Νέο VW Multivan T7: Μοντέρνο και υβριδικό


Η VW αποκάλυψε επίσημα το νέο Multivan T7, ένα από τα πιο δημοφιλή και ολοκληρωμένα επιβατικά van στον κόσμο με υβριδική έκδοση για πρώτη φορά και έξυπνες λύσεις στο εσωτερικό.

  • 11/6/2021

Το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων της Volkswagen, VW Commercial Vehicles προχώρησε στην αποκάλυψη του νέου Multivan T7, ενός από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά επιβατικά van παγκοσμίως.

Η επιβατική έκδοση του Transporter βασίζεται στην πολύ ευέλικτη και χρησιμοποιημένη πλατφόρμα του Ομίλου VW, MQB, η οποία είναι η βάση πολλών μοντέλων από το VW Golf και το Audi A3 έως τη Skoda Octavia. Το αμιγώς επαγγελματικό Transporter στην ίδια βάση αναμένεται να παρουσιαστεί αργότερα φέτος ή τον επόμενο χρόνο.

Η πλατφόρμα MQB, γνωστή για τις πολλές εκδόσεις συστημάτων κίνησης και δυνατότητες της, έφερε στο νέο Multivan T7 μία plug-in υβριδική έκδοση, που ονομάζεται eHybrid. Αυτή συνδυάζει έναν 1.400άρη TSI κινητήρα απόδοσης 150 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων, με τη συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος να φτάνει τους 218 ίππους. Η μπαταρία της έκδοσης eHybrid έχει χωρητικότητα 13,0 kWh. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε όλες τις εκδόσεις του Τ7 διατίθεται αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το γνωστό μας DSG, με τεχνολογία shift-by-wire, όπου η αλλαγή σχέσεων γίνεται ηλεκτρονικά αντί μηχανικά. Στην υβριδική eHybrid παραλλαγή, αυτό είναι 6 σχέσεων.

Παράλληλα, θα διατίθενται και δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις. Η μία θα εξοπλίζεται με τον 1.500αρη TSI των 136 ίππων και 220 Nm ροπής, ενώ η δεύτερη και πιο ισχυρή με τον 2λιτρο TSI (γνωστό από τα Polo GTI, Golf GTI και Golf R) των 204 ίππων και 320 Nm ροπής. Και στις δύο περιπτώσεις θα βρούμε το 7τάχυτο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο Multivan T7 είναι μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις και προσφέρεται σε δύο μήκη αμαξώματος (short & long). Στην πρώτη το μήκος φτάνει τα 4.973 χιλιοστά και στη δεύτερη τα 5.173 χιλιοστά, ενώ και οι δύο έχουν ύψος 1.941 χιλιοστά και πλάτος 1.903 χιλιοστά. Ο χώρος αποσκευών στην μακρύτερη εκδοχή ξεκινά από τα 763 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως και 4.053 λίτρα, εφόσον αφαιρεθούν τα πίσω καθίσματα. Στην κοντύτερη έκδοση τα αντίστοιχα νούμερα είναι από 493 έως 3.672 λίτρα.

Το 7θέσιο μοντέλο της VW για πρώτη φορά διαθέτει ανεξάρτητα καθίσματα και για την τρίτη σειρά. Οι έξυπνες λύσεις διαμόρφωσης δε θα μπορούσαν να λείπουν. Το πολύ έξυπνο συρόμενο τραπεζάκι δύο φύλλων που μπορεί να μετακινηθεί εμπρός – πίσω σε όλο το μήκος της καμπίνας είναι αυτό που δίνει εξτρα πόντους πρακτικότητας στο εσωτερικό. Χαρακτηριστικό είναι δε, πως εδράζεται σε ένα «σιδηροδρομικό» σύστημα, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να το μετακινήσουν όπου επιθυμούν. Με την απουσία της κεντρικής κονσόλας μάλιστα, αυτό μπορεί να τοποθετηθεί και ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες.

Ταυτόχρονα πλέον, η δεύτερη σειρά καθισμάτων περιστρέφεται έως και 180 μοίρες, δίνοντας τη δυνατότητα στους πίσω επιβάτες να καθίσουν αντικριστά, ενώ και όλες οι πίσω θέσεις μπορούν να αφαιρεθούν, δημιουργώντας επιπλέον χώρο για την αποθήκευση μεγάλων αντικειμένων.

Όπως είναι επίσης πρώτη φορά που στο επιβατικό van της VW προστέθηκε μία γυάλινη πανοραμική οροφή, γεμίζοντας την καμπίνα με άπλετο φυσικό φως.

Εμφανισιακά, το νέο Τ7 ακολουθεί τη σύγχρονη ενιαία σχεδιαστική γλώσσα των Γερμανών που εκφράζεται στο σύνολο της γκάμας τους. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι χαρακτηριστικοί LED προβολείς (προαιρετικά Matrix LED), που ενώνονται με μία φωτεινή οριζόντια λωρίδα που διατρέχει την μάσκα. Η σύγχρονη μοντέρνα εικόνα συνεχίζεται και στο πίσω μέρος, ενώ στο πλάι οι δύο -στάνταρ- συρόμενες πόρτες επιτρέπουν την άνετη είσοδο στο αυτοκίνητο.

Φυσικά και στην περίπτωση του νέου VW Multivan, το τεχνολογικό του οπλοστάσιο είναι κορυφαίο. Η υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας MQB έχει επιτρέψει στο νέο Multivan να ενσωματώσει όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης της VW, με το Travel Assist, το Adaptive Cruise Control και το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας να ξεχωρίζουν.