Οι λόγοι που δεν θα υπάρξει, τελικά, Peugeot 408 PSE


Η παραγωγή της σπορ έκδοσης του νέου Peugeot 408 ακυρώθηκε, με την εταιρία να κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 3/8/2022

Το νέο Peugeot 408, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιούνιο, εντυπωσίασε με τη σχεδίασή του, που είχε σπορ χαρακτηριστικά και «πάντρευε» τα SUV με τα fastback.

Πολλοί περίμεναν - και μάλιστα με ενθουσιασμό όπως φάνηκε στα κοινωνικά δίκτυα - να ακολουθήσει και η αμιγώς σπορ έκδοσή του, το 408 PSE (Peugeot Sport Engineered), αλλά πλέον είναι δεδομένο ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, σε αντίθεση με την περίπτωση του 508 PSE.

Τι άλλαξε; Επικεφαλής του προγράμματος PSE της Peugeot ήταν ο Jean Philippe Imparato. Τον Ιανουάριο του 2021, λίγο πριν την αποχώρησή του για την Alfa Romeo, της οποίας πλέον είναι ο CEO, ξεκαθάρισε ότι το μόνο αυτοκίνητο που θα βγει σε παραγωγή είναι το e-208 PSE. Η παραγωγή του είχε προγραμματιστεί για το 2023, με αφορμή το αναμενόμενο facelift του μοντέλου.

Ωστόσο, τον Οκτώβριο του 2021, αποφασίστηκε να σταματήσει το πρόγραμμα PSE και τελικά ακόμα και η παραγωγή του e-208 PSE ακυρώθηκε. Η ίδια η CEO της γαλλικής φίρμας, Linda Jackson, ακύρωσε το σχέδιο. Ήταν η εποχή που ο τότε CEO της Stellantis, Carlos Tavares, ζήτησε από όλες της εταιρίες του ομίλου να μειώσουν τα κόστη και να δώσουν προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση.

Όχι 408 PSE, αλλά… EV

Ετσι, ενώ αρχικά η Peugeot δεν είχε στα πλάνα της την παραγωγή ενός αμιγώς ηλεκτρικού 408, αποφάσισε να προχωρήσει στην κατασκευή του, στοχεύοντας το 2024. Το EV έχει εσωτερικά τον κωδικό P54. Κάτι ανάλογο συνέβη και με το ηλεκτρικό 308.

Και αν πολλοί θα περίμεναν ότι από τη στιγμή που η τεχνολογία που υπάρχει στο υβριδικό 508 PSE θα μπορούσε μια χαρά να εφαρμοστεί και στο 408 (και όντως ισχύει), η Peugeot θέλει να προχωρήσει ένα βήμα μπροστά και να χρησιμοποιήσει τη νέα PHEV τεχνολογία που θα ετοιμάσει η Stellantis για το 2024.

Πηγή: L’ argus