Ποια μάρκα είναι η λιγότερο αξιόπιστη στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου;


Ποια ήταν η πιο αξιόπιστη εταιρεία; Ποιες ζημιές εμφανίστηκαν πιο συχνά; Ποια εταιρεία έχει το υψηλότερο κόστος επισκευής; Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας όπου συμμετείχαν περισσότεροι από 50.000 Ευρωπαίοι οδηγοί. 

  • 7/6/2022

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο OCU, o μεγαλύτερος οργανισμός καταναλωτών στην Ισπανία, διεξήγαγε έρευνα συγκεντρώνοντας στοιχεία από 52.430 κατόχους σε 5 διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, προκειμένου να κατατάξει τις πιο αξιόπιστες μάρκες αυτοκινήτων.

Για ακόμα μία χρονιά στην κορυφή των πιο αξιόπιστων μοντέλων βρέθηκαν οι ιαπωνικές φίρμες ενώ στον αντίποδα ο κατασκευαστής με τη μικρότερη αξιοπιστία εμφανίστηκε, σύμφωνα με την έρευνα, η Tesla.

Συγκεκριμένα οι πρώτες 9 μάρκες στον σχετικό πίνακα προέρχονταν από την Ασία, με τις επτά από αυτές να είναι ιαπωνικές. Την ίδια στιγμή η πιο αξιόπιστη ευρωπαϊκή μάρκα εμφανίστηκε η Seat και η Dacia αφήνοντας πιο πίσω και με μικρή διαφορά τη Skoda.

Δείτε την κατάταξη με την αξιοπιστία των εταιρειών σύμφωνα με τον OCU

Εταιρεία

Βαθμολογία 

Lexus

95

Subaru

93

Toyota

91

Mitsubishi

89

Kia

89

Suzuki

89

Hyundai

87

Honda

87

Mazda

85

Seat

85

Dacia

85

Skoda

84

Nissan

82

DS

82

Volkswagen

82

Smart

82

Peugeot

82

Mercedes-Benz

82

BMW

82

Mini

82

Ford

80

Citroen

80

Audi

80

Volvo

80

Renault

80

Ssangyong

80

Porsche

76

Opel

76

Fiat

76

Jeep

72

Lancia

68

Chevrolet

68

Jaguar

68

Land Rover

64

Alfa Romeo

64

Tesla

60

Ποια κατηγορία κινητήριων συνόλων αποδείχτηκε πιο αξιόπιστη;

Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα πιο αξιόπιστα εμφανίστηκαν τα πλήρως υβριδικά αφού σύμφωνα με την άποψη των οδηγών παρουσιάζουν τα λιγότερα προβλήματα. Τα μοντέλα που ξεχώρισαν σε αυτή την κατηγορία ήταν το Lexus IS (2013-), η Toyota Corolla των 2,0 lt (2018-) και το RAV-4 των 2,5 lt (2013-2018).

Στα Diesel η πιο αξιόπιστη πρόταση ήταν του Volkswagen T-Roc του 1.6 lt (2017-) ενώ από την άλλη στην κατηγορία της βενζίνης ξεχώρισε το Audi Q3 1,5 lt (2018-). Τέλος, στα plug-in hybrid τη διαφορά έκαναν τα Kia Niro (2016-) και Mitsubishi Outlander (2013-) ενώ στο LPG κυρίαρχισε το Dacia Duster (2017-)

Οι πιο συχνές βλάβες

Ένα μέρος της έρευνας προσπαθεί να καταγράψει τις βλάβες που εμφανίζονται πιο συχνά στα αυτοκίνητα και τις εταιρείες που είναι οι αρνητικοί πρωταγωνιστές σε καθεμιά από τις επιμέρους κατηγορίες.

  • Ηλεκτρικά: 17% - Alfa Romeo, Chevrolet, Citroen, Fiat, Renault και SEAT
  • Φρένα: 13% - Alfa Romeo, Chevrolet, Citroen και Fiat
  • Ηλεκτρονικά: 8% - Alfa Romeo, Chevrolet, Fiat, Renault, Opel και Lancia
  • Σύστημακαυσίμου: 7% - Alfa Romeo, Chevrolet, Fiat, Lancia και Opel
  • Σύστημαδιεύθυνσης: 7% - Alfa Romeo, Audi, Chevrolet και Citroen
  • Κινητήρας: 8% - Alfa Romeo, Audi, Chevrolet, Citroen, Fiat και Renault
  • Θέρμανση & εξαερισμός:  6% - Alfa Romo, Chevrolet, Citroen, Fiat, Ford, Lancia, Renault και Mini

Ποια εταιρεία έχει τα μεγαλύτερα κόστη επισκευής;

Η έρευνα έριξε φως και στις φίρμας που ζητάνε… τα μαλλιά της κεφαλής τους κάθε φορά που ο οδηγός πηγαίνει στο συνεργείο. Στην κορυφή της λίστας με έναν μ.ο. πάνω από τα 300€ είναι οι MercedesAudi και Volvo ενώ στον αντίποδα με μέσο κόστος 114-150€ είναι οι Hyundai, Dacia και Renault.

Πηγή: OCU