Νέο Renault Clio 2026: Δυναμικό με υπερσύγχρονα συστήματα και ισχυρή υβριδική τεχνολογία


Το γαλλικό supermini ανανεώθηκε εκ βάθρων προσφέροντας νέο look, κορυφαία κινητήρια σύνολα και πληθώρα συστημάτων ασφαλείας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ. : RENAULT
  • 8/9/2025

Το Renault Clio αποτελεί ένα ευρωπαϊκό αυτοκινητικό σύμβολο από το ντεμπούτο του, το 1990. Με σχεδόν 17 εκατομμύρια μονάδες να έχουν πωληθεί σε 120 χώρες κατά τη διάρκεια της 35ετούς ιστορίας του, παραμένει το πιο δημοφιλές μοντέλο της Renault ενώ έχει αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς δύο φορές (1991 και 2006), και έχει εξελιχθεί μέσα από πέντε γενιές, καθεμία από τις οποίες ανέβαζε τον πήχη σε σχεδιασμό, άνεση, χώρους, τεχνολογία και ασφάλεια.

Η έκτη γενιά του Renault Clio βασισμένη για μια ακόμη φορά στην πλατφόρμα CMF-B, φέρνει μπόλικη αισθητική και τεχνολογική ανανέωση. Το νέο μοντέλο έρχεται ακόμα μεγαλύτερο, φτάνοντας τα 4,12 m μήκος (από 4,05 m), 1,77 m πλάτος (από 1,73 m) και 1,45 m ύψος (από 1,44 m). Και με μεταξόνιο που φτάνει τα 2,59 m (από 2,58 m) και αναλογίες που μαζί με τις 18άρες ζάντες θυμίζουν compact coupé αν συμπεριλάβει κανείς τις κρυμμένες χούφτες των πίσω θυρών θα λέγαμε ότι έχουμε ένα εντελώς νέο supermini.

Η πρόσοψη έρχεται με νέα μάσκα με μοτίβα διαμαντιών, LED φώτα, και προβολείς σε μαύρο πλαίσιο μαζί με νέα φώτα ημέρας που προσδίδουν μια εκπληκτικά δυναμική εικόνα. Το σπορ πίσω μέρος ολοκληρώνεται με τις ωραίες ποδιές, τα νέα πίσω φώτα και αεροδυναμικά στοιχεία όπως κεραία τύπου «πτερύγιο καρχαρία» και μια διόλου ευκαταφρόνητη αεροτομή.

Τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό του νέου Clio έχει αναβαθμιστεί πλήρως, με υλικά υψηλής ποιότητας, πολλά εκ των οποίων ανακυκλωμένα, (όπως ακριβώς και το προηγούμενο Clio). Η έκδοση Esprit Alpine, για παράδειγμα, περιλαμβάνει πάνω από 33,7% οικολογικά υλικά, με 50% ανακυκλωμένο πολυπροπυλένιο στο ταμπλώ και 50% ανακυκλωμένο αλουμίνιο στις 18" ζάντες. Ο προφυλακτήρας είναι από ανακυκλωμένο πλαστικό, ενώ το όχημα είναι άνω του 85% ανακυκλώσιμο.

Άλλο αυτοκίνητο

Και μιας και αναφερθήκαμε στο εσωτερικό να πούμε ότι εδώ έχει επέλθει... κοσμογονία αφού θυμίζει πολύ έντονα το νέο Renault 5. Ανάλογα με την έκδοση, το νέο Clio περιλαμβάνει διπλή οθόνη 10,1" και σύστημα infotainment OpenR Link με ενσωματωμένο Google —κάτι νέο στην κατηγορία- με Google Maps, Google Assistant και πρόσβαση σε 100+ εφαρμογές μέσω Google Play αλλά και συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay.

Διατίθεται επίσης ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon, σχεδιασμένο σε συνεργασία με τον διάσημο Γάλλο συνθέτη Jean-Michel Jarre (είναι άλλωστε ηχητικός πρεσβευτής της μάρκας), με 5 λειτουργίες ήχου, 10 κανάλια και 410 Watt ισχύ. Η καμπίνα προσφέρει άνεση για πέντε επιβάτες και πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους όπως μαλακό κεντρικό υποβραχιόνιο, θύρες USB-C, ασύρματη φόρτιση κινητού και χώρο αποσκευών 391 L με χαμηλό κατώφλι 735 mm.

Η δε οδηγική εμπειρία είναι για μια ακόμη φορά παραμετροποιήσιμη μέσω των Multi-Sense modes, που μεταβάλλουν την αίσθηση στο τιμόνι, την απόκριση του κινητήρα και τον εσωτερικό φωτισμό. Το δε πανέμορφο και πολυλειτουργικό τιμόνι έχει γίνει και πιο γρήγορο αφού από 3,3 στροφές απ' άκρη σε άκρη έχει τώρα 2,6 στροφές.

