Οι βλάβες του ηλεκτρικού smart μετά από 400.000 χιλιόμετρα


ΤΕΡΑΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SMART, ΚΑΘΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 400.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΟΙ ΦΘΟΡΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΔΥΝΑΤΕΣ.

  • 19/6/2020

Ένα από τα ερωτήματα που διατυπώνονται το τελευταίο διάστημα, μετά και την ανακοίνωση των κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, σχετίζεται με την αξιοπιστία ή αν προτιμάτε την αντοχή στον χρόνο των αυτοκινήτων που κινούνται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Η απάντηση έρχεται από ένα από την πρώτη γενιά του ηλεκτροκίνητου smart, το οποίο σε διάστημα σχεδόν τριών ετών έχει διανύσει την απόσταση των 400.000 χιλιομέτρων.

Η είδηση ωστόσο δεν είναι ότι ένα ηλεκτρικό τετράτροχο κατάφερε να διανύσει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα την απόσταση των 400.000 χιλιομέτρων αλλά το γεγονός ότι οι βλάβες που έχει παρουσιάσει όλο αυτό το διάστημα είναι οι ελάχιστες δυνατές.

Επί της ουσίας πρόκειται για φυσικές φθορές «αναλώσιμων» μερών, όπως οι ελαστικές βάσεις του κινητήρα, τα ακρόμπαρα, τα ρουλεμάν των τροχών και οι ελαστικοί σύνδεσμοι των αντιστρεπτικών ράβδων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017 αντικαταστάθηκαν οι μπαταρίες του αυτοκινήτου εντός της εγγύησης όχι γιατί οι ίδιες οι μπαταρίες παρουσίασαν κάποιο πρόβλημα αλλά εξαιτίας δυσλειτουργίας των υψηλής τάσης ηλεκτρικών επαφών.

Εντυπωσιακό είναι εκτός των άλλων το γεγονός ότι μετά από 400.000 χιλιόμετρα δεν έχουν αντικατασταθεί οι δισκόπλακες ή τα ταμπούρα του αυτοκινήτου, γεγονός που αναδεικνύει τα χαμηλά επίπεδα φθοράς του συστήματος πέδησης χάρη στη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας και της επιβράδυνσης που προκαλεί αυτή κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.