Η σπάνια BMW Isetta 600 του 1959!


Η τετραθέσια «λιμουζίνα» της BMW, η 600άρα Isetta, που πολύ σπάνια συναντάται πλέον στους δρόμους βρέθηκε σε άριστη κατάσταση στην Πολιτεία του Όρεγκον των Ηνωμένων Πολιτειών.

  • 3/9/2021

Το 1959, με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μόλις λίγα χρόνια πίσω, η BMW κινδύνευε να εξαγοραστεί και να εκκαθαριστεί από την μεγάλη της αντίπαλο, Daimler-Benz, η οποία ήταν σε πολύ καλύτερη οικονομική κατάσταση στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η BMW είχε δημιουργήσει μερικά grand tourer και πολυτελή σεντάν, και φυσικά κατασκεύαζε και μοτοσικλέτες, με μεγάλο μέρος της παραγωγής τους να τα είχαν πάρει οι Σοβιετικοί στους πρώτους μεταπολεμικούς χρόνους. Το πρώτο δείγμα ενός σοβαρού ανταγωνιστή του Volkswagen Beetle από την εταιρεία από το Μόναχο ήταν αυτό το περίεργο όχημα σε σχήμα αυγού, το Isetta 600.

Τροφοδοτούνταν από έναν κινητήρα που σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί και στην ουσία βασίστηκε στον σχεδιασμό και τη διάταξη των επίπεδων δικύλινδρων κινητήρων των μοτοσικλετών της BMW. Το Isetta 600 διέθετε πραγματικές θέσεις για τέσσερις, έναν θερμαντήρα αερίου της Webasto που διατιθόταν προαιρετικά μαζί με ένα ραδιόφωνο και προοριζόταν να έλθει αντιμέτωπο με το πανίσχυρο τότε εμπορικά VW Beetle και τους ανταγωνιστές του, τα Renault Dauphine και Fiat 600/1100 τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε Αμερικανικό έδαφος.

Το Isetta 600 μπήκε στην αγορά των ΗΠΑ με τιμή εκκίνησης κάτω από τα 1.500 δολάρια, όπως βλέπουμε από τις διαφημίσεις της εποχής. Η αρχική τιμή του ήταν αρκετά χαμηλότερη μάλιστα από τον Σκαραβαίο, αλλά και τους υπόλοιπους αντιπάλους του, με το αρχικό διθέσιο Isetta 300 να έρχεται λίγο κάτω από τα 1.100 δολάρια.

Το Isetta 600 ήταν εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο με 4 ταχύτητες προς τα εμπρός και 1 όπισθεν και φυσικά την πολύ εύκολη στην είσοδο θρυλική πλέον μπροστινή πόρτα. Βέβαια, στην Αμερική δεν γνώρισε την ίδια επιτυχία και, αν και αγαπητό στην Ευρώπη, ούτε αυτή ούτε η συμβατική, σειρά 700, έσωσε τη BMW από τη σχεδόν χρεωκοπία.

Η οικογένεια των χρηματοδοτών και ιδιοκτητών της γερμανικής εταιρείας, Quandt, έσωσε την BMW στο τέλος, με αποτέλεσμα τα Neue Klasse και 2002 που είδαμε αργότερα στα χρόνια που ακολούθησαν και οδήγησαν στα πρώτα σωστά εκτελεσμένα κλασικά κουπέ και σεντάν της BMW μετά από τον πόλεμο.