«Όχι» σε Γερμανία και Γαλλία από την BYD – Σε ποια χώρα θα στήσει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο


Η BYD διάλεξε μια μικρή ευρωπαϊκή χώρα η οποία φιλοξενεί ήδη αρκετά εργοστάσια μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: BYD/ FACEBOOK
  • 22/12/2023

Ο κύβος ερρίφθη και μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις η BYD ανακοίνωσε ότι το πρώτο της εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων επί ευρωπαϊκού εδάφους θα κατασκευαστεί στην Ουγγαρία. Ο κινεζικός κολοσσός ήρθε σε συμφωνία με την κυβέρνηση της χώρας για την κατασκευή εργοστασίου στο νότιο κομμάτι και συγκεκριμένα στην πόλη Szeged. Η είδηση είχε διαρρεύσει στις αρχές Νοεμβρίου από γερμανική εφημερίδα, ωστόσο πλέον αποκτά επίσημο χαρακτήρα.

Από την γραμμή παραγωγής θα βγαίνουν αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid αυτοκίνητα και αναμενόμενα η επένδυση θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η BYD έχει ήδη ένα εργοστάσιο στη χώρα, στην πόλη Komarom, όπου κατασκευάζει ηλεκτρικά λεωφορεία και επαγγελματικά.

Η απόφαση της BYD έρχεται μετά από πολύμηνο φλερτ που δέχθηκε από άλλες ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων ήταν η Γερμανία και η Γαλλία. Το ύψος της επένδυσης δεν αποκαλύφθηκε ενώ καμία λεπτομέρεια δεν έγινε γνωστή σχετικά με το χρονοδιάγραμμα. Την ίδια στιγμή γνωστός έγινε ο στόχος της εταιρείας στην Ευρώπη, αφού επιθυμεί μέχρι το 2030 να κατέχει 10% μερίδιο στην αγορά.

Θυμίζουμε ότι στις αρχές του έτους είχαν κυκλοφορήσει δημοσιεύματα που ήθελαν την BYD να παγώνει το project «εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη». Ουσιαστικά στηρίχθηκαν στο ναυάγιο των διαπραγματεύσεων για την αγορά του εργοστασίου της Ford στη Γερμανία αλλά και στην αγορά δύο φορτηγών πλοίων που συνολικά μπορούν να μεταφέρουν 14.000 αυτοκίνητα!

Μπορεί στην Ελλάδα να μην πωλούνται τα αυτοκίνητα της BYD, αφού διαθέσιμα είναι μόνο τα ηλεκτρικά επαγγελματικά ETP3, ETM6 και ΕΥΤ,  ωστόσο η εταιρεία δραστηριοποιείται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και τον Νοέμβριο πούλησε πάνω από 13.000 μονάδες, σύμφωνα με τους ερευνητές της Dataforce.

Στην κορυφή των προτιμήσεων, με διαφορά από το δεύτερο, ήταν το Atto 3 με 11.000 μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Atto 3 κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους μέσω της εταιρείας ενοικιάσεων Sixt. Με τη νέα μονάδα παραγωγής η BYD θα έχει περισσότερα από 30 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Βραζιλία, η Ιαπωνία και η Ινδία.

Η Ουγγαρία πάντως δεν είναι «πρωτάρα» στην κατασκευή αυτοκινήτων αφού ήδη φιλοξενεί μονάδες της Mercedes, της BMW και της Suzuki, ενώ το 2025 η BMW θα εγκαινιάσει νέα μονάδα που θα παράγει EV τα οποία θα βασίζονται στην πλατφόρμα Neue Klasse.