Οδηγούμε στην Ισπανία τα νέα smart EQ fortwo και forfour


ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ FACELIFT; ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΟΧΙ! ΤΑ ΝΕΑ SMART FORTWO ΚΑΙ FORFOUR ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΝΑΝΕΩΣΗ: ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: DAIMLER, ANDRE TILLMANN, Β.Π.
  • 25/1/2020

Βλέπετε, οι νόρμες ρύπων που επιτάσσουν την ηλεκτροκίνηση, οι τάσεις της εποχής, η ωρίμανση πόλεων σε διασυνδεδεμένες πλατφόρμες έξυπνης οικιστικής ανάπτυξης, έφεραν ένα νέο περιβάλλον. Μια γενιά νέα οδηγών αναδύθηκε που αναζητά νέους όρους όπως το car sharing, το car pooling, τη διασυνδεσιμότητα και την κινητικότητα ως έννοια και όχι ως τετράτροχο αυτοσκοπό.

Κι εκεί, στη δίνη των καιρών η Mercedes έπρεπε να πάρει μια γενναία απόφαση: να μετατρέψει τη smart από μια εταιρία «έξυπνων» λόγω ευελιξίας αυτοκινήτων σε μια εταιρία με αμιγή ηλεκτρική γκάμα αυτοκινήτων, έξυπνων λόγω διασυνδεσιμότητας σε έναν νέο κόσμο πληροφορίας με τη βοήθεια της Geely.

Έτσι μπορείτε να κάνετε δική σας μια πραγματική Formula 1 

Και μπορεί η smart να είχε ηλεκτρική έκδοση μοντέλου της από το 2007 όμως κρατείστε τη στιγμή: Είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο. Μια εταιρία να εγκαταλείψει εντελώς τις βαλβίδες, τις αντλίες καυσίμου και τα turbo επενδύοντας σε ηλεκτροκινητήρες, apps και νέα σχήματα κτήσης και χρήσης.

Τα νέα smart fortwo coupe και cabrio και forfour ήρθαμε λοιπόν να οδηγήσουμε στην Ισπανία. Τα σημερινά, νέα smart βασίζονται ακόμη στον κλωβό tridion, άριστο σε ακαμψία και έτοιμο από δομικής σκοπιάς να δεχθεί την ηλεκτροκίνηση όπως άλλωστε ήδη ξέρουμε.

Τα δύο μοντέλα δέχθηκαν ένα facelift αισθητικό, μια …μινιμαλοποίηση στις γραμμές και με διαφοροποίηση της μάσκας (για πρώτη φορά) ανάμεσα στα fortwo και forfour. Νέα και κοινά είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα που ειδικά στις ακριβές εκδόσεις τους με πυκνές φωτοδιόδους δημιουργούν ένα αισθητικό και οπτικό αποτέλεσμα βγαλμένο απευθείας από κάποιο μελλοντικό concept.

Πώς το ηλεκτρικό Hyundai Kona ανέβηκε στα 5.731 μέτρα πετυχαίνοντας ρεκόρ Guinness!

Νέα χρώματα αμαξώματος και 15άρες και 16άρες ζάντες συμπληρώνουν την παλέτα. Κοντολογίς τα δύο smart δεν έχουν χάσει τίποτε από τον αρχικό, αυθεντικό τους σχεδιαστικό χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό έχει γίνει επίσης μια αναδιάρθρωση προκειμένου να γίνουν πιο πρακτικοί οι χώροι για μικροαντικείμενα, κάτι που, μεταξύ μας, το χρειαζόταν. Η δομή, η αίσθηση, ο «αέρας» είναι smart και δε χρειαζόταν η αλήθεια είναι κάτι διαφορετικό.

Η καρδιά των νέων smart είναι ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μέγιστης απόδοσης 82 ίππων και 160 Nm. Μην αναζητήσετε βέλτιστο όριο στροφών απόδοσης. Τα ηλεκτρόνια κινούνται αμέσως προς τους πίσω τροχούς, δίνοντας ένα 0-100 km/h σε 11,6 sec για το smart EQ fortwo, επίδοση ενός καλού supermini. Προφανώς δεν πρέπει να κυνηγάτε τα φανάρια, καθώς η αυτονομία των 159 km κατά NEDC εύκολα εξανεμίζεται.

Εντούτοις, η smart έχει φροντίσει με τη βοήθεια των μηχανικών της να ελαφρύνει λίγο το άγχος της φόρτισης. Εκ πρώτης με το έξυπνο cruise control και το σύστημα πλοήγησης που με μοτίβο ημιαυτόνομης οδήγησης κάνει το smart να φρενάρει όποτε μπορεί για ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης.

