Nissan: Νέα αρχή με 12 νέα μοντέλα σε 18 μήνες


Η νέα στρατηγική του ομίλου επιτάσσει κλείσιμο εργοστασίων, αλλαγή προσανατολισμού και μία σειρά νέων μοντέλων. Η Nissan εισέρχεται σε μία νέα εποχή για την ίδια.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 28/5/2020

Μετά τη χθεσινή, online παρουσίαση της συμμαχίας Renault – Nissan – Mitsubishi, για τη χάραξη της νέας στρατηγικής που θα ακολουθήσουν οι τρεις εταιρίες, η Nissan επανέρχεται με μερικές επιπλέον πληροφορίες. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει ένα νέο, τετραετές πλάνο, το οποίο θα της εξασφαλίζει την απαιτούμενη αειφορία, την εμπορική σταθερότητα και την επιστροφή στα κέρδη, μέχρι το τέλος του 2023.

Αρχικά, οι κεντρικές γραμμές του πλάνου αυτού μιλάνε για μία συρρίκνωση της τάξης του 20%. Ο στόχος είναι ο συνολικός αριθμός των μοντέλων να πέσει από τα 69 στα 55, με ένα μέσο όρο παραγωγής 5,4 εκ. οχημάτων ανά έτος. Η κίνηση αυτή θα σημάνει το κλείσιμο γραμμών παραγωγής σε διάφορες περιοχές, όπως για παράδειγμα το εργοστάσιο της εταιρίας στη Βαρκελώνη.

Έμφαση θα δοθεί στα ηλεκτρικά οχήματα, όπου η Nissan θα έχει πρακτικά τον πρώτο λόγο μέσα στη συμμαχία. Συγκεκριμένα, από τα 5,4 εκ. οχήματα ετησίως που προαναφέραμε, μέχρι τα τέλη του 2023 οι ιθύνοντες της φίρμας θέλουν τουλάχιστον το 1 εκ. να αφορά ηλεκτρικά μοντέλα. Παράλληλα, θα δοθεί προτεραιότητα στην αλλαγή της γκάμας. Μέσα στους επόμενους 18 μήνες θα πρέπει να αναμένουμε την έλευση όχι ενός ή δύο αλλά 12 νέων μοντέλων. Κατά κανόνα από τις κατηγορίες C και D, SUV, ηλεκτρικά και σπορ αυτοκίνητα.

Μεταξύ άλλων, η θυγατρική της εταιρίας, Datsun, θα σταματήσει να προσφέρεται στη Ρωσία. Θα προωθηθεί το ProPILOT πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων σε μία μεγάλη μερίδα μοντέλων ανά τον κόσμο και η εταιρία θα εστιάσει κυρίως στις αγορές της Ασίας, της βόρειας Αμερικής και της Κίνας.

«Το σχέδιο μετασχηματισμού μας στοχεύει στη διασφάλιση μίας σταθερής ανάπτυξης αντί της υπερβολικής επέκτασης των πωλήσεων» ανέφερε σχετικά ο Makoto Uchida, διευθύνων σύμβουλος της Nissan. «Θα επικεντρωθούμε πλέον στις βασικές μας ικανότητες και θα βελτιώσουμε την ποιότητα της επιχείρησής μας, διατηρώντας παράλληλα την οικονομική πειθαρχία και εστιάζοντας στα καθαρά έσοδα ανά μονάδα για να επιτύχουμε κερδοφορία. Αυτό συμπίπτει με την αποκατάσταση της κουλτούρας που περικλείεται από το “Nissan-ness”, για μια νέα εποχή».