Όταν η Citroen έβγαζε κινητήρες Wankel! (βίντεο)


ΟΙ WANKEL ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΗΚΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΗ MAZDA, ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ  ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΥΠΟ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 17/6/2020

Με την ανάρτηση ενός βίντεο στο επίσημο κανάλι της στο YouTube, η Citroen μας γύρισε αρκετά χρόνια πίσω, στο μακρινό 1969. Το υλικό αυτό δείχνει να έχει κοπεί από κάποιο άλλο, μεγαλύτερο βίντεο της φίρμας, στην προκειμένη όμως περίπτωση αυτό που μετράει δεν είναι το μοντάζ αλλά το τι δείχνει. Εισχωρώντας με την κάμερα στα ενδότερα της εταιρίας, ένα από τα –τότε- πρωτότυπα οχήματα ήταν το Μ35, ένα μοντέλο εφοδιασμένο με περιστροφικό κινητήρα Wankel.

Αυτό βασιζόταν στο Ami 8. Επρόκειτο για ένα coupe αυτοκίνητο πόλης, το οποίο είχε ως κύριο στόχο τον πειραματισμό της εταιρίας με τους εν λόγω κινητήρες. Για το σκοπό αυτό η Citroen είχε έρθει σε συμφωνία με την NSU, ιδρύοντας το 1967 την κοινοπραξία Comotor. Το αποτέλεσμα που προέκυψε ήταν ένας Wankel χωρητικότητας 995 κ.εκ. με ισχύ 50PS στις 5.500 σ.α.λ.

Παρότι το αυτοκίνητο πέρασε σε παραγωγή, ποτέ δεν διατέθηκε ανοικτά στο κοινό. Συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 267 αντίτυπα, τα οποία διατέθηκαν σε επιλεγμένους πελάτες, με τη δέσμευση να κάνουν τουλάχιστον 30.000 χιλιόμετρα ετησίως! Προφανώς, η Citroen επεδίωκε να αποκομίσει δεδομένα από αυτό το εγχείρημα, που θα τη βοηθούσαν σε βάθος χρόνου. Βέβαια, η παροιμιώδης «αξιοπιστία» των κινητήρων Wankel, σε συνδυασμό με τη μεγάλη πετρελαϊκή κρίση του ’70, αποτέλεσαν την ταφόπλακα για αυτή την προσπάθεια. Σε αντίθεση με τους Ιάπωνες της Mazda, όπου οι ίδιες συνθήκες τους οδήγησαν να μεγαλουργήσουν, με το συνδυασμό Wankel/ RX-7.