκδοση του Microlino, Urban, θα διατίθεται στο λευκό Santorini White ή στο πορτοκαλί Amsterdam Orange με γυαλιστερή μαύρη οροφή. Στο εσωτερικό υπάρχει υφασμάτινη επένδυση σε μαύρες ή ανθρακί αποχρώσεις.

Η μεσαία σειρά Dolce φέρνει χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο εξωτερικό και την προσθήκη των αποχρώσεων Paris Mint, Milano Red και Zurich Blue στην παλέτα χρωμάτων, αυτή τη φορά σε συνδυασμό με μια λευκή οροφή. Διαθέτει επίσης τις πανέμορφες μπάρες Infinity LED μπροστά και πίσω συμπληρώνοντας τους προβολείς και τα πίσω φώτα. Στο εσωτερικό του υπάρχει επένδυση από ύφασμα ή vegan δέρμα. Η πτυσσόμενη ηλιοροφή που είναι προαιρετική στο Urban, είναι στάνταρ στο Dolce και το Competizione.

Τέλος, το Competizione (που φαίνεται στις φωτογραφίες) φέρνει μια επιλογή από ματ χρώματα αμαξώματος - Gotham Anthracite, London Green και Torino Aluminium - σε αντίθεση με τη γυαλιστερή μαύρη οροφή.

Τεχνικά, η μονοκόκ κατασκευή έχει αυξήσει σημαντικά την ακαμψία προσφέροντας περισσότερη ασφάλεια και πολύ βελτιωμένη οδηγική εμπειρία. Η ανάρτηση είναι πλήρως ανεξάρτητη με γόνατα McPherson τόσο μπροστά όσο και πίσω, αντικαθιστώντας τη ρύθμιση της ράβδου ώθησης/άκαμπτου άξονα του προκατόχου του.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας παράγει 17 ίππους (12,5 kW) και 118 Nm ροπής, με μέγιστη ισχύ 25 ίππους (19 kW / 26 PS). Χάρη στο χαμηλό βάρος (435 κιλά χωρίς τις μπαταρίες) μπορεί να επιταχύνει από 0-50 χλμ./ώρα σε 5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα που φτάνει τα 90 χλμ./ώρα.

Το τετράκυκλο είναι διαθέσιμο με τρεις χωρητικότητες μπαταρίας των 6 kWh, 10,5 kWh και 14 kWh, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία 95, 175 και 230 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Για τη φόρτιση από το 0 στο 80%, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χρειάζονται 4 ώρες (6 kWh, 14 kWh) ή 3 ώρες (για αυτή των 10,5 kWh).

Παρά το υψηλότερο κόστος εξέλιξης και παραγωγής, η Micro παρέμεινε πιστή στη διαφημιζόμενη αρχική τιμή των 12.500 ευρώ. Η εταιρεία δηλώνει ότι είναι τελικά έτοιμη να παράγει το αυτοκίνητο πόλης στις δικές της εγκαταστάσεις στο Τορίνο ξεκινώντας μέσα στο 2021. Αρχικά, η ετήσια παραγωγική ικανότητα θα είναι περίπου 7.500 οχήματα, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί περαιτέρω στο μέλλον.

Η Micro λέει ότι έχει λάβει ήδη πάνω από 24.000 παραγγελίες για το Microlino και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στην Ελβετία.