Oι τέσσερις άξονες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο που έχει εκπονηθεί για να γίνει η ηλεκτροκίνηση αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητας στη χώρα μας και το οποίο αποτελείται από τέσσερις βασικούς άξονες

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 24/11/2020
Σε ομιλία του, η οποία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Electric Vehicle Conference 2020», ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στο σχέδιο που καταρτίστηκε για να επεκταθεί και να εδραιωθεί σύντομο χρονικό διάστημα η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

 

 
Όπως δήλωσε ο κ. Καραμανλής, αυτό περιλαμβάνει τέσσερις βασικές αρχές που πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα και οι οποίες είναι:

1. Η ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους. Ο Υπουργός αναφέρθηκε στα κίνητρα που θα δοθούν για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών Ι.Χ. και δικύκλων, για τα φορτηγά, αλλά και για την ανανέωση του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Επίσης, τόνισε τα κίνητρα που αφορούν στην αντικατάσταση των ταξί με επιδότηση η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ. 

 
Εκτός αυτών, αναφέρθηκε και στον διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα 1.300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος των οποίων προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Ήδη, κυκλοφορούν δοκιμαστικά στο κέντρο της Αθήνας δυο λεωφορεία αυτής της τεχνολογίας.

2. Η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, οι σταθμοί φόρτισης θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους. Στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, προβλέπεται ότι ο αριθμός των φορτιστών σε όλη την Ελλάδα θα φτάσει τους 12.000 ως το 2025 και τους 25.000 ως το 2030.

3. Θεσπίζεται το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης. Με αυτό, θα παρακολουθείται λεπτομερώς η αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.

4. Ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο κ. Κώστας Καραμανλής τόνισε, επίσης, ότι βάσει του στόχου που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών πρέπει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 60%, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα, και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα.

Τέλος, εξέφρασε την πεποίθηση ότι με την ολοκληρωμένη πολιτική που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση –αλλά και με την πολύτιμη αρωγή όπου είναι εφικτό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που στοχεύει στην καινοτομία και τον εκσυγχρονισμό της χώρας–, πολύ γρήγορα η ηλεκτροκίνηση θα γίνει στην Ελλάδα η παρούσα καθημερινότητα και όχι απλώς ένας στόχος για το μέλλον.