Νέος αυτοκινητόδρομος «φέρνει πιο κοντά» Λαμία και Πάτρα, παρακάμπτοντας την Αττική


Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος «Μπράλος - Άμφισσα», μήκους 24 χιλιομέτρων. Δείτε τα χαρακτηριστικά και το κόστος του έργου.

  • 17/2/2023

Το πρώτο βήμα για την κατασκευή του τμήματος Μπράλος - Άμφισσα, που ανήκει στον διαγώνιο οδικό άξονα Λαμία - Ιτέα- Αντίρριο, πραγματοποιήθηκε με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και της αναδόχου εταιρείας ΑΒΑΞ.

Το «Μπράλος - Άμφισσα», μήκους περίπου 24 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες, επτά γέφυρες, και έξι ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς, και από τον ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα, όπως τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Επίσης σχολίασε ότι «το έργο αυτό είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα ‘Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο’, ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65, που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό και φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία.

Μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία. Είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις, γιατί, όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. Και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όλα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα «καλύτερη και ευκολότερη καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες, νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου, αλλά και νέα, σημαντική οικονομική προοπτική».

Όσον αφορά το έργο, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το κόστος κατασκευής του φθάνει, σχεδόν, τα 260 εκατομμύρια, είναι συγχρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 54 μήνες.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα, που καθίσταται πλέον συγκοινωνιακός κόμβος, με την ολοκλήρωση των - εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας - οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων, μαζί με την ολοκλήρωση του Ε65 και το ξεμπλοκάρισμα τμήματος του οδικού άξονα “Λαμία - Καρπενήσι”».

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης ανέφερε ότι το έργο «εγκρίθηκε μετά από πολύμηνες διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα υλοποιηθεί με ευρωπαϊκούς πόρους, αφού εντάσσεται στο ΠΔΕ του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027».

Τα χαρακτηριστικά του έργου «Μπράλος - Άμφισσα»

Με την ολοκλήρωση του τμήματος Μπράλος - Άμφισσα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία - Ιτέα- Αντίρριο, θα μπορεί κάποιος να ταξιδέψει οδικώς από Λαμία στην Πάτρα σε λιγότερο από μιάμιση ώρα, χωρίς να περάσει από την Αττική.

Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς, ενώ το τμήμα από την παράκαμψη Γραβιάς έως τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη μήκους 4,7 χλμ έχει δημοπρατηθεί και αναμένεται άμεσα η υπογραφή και αυτής της σύμβασης.

Το τμήμα Μπράλος - Άμφισσα θα έχει πλάτος 11 μέτρα με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (πλάτους 3,75 μέτρων), ενώ ένα μέρος των ερεισμάτων έχει ασφαλτοστρωθεί δημιουργώντας μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (Λ.Π.Χ.) ανά κατεύθυνση, πλάτους 1,50 μέτρου.

Με την ολοκλήρωση του Μπράλος - Άμφισσα το μήκος της συνολικής διαδρομής θα μειωθεί κατά τέσσερα χιλιόμετρα.