Μίσθωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου μόλις με 100 ευρώ το μήνα!


Η Γαλλία ετοιμάζεται να εφαρμόσει σχέδιο για φθηνό leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 30/8/2022

Ο δρόμος προς την αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γαλλία περνάει μέσα από την κρατική επιχορήγηση στη διαδικασία μίσθωσης EV με μηνιαία ποσά που να είναι προσιτά προς όλους.

Το σχέδιο που επεξεργάζεται η γαλλική κυβέρνηση, σύμφωνα με το Bloomberg, είναι να επιδοτήσει με τέτοιο ποσό το leasing ώστε τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι διαθέσιμα μόλις με 100 ευρώ το μήνα για κάθε Γάλλο πολίτη! Αυτό τόνισε ο υπουργός Προϋπολογισμού, Gabriel Attal, μιλώντας την Κυριακή (28/8) στον τηλεοπτικό σταθμό LCI.

Η πρόθεση αυτή δεν αποτελεί κάτι νέο. Αποτέλεσε, άλλωστε, προεκλογική εξαγγελία του προέδρου, Emmanuel Macron, σε μια προσπάθεια να τα κάνει πιο προσιτά σε όλους. Και όπως τόνισε ο Attal, το ποσό των 100 ευρώ είναι μικρότερο από όσα ξοδεύουν πολλοί το μήνα για να ανεφοδιάσουν με βενζίνη το αυτοκίνητό τους.

Η γαλλική κυβέρνηση επεξεργάζεται το πόσο γρήγορα μπορεί να εφαρμοστεί αυτή η παροχή, λαμβάνοντας, ωστόσο, υπόψιν και τη διαθεσιμότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σίγουρα, πάντως, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Renault, Volkswagen, Peugeot αλλά και η Stellantis, που είναι σε διαδικασία παραγωγής ολοένα και περισσότερων EV, θα είναι ευχαριστημένες από μια τέτοια εξέλιξη.

Η γαλλική κυβέρνηση προσφέρει επιδοτήσεις ύψους έως και 6.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που κοστίζουν λιγότερο από 47.000 ευρώ, με πιθανή πρόσθετη ενίσχυση στο πλαίσιο ενός προγράμματος απόσυρσης παλαιών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα, πάντως, αντιπροσώπευαν το 12% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Γαλλία τους πρώτους επτά μήνες του 2022. «Γνωρίζουμε ότι για πολλούς Γάλλους παραμένουν πολύ ακριβά», αναγνώρισε ο Attal.

Μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους, το Dacia Spring είναι διαθέσιμο για 120 ευρώ το μήνα στη Γαλλία με μακροχρόνια μίσθωση. Το Nissan Leaf, που πρόκειται ωστόσο να αποσυρθεί σύντομα, είναι διαθέσιμο με 139 ευρώ το μήνα, όπως και το Fiat New 500. Οσο για το Renault Twingo, το μισθώνει κανείς με 150 ευρώ το μήνα.

Βέβαια, μία παράμετρος που αποθαρρύνει κάποιους να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση είναι η διαδικασία της φόρτισης των μπαταριών, τόσο από πλευράς διαθεσιμότητας φορτιστών (και αυτονομίας μετακίνησης, ασφαλώς), όσο και από πλευράς κόστους. Γι’ αυτό και στόχος της γαλλικής ηγεσίας είναι ο έλεγχος της ανεξέλεγκτης αύξησης της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος για το 2023.

Πηγή: Bloomberg