Ο πληθωρισμός «πνίγει» τις πωλήσεις αυτοκινήτων και φέρνει πάγωμα τιμών


Σε πτώση οι παραγγελίες σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, προβληματισμός στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 4/8/2022

«Μαύρα σύννεφα» αρχίζουν να συγκεντρώνονται πάνω από την αγορά αυτοκινήτου, σύμφωνα με το Reuters, με τις παραγγελίες στην Ευρώπη αλλά και στη Βόρεια Αμερική να είναι ολοένα και χαμηλότερες.

Αυτό αναφέρουν τα στοιχεία που προέρχονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, την ώρα που οικονομικοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι καταναλωτές διστάζουν να αγοράσουν ακριβά αυτοκίνητα, διατηρώντας τις οικονομίες τους για τα είδη που είναι απαραίτητα για τις βασικές τους ανάγκες.

Εταιρίες όπως η Ferrari και η Mercedes-Benz μπορεί να έχουν αυξήσει τις προβλέψεις πωλήσεων λόγω της συνεχιζόμενης υψηλής ζήτησης για τα κορυφαία μοντέλα τους, ωστόσο για τη συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου, οι προοπτικές δείχνουν πιο ζοφερές.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι οι χρόνοι αναμονής για νέες παραγγελίες οχημάτων γίνονται μικρότεροι, από τη στιγμή που ο ίδιος ο αριθμός τους ολοένα και μειώνεται. Και αυτό συμβαίνει παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν στην παραγωγή καινούριων αυτοκινήτων. «Ο αριθμός των νέων παραγγελιών συρρικνώνεται», παραδέχθηκε ο CEO της BMW, Oliver Zipse.

Η πολιτική που εφαρμόζουν μέχρι σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μετακυλώντας το αυξανόμενο κόστος παραγωγής στους πελάτες μέσω την υψηλών τιμών πώλησης, δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η «έκρηξη» του πληθωρισμού σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική δεν το επιτρέπει άλλο. «Τα προειδοποιητικά σημάδια είναι για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, λιγότερο για την Κίνα», αναγνώρισε ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz, αν και επεσήμανε ότι για τους επόμενους μήνες τα βιβλία παραγγελιών είναι, ακόμα, γεμάτα!

Οι κεντρικές τράπεζες διαφόρων χωρών της Ευρώπης και των ΗΠΑ προειδοποιούν ότι η άνοδος του πληθωρισμού δεν έχει φτάσει ακόμα στην κορύφωσή της και αυτό μόνο χαμόγελα δεν φέρνει στις εταιρίες.

Τα στοιχεία που προκύπτουν από διαδικτυακές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και πλατφόρμες δημοπρασιών έδειξαν πτώση της ζήτησης από τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τον Philip Nothard. «Οι καταναλωτές είναι επί του παρόντος πολύ προσεκτικοί», ανέφερε ο διευθυντής πληροφοριών Ευρώπης του Cox Automotive.

Σα να μην έφταναν όλα αυτά, την Τετάρτη (3/8) δημοσιεύτηκε έρευνα του ινστιτούτου Ifo που εδρεύει στο Μόναχο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, οι εκκρεμείς παραγγελίες των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών συρρικνώνονται και οι προσδοκίες για τις τιμές πώλησης κινούνται πτωτικά λόγω ανησυχίας για πιθανή έλλειψη καυσίμων και τη συνεχιζόμενη αδυναμία της κινεζικής οικονομίας.

Ο προβληματισμός είναι γενικός. «Το βάρος που έχει η αγορά αυτοκινήτου στον προϋπολογισμό ενός νοικοκυριού είναι κάτι που θα αντιμετωπίσουμε. Δεν μπορούμε να αυξάνουμε συνεχώς τις τιμές», είχε δηλώσει πριν από περίπου ένα μήνα ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares.

Την ίδια ώρα, στις ΗΠΑ, η Ford σκέφτεται να επαναφέρει εκπτώσεις και κίνητρα που καταργήθηκαν πριν από ένα χρόνο εξαιτίας του προβληματισμού που υπήρξε για τις καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Πηγή: Reuters