Όμιλος PSA: Η κάθε εταιρία να διαλέξει τη δική της ηλεκτρική πορεία


Σε μία ενδιαφέρουσα, από άποψης στρατηγικής, κίνηση, ο όμιλος PSA αποφάσισε να αφήσει ελεύθερες τις Peugeot, Citroen και Opel να επιλέξουν αυτόβουλα τη στρατηγική τους επάνω στην ηλεκτροκίνηση.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 14/6/2020

Αυτό, ομιλικά, δείχνει να αποτελεί μία έξυπνη κίνηση, καθώς δίνει αέρα στην κάθε φίρμα να διαχειριστεί το προϊόν τής κατά το δοκούν, ενώ παράλληλα περιορίζει το όποιο ρίσκο καθολικής αποδοχής μας στρατηγικής που ίσως τελικά να μην λειτουργήσει. Από την άλλη, βέβαια, δεν παύει να διατηρείται μία κοινή δεξαμενή τεχνογνωσίας και υλικών, ώστε να περιορίζεται το κόστος στα κατώτερα δυνατά επίπεδα.

Ειδικά για τα μοντέλα της κατηγορίας C, τα μικρομεσαία, η Anne-Lise Richard, διευθύντρια οχημάτων χαμηλών ρύπων του ομίλου, ανέφερε σε συνέντευξή της στο Αγγλικό περιοδικό Autocar πως «μέσα στην PSA, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας C μπορούν να παραχθούν σε δύο πλατφόρμες, είτε στην eCMP είτε στην EMP2, οπότε οι μπράντες θα έχουν την επιλογή να πάνε σε πλήρως ηλεκτρικές ή plug-in υβριδικές εκδόσεις. Είναι περισσότερο μια εσωτερική απόφαση της κάθε εταιρίας να επιλέξει ποιο είναι το καλύτερο».

Αναφορικά με την Peugeot, γνωρίζουμε πως το επόμενο 308, το οποίο λογικά θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2022, θα βασίζεται σε μία αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας EMP2. Ως εκ τούτου, θα χρησιμοποιεί συμβατικά σύνολα (ίσως να  είναι η τελευταία του γενιά με κινητήρες εσωτερικής καύσης) αλλά και αρκετά υβριδικά. Για την ακρίβεια, αναμένουμε τουλάχιστον 2 plug-in υβριδικά, χώρια τα όσα mild Hybrid ή Hybrid ακόμα αποκαλυφθούν.

Η Citroen, με τη σειρά της, θα δώσει έμφαση στις ηλεκτρικές εκδόσεις του επόμενου μοντέλου της στην κατηγορία C, διατηρώντας όμως και αυτή κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Αυτό, σε μεγάλο βαθμό γιατί η κατηγορία C αποτελεί πρακτικά «πολυεργαλείο». Άλλοι τα επιλέγουν ως οικογενειακά αυτοκίνητα, άλλοι για τις προσωπικές τους ανάγκες. Το κοινό είναι τεράστιο και δεν υπάρχει δυνατότητα, αυτή τη στιγμή, να καλυφθεί από μία και μόνη τεχνολογία κίνησης.