Ο κόσμος του αυτοκινήτου στην Αν. Γερμανία


Σχεδόν τρεις δεκαετίες έπειτα από την πτώση του Τείχους τα αυτοκίνητα της Ανατολικής Γερμανίας γίνονται classic. Εκτός από τα Trabant και τα Wartburg υπάρχουν αρκετά μοντέλα ακόμη.

  • 28/11/2019

Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου στις 9 Νοεμβρίου 1989, η πολυμορφία της αυτοκινητοβιομηχανίας της Αν. Γερμανίας άλλαξε. Ενώ τα «ανατολικά» αυτοκίνητα αμέσως μετά έγιναν τεχνολογικά παρωχημένες αναμνήσεις των μη ελεύθερων χρόνων, σήμερα θεωρούνται αναγνωρισμένα κλασικά. Τα Trabant και Wartburg δεν απολαμβάνουν μόνο την cult κατάσταση, αφού ορισμένα μοντέλα τους έχουν γίνει πολύ ακριβά, όπως το Wartburg 311 Coupe. Κοιτάζοντας πίσω, ένα καθίσταται σαφές: Η Αν. Γερμανία διέθετε μια πολύχρωμη και πλούσια ποικιλία αυτοκινήτων!

Trabant και Wartburg: Ειδικά στα ομοσπονδιακά κρατίδια της παλιάς Αν. Γερμανίας υπάρχουν ακόμη. Πριν από την πτώση του Τείχους το Trabant αγαπήθηκε, μισήθηκε, φροντίστηκε, συχνά ανανεώθηκε τελείως, ανακαινίστηκε και επιδιορθώθηκε. Αλλά μετά από τις 9 Νοεμβρίου 1989, το πέταξαν στα σκουπίδια χιλιάδες φορές. Το στιβαρό δίχρονο κινητήρα (λίγο πριν από την επανένωση των Γερμανιών διετίθετο ακόμα και με τον τετράχρονο κινητήρα της VW από το Polo!) γνωρίζουν σήμερα ακόμα και τα παιδιά. Το Wartburg συνεχίζει να πορεύεται στη συνείδηση των Γερμανών. Ωστόσο, άλλα αυτοκίνητα της Αν. Γερμανίας ξεχάστηκαν. IFA; Robur; Saporoshez; Για πολλούς... Δυτικούς οι μάρκες είναι άγνωστες.

Ο κόσμος των αυτοκινήτων της Αν. Γερμανίας περιελάμβανε πολλά προϊόντα: Στη δεκαετία του '50 κατασκευάζονταν BMW και έλκηθρα EMW στην Αν. Γερμανία, IFA F8 και F9, ο πρόγονος του Trabant, το AWZ P70 και το όμορφο Wartburg 311. Η Αν. Γερμανία πρόσφερε και μεταξένιους εξακύλινδρους κινητήρες. Πριν από την κυκλοφορία των πρώτων Trabant από τα παλιά εργοστάσια της Horch στο Zwickau το 1957, κατασκευαζόταν εκεί μια μοντέρνα αντιπροσωπευτική λιμουζίνα, η οποία εκείνη την εποχή δε χρειαζόταν να κρύβεται πίσω από τις Mercedes ή τις BMW: ήταν το Sachsenring P 240.

Το P 240 των 80 PS ήταν τεχνολογικά και εμφανισιακά σύγχρονο. Αλλά τα πολυτελή αυτοκίνητα της Αν. Γερμανίας δεν ήταν επιθυμητά: Οι περιορισμένοι πόροι πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή πιο δημοφιλών οχημάτων. Επιπλέον, οι Σοβιετικοί έφερναν λιμουζίνες για την... εκλεπτυσμένη γεύση στην Αν. Γερμανία: το GAZ M 21 και το διάδοχό του, GAZ M 24, και τα δύο έγιναν γνωστά ως Volga. Μεταξύ των προνομιούχων, που είχαν τη δυνατότητα να οδηγήσουν ένα Volga, ήταν αστυνόμοι (του λαού) και πολιτικοί. Αλλά ακόμα και για τους φυσιολογικούς πολίτες της Αν. Γερμανίας, υπήρχε μια ευκαιρία να βρεθούν σε ένα Volga - σε ένα ταξί.