Επίσης μπορούν να ενσωματώνουν τα νέα smart ταχυφορτιστή 22 kWh που επιτρέπουν φόρτιση από το 10% μέχρι το 80% σε 40 λεπτά ανάλογα με την παροχή του δικτύου. Η εταιρία δηλώνει πάντως ότι σε οικιακό δίκτυο ένα 6ωρο είναι αρκετό για να γεμίσουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότας 17,6 kWh.

Υπάρχει βέβαια και το οικιακό wallbox των 4,6 kW που μπορεί να φορτίσει από 10%-80% σε τρεισήμισι ώρες. Γενικά, τα συστήματα ηλεκτροκίνησης (μπαταρίες, κινητήρας) δεν έχουν αλλάξει συγκριτικά με τα απερχόμενο EQ μοντέλα.

Η smart υλοποίησε τη συνδεσιμότητα σε μια νέα βάση με το μπουκέτο υπηρεσιών «my smart». Από τα πιο απλά, η οθόνη αφής των 8 ιντσών «τρέχει» με λειτουργία Mirrorlink προκειμένου να κάνετε απευθείας χρήση του περιβάλλοντος του smartphones σας αν και δεν το είχαμε αυτό στη διάθεσή μας αφού θα είναι έτοιμο την Άνοιξη.

Η smart υπόσχεται ακόμη μέσω κάρτας sim διαρκή διασύνδεση του αυτοκίνητου σας με το κινητό σας, όπου κι αν βρίσκεστε για να ελέγξετε το επίπεδο φόρτισης, να ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό, μέχρι και να βρείτε το αυτοκίνητό σας σε περίπτωση που έχετε ξεχάσει που το παρκάρατε ή στην πιθανότητα κλοπής. Θέλετε κι άλλα;

Μέσω app σκανάρετε οτιδήποτε θέλετε να φορτώσετε στο πορτμπαγκάζ και η εφαρμογή σας συμβουλεύει αν χωράει κι αν ναι πώς να το τοποθετήσετε! Υπάρχουν ακόμη τρόποι και εφαρμογές για να μοιράζεστε το αυτοκίνητό σας με φίλους ή γείτονες και να υπολογίζεται αυτόματα το ακριβές κόστος χρήσης για κάθε χρήστη.

Σε μια Βαλένθια που μέτραγε τις πληγές της από πρωτοφανείς πλημμύρες, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι των νέων ηλεκτρικών μοντέλων. Η αρχή έγινε με το EQ fortwo cabrio. Η δομή του αυτοκινήτου δεδομένη, το ίδιο και ο χαρακτήρας του με ένα κάποιο θρόισμα του ανέμου λόγω υφασμάτινης οροφής.

Στη συνέχεια, σειρά είχε το «αδελφάκι» coupe στην πολύ εντυπωσιακή έκδοση λανσαρίσματος Edition One, με φανταστικά «καλούδια» όπως τα air curtains στον εμπρός προφυλακτήρα, οι όμορφες, μαύρες ζάντες της Brabus και ένας διαχύτης πίσω βγαλμένος από… AMG GT. Στο εσωτερικό, όμορφα καθίσματα και μπόλικη επένδυση σε carbon look. Λίγη ώρα αργότερα σειρά είχε το forfour πάλι σε έκδοση Edition One με την πεντάπορτη λογική που τόσο εξυπηρετεί.

Οδηγικά τα δύο fortwo έχουν, περίπου, την ίδια λογική στην οδήγηση και την απόδοση. Προφανώς και δεν ακούγεται πλέον τίποτε από εκεί που κάποτε υπήρχε ένας θερμικός κινητήρας παρά μόνο ένα ηλεκτρικό σφύριγμα. Σαφώς και είναι κάπως δυσανεκτικό στις λακκούβες λόγω και των φαρδιών ελαστικών αλλά δείχνει να έχει συνοχή και να μη στρεβλώνει.

Ακόμη πιο ολοκληρωμένο οδηγικό χαρακτήρα επέδειξε το forfour που επίσης είναι άκαμπτο αλλά συνάμα είναι «πιο αυτοκίνητο», προβλέψιμο και ασφαλές. Σε κάθε περίπτωση η απόδοση της ηλεκτρικής ισχύος έρχεται αβίαστα (όχι σε επίπεδο… Tesla) αλλά νιώθεις την ευχάριστη πίεση της επιτάχυνσης. Τα νέα smart έρχονται την άνοιξη στην Ελλάδα και θα είναι διαθέσιμα σε τρεις σειρές (passion, pulse, prime) με τρία πακέτα εξοπλισμού (Advanced, Premium, Exclusive)  και με μια μεγάλη χρωματική παλέτα.  Οι τιμές έχουν οριστεί στα 24.990 ευρώ για το βασικό fortwo, 25.680 ευρώ για το forfour και 28.490 ευρώ για το fortwo cabrio.