Νέο Renault 4: Ρετρό και ηλεκτρικό


Η Renault αναβιώνει το ιστορικό 4 με τη μορφή ενός ηλεκτρικού compact crossover με πολλά ρετρό στοιχεία.

  • 1/6/2021

Το πρώτο Renault 4  κατασκευάστηκε το 1961 και ήταν η απάντηση της Renault στο θρυλικό Citroen 2CV. Γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία με πάνω από 8 εκατομμύρια αντίτυπα να κατασκευάζονται και έγινε συνώνυμο της γαλλικής εταιρείας για σχεδόν 3 δεκαετίες.

Ακριβώς 60 χρόνια μετά φαίνεται πως είναι ξανά έτοιμο να ενταχθεί δίπλα στο επίσης αναμενόμενο Renault 5 στη σειρά μικρών -και πλήρως ηλεκτρικών- αυτοκινήτων της γαλλικής εταιρείας. Η ρετρό επανεκκίνηση της Renault θα φέρει μία νέα ιδέα για το φημισμένο 4, με τη μορφή ενός ηλεκτρικού μικρού crossover.

Οι αποκλειστικές εικόνες που διέρευσαν σε έναν ιστότοπο εμπορικών σημάτων και μας δείχνουν πώς θα μπορούσε να φαίνεται η αναβίωση του Renault 4.

Ο CEO της Renault, Luca De Meo, επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι θα υπάρξουν περισσότερα μοντέλα εμπνευσμένα από το παρελθόν της εταιρείας στο άμεσο μέλλον, μετά το λανσάρισμα του πρωτοτύπου Renault 5. «Υπήρξαν τόσα πολλά προϊόντα που έγραψαν ιστορία, οπότε θα ήταν κρίμα να μην συνδεθούμε ξανά με αυτήν τη μακρά ιστορία και παράδοση.»

 «Δεν είμαστε εδώ για να κοιτάζουμε μόνο στον καθρέφτη, είμαστε εδώ για να ανακαλύψουμε νέα πράγματα και νομίζω ότι το Renault 5 είναι ένα καλό παράδειγμα».

Η διαδικασία σχεδιασμού και εξέλιξης βέβαια πολύ πιθανόν δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Επομένως, το πρωτότυπο των φωτογραφιών είναι πιθανό να είναι μία από τις πολλές επιλογές που έχει προτείνει η ομάδα σχεδιασμού της Renault, με επικεφαλής τον Gilles Vidal.

Το νέο 4, ωστόσο, θα ακολουθήσει πιστά την SUV λογική στην εμφάνιση που βλέπουμε. Πολύ λογικό, καθώς αναμένεται να τοποθετηθεί στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών crossover κάτω από το Captur. Όπως και με το νέο Renault 5, περιμένουμε να δούμε μια σειρά από ρετρό σχεδιαστικές πινελιές, όπως οι προβολείς και η γρίλια που κάθονται σε ένα ενιαίο πλαίσιο και το νέο ρετρό σήμα της Renault.

Ο De Meo έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το Renault 5 θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-B της Renault-Nissan, την ίδια που βασίζεται και το Renault Zoe, και η ίδια τεχνολογία αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για το 4 για να μειώσει το κόστος.

Μάλιστα, ο De Meo έχει ήδη θέσει στόχο για την τιμή του νέου Renault 5: «Η αποστολή είναι να εκδημοκρατιστεί η ηλεκτρική τεχνολογία στην Ευρώπη και αυτό γίνεται όταν είμαστε σε θέση να κάνουμε ένα ανταγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην περιοχή των 20.000 έως 30.000 ευρώ. Θέλουμε να το κάνουμε απλό, προσβάσιμο και απαραίτητο. Πρέπει να είναι προσιτό.»

Εάν η ιδέα του Renault 4 αποδειχτεί εφικτή στην πράξη, ο De Meo θα μπορούσε να δώσει το πράσινο φως για να κυκλοφορήσει λίγο μετά το ντεμπούτο του νέου 5, που σημαίνει ότι υπολογίζουμε περίπου στα τέλη του 2023 ή στις αρχές του 2024.