Όταν η Alfa Romeo ξεπερνούσε και την Lamborghini


Η ALFA ROMEO 33 BERTONE CARABO ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ. ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...

  • 3/5/2020

Μπορεί το 80% των αυτοκινήτων που πωλούνται σήμερα να είναι μεγάλα λευκά κουτιά τύπου SUV όμως σε παλαιότερες εποχές οι σχεδιαστές αλλά και οι εταιρίες είχαν σχεδόν απεριόριστη ευχέρεια να σχεδιάσουν ότι πιο εντυπωσιακό και ακραίο τους ερχόταν στο κεφάλι.

Ιδίως στην δεκαετία του 60 και του 70, πολύ πριν αρχίσουν οι κανονισμοί για την ασφάλεια και οι δεσμεύσεις για πρακτικότητα, κάποια αυτοκίνητα ήταν τόσο πολύ προχωρημένα που ακόμα και σήμερα μοιάζουν εξωπραγματικά.

Το παράδειγμα της Afa Romeo 33 Carabo που βλέπουμε στις φωτογραφίες είναι χαρακτηριστικό. Αν και ακολουθεί την τάση της εποχής του με τα σφηνοειδή σχήματα, έχει αρκετές λεπτομέρειες που το κάνουν ακόμα πιο ξεχωριστό από άλλα δημιουργήματα του σχεδιαστή της Μarcello Gandini ο οποίος είχε σχεδιάσει τις Miura, Diablo και Countach. 

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση του Παρισιού το 1968 και πήρε το όνομά του από ένα έντομο της Καραϊβικής που έχει τα ίδια χρώματα με το αυτοκίνητο, πορτοκαλί και πράσινο.

Οι πόρτες ήταν στο σχήμα του "ψαλιδιού" και  χρησιμοποιούσε το σασί της μοναδικής Alfa Romeo 33 Stradale.  Ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος στο κέντρο, ένας 2λιτρος V8 με απόδοση στα 230 άλογα. Όχι και άσχημα αν σκεφτούμε ότι το αυτοκίνητο ζύγιζε 1.000 κιλά και η τελική του σύμφωνα με τον Bertone άγγιζε τα 250 km/h.

H συγκεκριμένη Alfa ήταν ένα σχέδιο πολύ μπροστά από ότι υπήρχε εκείνη την εποχή, ακόμα και από τις Lamborghini και σίγουρα μια ένδειξη για το που μπορούν να φτάσουν οι σχεδιαστές αν αφεθεί ελεύθερη η φαντασία τους. Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά (μάλλον δικαίως, αν υπολογίσουμε την ασφάλεια για επιβάτες και πεζούς), όμως τίποτα δεν μας απαγορεύει να νοσταλγούμε εποχές που το αυτοκίνητο ήταν αντικείμενο κυρίως μιας αισθητικής υπέρβασης.