Καλά νέα

Κάτω από το καπό, το Clio 6 υποδέχεται το νέο, πλήρως υβριδικό σύστημα E-Tech 160 PS της φίρμας που πρωτοείδαμε στο Symbioz. Συνδυάζει ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.8 L, (κύκλου Atkinson) με δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μπαταρία 1,4 kWh. Το σύστημα συνεργάζεται -όπως το ξέρουμε ήδη- με ένα έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, προσφέροντας 15 συνδυασμούς μεταξύ ηλεκτρικής και θερμικής λειτουργίας.

Σύμφωνα με τις αξιολογήσεις της Renault, το Clio E-Tech 160 μπορεί να κινείται έως και 80% του χρόνου αποκλειστικά ηλεκτρικά μέσα στην πόλη, με εκπομπές CO2 μόλις 89 g/km και κατανάλωση 3,9 L/100 km με την επιτάχυνση για το 0–100 km/h να επιτυγχάνεται σε 8,3 sec, ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο E-Tech 145 με τον 1600αρη κινητήρα.

Κι επειδή η Renault τους έχει σκεφτεί όλους, το νέο Clio θα διατίθεται επίσης σε εκδόσεις με τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα TCe 1.2 , με 115 PS και 190 Nm ροπής, διαθέσιμο με χειροκίνητο κιβώτιο ή 6τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC με paddles στο τιμόνι, προσφέροντας επιτάχυνση 0–100 km/h σε 10,1 sec, με κατανάλωση 5,0 L/100 km και εκπομπές 114 g/km CO2. Κι άλλα καλά νέα όμως αφού θα συνεχίσει να διατίθεται σε έκδοση διπλού καυσίμου Eco-G έκδοση 120 PS, που λειτουργεί με βενζίνη και υγραέριο (LPG), με - για πρώτη φορά - 6τάχυτο αυτόματο EDC κιβώτιο. Θα αποδίδει 200 Nm, θα καταναλώνει 6,9 L/100 km και  θα εκπέμπει 107 g/km CO2.

Hi Tech

Στον τομέα της ασφάλειας, το Clio ξεχωρίζει με έως και 29 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) προσφέροντας, μεταξύ άλλων, έξυπνο προσαρμοζόμενο cruise control (Active Driver Assist),  Αυτόματο φρενάρισμα κατά την όπισθεν, κάμερες 360°, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Προειδοποίηση εξόδου με εμπόδιο (Safe Exit) και όλα τα καλούδια του κανονισμού GSR2 και του επερχόμενου κανονισμού 2.3 ενώ κάτι που επικοινωνείται για πρώτη φορά είναι το σύστημα QRescue με QR Code που επιτρέπει στις υπηρεσίες διάσωσης ταχεία πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα του οχήματος.

Υπερπλήρες

Πλούσια εξοπλισμένο, ασφαλές και απόλυτα επικαιροποιημένο σε software και hardware το νέο Renault Clio εξελίχθηκε και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στην Προύσα της Τουρκίας (ιδρύθηκε το 1971), όπου έχουν συναρμολογηθεί πάνω από 5 εκατομμύρια Clio κι έχει ρυθμό παραγωγής 1.000 οχημάτων ημερησίως με πάνω από το 50% του αυτοκινήτου να αποτελείται από εξαρτήματα που κατασκευάζονται τοπικά από 90 προμηθευτές (το ίδιο εργοστάσιο από το 2023 αναλαμβάνει ανακατασκευή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μια τάση που δείχνει να έχει αγοραστικό κοινό).

Σύμφωνα με τα ως τώρα στοιχεία θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: Evolution (βασική έκδοση) με Προσαρμοζόμενο cruise control, οθόνη 10", υφασμάτινο ταμπλώ, παρακολούθηση προσοχής οδηγού και βασικά συστήματα ασφαλείας. Techno (μεσαία έκδοση) με υπηρεσίες Google, αυτόματο κλιματισμό, ambient φωτισμό, hands-free κάρτα και επιπλέον συστήματα υποβοήθησης και Esprit Alpine (κορυφαία έκδοση) με επενδύσεις Alcantara, έξυπνο cruise control, ζάντες 18", ασύρματη φόρτιση, αλουμινένια πεντάλ, αποκλειστικό σχεδιασμό και πλήρες πακέτο ADAS.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Από τον άνεμο στον δρόμο: Το Rafale, το Scirocco και άλλα «αέρινα» μοντέλα

Δοκιμάζουμε το νέο ακαταμάχητο Renault 5 E-Tech Electric 150 PS (+video test)

Η Renault ανοίγει showroom στο Κολωνάκι! (photos)