O Walter Rohrl στο FIA Hall of Fame


ΚΑΝΟΝΙΚΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΗΣΗ. ΚΑΝΟΝΙΚΑ, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΑΡΓΗΣΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 5/2/2019

Στις 30 Ιανουαρίου 2019, ο Walter Rohrl εντάχθηκε στο «Hall of Fame» της FIA. Μια θεσμική και ιστορική στιγμή για έναν από τους θρύλους του παγκόσμιου Μότορσπορ, για έναν οδηγό ο οποίος θεωρείται «πρώτος μεταξύ ίσων» από τους κορυφαίους της γενιάς του. Ένας οδηγός ο οποίος διακρίθηκε για την ταχύτητά του και την ικανότητά του να οδηγεί στο όριο αγωνιστικά οχήματα που -ως κατασκευές- ίσως και να ξεπερνούσαν την ανθρώπινη φύση, κάποιες φορές.

Ο Rohrl δεν ήθελε να γίνει οδηγός αγώνων, αρχικά. Παιδί ακόμα, τον πήγε βόλτα με μια Porsche ο (κατά 10 χρόνια μεγαλύτερός του) αδερφός του Michael, όμως ο μικρός Walter δεν ενθουσιάστηκε. Αντιθέτως, του άρεσε το χειμερινό σκι, στο οποίο ήταν πολύ καλός. Άθελά του, αυτό τον βοήθησε στην επαγγελματική του πορεία ως οδηγός ράλι. Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος, στην αρχή της αγωνιστικής του πορείας έχανε σε χρόνο στο ανηφορικό τμήμα μιας ειδικής διαδρομής, όμως στο κατηφορικό τμήμα της είχε τον πρώτο λόγο. Η φυσική ταχύτητα και η ικανότητά του να κινείται στην άκρη του δρόμου, στην κατάβαση, ήταν κάτι που δεν μπορούσαν να συναγωνιστούν εύκολα οι αντίπαλοί του. Αναμφισβήτητα, σε αυτό τον είχε βοηθήσει το χειμερινό σκι.

Συμμετείχε για πρώτη φορά σε ράλι το 1968 και το 1972 έλαβε μέρος σε τρεις αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Το «παράδοξο» είναι ότι ο Walter Rohrl δεν είχε θέσει ως αυτοσκοπό να κερδίσει κάποιο Παγκόσμιο Τίτλο αλλά να κερδίζει στο ράλι του Monte Carlo. Τελικά, στέφθηκε δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής (το 1980 με τη FIAT και το 1982 με την Audi) ενώ κέρδισε τέσσερις φορές στο Monte Carlo, με τέσσερις διαφορετικές ομάδες.

Από το 1993 ο Rohrl είναι «πρεσβευτής» της Porsche και ο άνθρωπος ο οποίος δίνει τις κατάλληλες συμβουλές για να παραμένουν τα μοντέλα της εταιρείας σε κορυφαία θέση, αναφορικά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά τους. Ο ίδιος είχε δηλώσει ότι αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να οδηγεί το αυτοκίνητο ακριβώς ως εκεί που μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος. Η πορεία του στα ράλι το αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο. Τόσο απλά!