Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνέχισε για ακόμη μια χρονιά την ανοδική της πορεία, χωρίς ωστόσο να έχει καταφέρει να φθάσει στο επίπεδο εκείνο που της αρμόζει με βάσει τα οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά της.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία) και τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) το 2019 ταξινομήθηκαν 114.110 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι των 103.431 της περιόδου Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2018, γεγονός που σημαίνει άνοδος 10,3%. Μάλιστα, πιο εντυπωσιακές ήταν και οι επιδόσεις του Δεκεμβρίου, καθώς οι ταξινομήσεις ανήλθαν στις 6.598 μονάδες, αυξημένες κατά 23,6% εάν συγκριθούν με τις 5.337 του αντίστοιχου περυσινού μήνα.
Πόσους ίππους αποδίδει το νέο Toyota Yaris Hybrid και ποιά η κατανάλωσή του
Κάνοντας μια πιο ποιοτική ανάλυση των στοιχείων που έχουμε στη διάθεσή μας, θα δούμε πώς οι Έλληνες, επέλεξαν τα μικρά αυτοκίνητα, αλλά και τα SUV, ακολουθώντας την Ευρωπαϊκή τάση. Μάλιστα τα SUV που πλέον «αναπτύσσονται» και στο B-Segment (αυτοκίνητα δηλαδή όπως το VW T-Cross, Skoda Kamiq ή το άρτι αφιχθέν Peugeot 2008) πήραν το μερίδιο του λέοντος: 32,9% συγκέντρωσε η κατηγορία B (αυτοκίνητα όπως το Toyota Yaris, το Ford Fiesta) και 13,1% η B-SUV!
Συγκριτικό Τεστ: Πώς τα βγάζει πέρα το νέο VW T-Cross απέναντι στον ανταγωνισμό!
Διατήρησε της δυνάμεις της και η C κατηγορία (αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz A-Class, το Ford Focus, η Toyota Corolla) με ποσοστό 13,10%, ενώ στα ίδια επίπεδα (13,5%) κινήθηκαν και τα C-SUV (π.χ. Hyundai Kona, VW T-ROC).
Οι Έλληνες φαίνεται να γυρίζουν την πλάτη στο ντήζελ, καθώς το 65,1% πέρσι επέλεξε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο (26,6% ήταν τα πετρελαιοκίνητα ), ενώ αυξητική ήταν η τάση στα BEV-PHEV υβριδικά οχήματα (με σύστημα επαναφόρτισης των μπαταριών τους) που απέσπασαν μερίδιο 5,18%.
Κλείνοντας να αναφέρουμε πως αυξημένες ήταν και οι ταξινομήσεις των νέων ελαφρών και βαρέων φορτηγών ( 15,8%), των νέων λεωφορείων ( 38,4%) και των νέων δικύκλων άνω των 50 κυβικών εκατοστών ( 14,5%).
Αναλυτικά οι πωλήσεις της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου για το 2019
Δεκέμβριος 2019 | Δεκέμβριος 2018 | Μεταβολή | |||||||
Καινούργια επιβατικά | 6.598 | 5.337 | 23,60% | ||||||
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 706 | 586 | 20,50% | ||||||
Καινούργια λεωφορεία | 18 | 47 | -61,70% | ||||||
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 1.312 | 1.185 | 10,70% | ||||||
Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 | Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2018 | Μεταβολή | |||||||
Καινούργια επιβατικά | 114.110 | 103.431 | 10,30% | ||||||
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 8.399 | 7.256 | 15,80% | ||||||
Καινούργια λεωφορεία | 364 | 263 | 38,40% | ||||||
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 38.230 | 33.378 | 14,50% | ||||||
Segment | Δεκέμβριος 2019 | Δεκέμβριος 2018 | Διαφορά | Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 | Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2018 | Διαφορά | |||
(μονάδες μεριδίου) | (μονάδες μεριδίου) | ||||||||
A | 10,70% | 14,10% | -3,4 | 14,10% | 14,80% | -0,7 | |||
A-SUV | 0,40% | 0,80% | -0,4 | 1,30% | 1,20% | 0,1 | |||
B | 21,70% | 29,50% | -7,8 | 32,90% | 35,70% | -2,8 | |||
B-SUV | 18,50% | 12,50% | 6 | 13,10% | 9,80% | 3,3 | |||
C | 15,30% | 14,60% | 0,7 | 13,50% | 15,50% | -2 | |||
C-SUV | 23,90% | 22,40% | 1,5 | 18,30% | 15,60% | 2,7 | |||
D | 1,90% | 1,30% | 0,6 | 1,50% | 1,90% | -0,4 | |||
D-SUV | 5,30% | 2,60% | 2,7 | 2,50% | 2,30% | 0,2 | |||
E | 0,10% | 0,20% | -0,1 | 0,20% | 0,30% | -0,1 | |||
E-SUV | 0,50% | 0,50% | 0 | 0,30% | 0,30% | 0 | |||
F-G | 0,00% | 0,10% | -0,1 | 0,00% | 0,00% | 0 | |||
F-G-SUV | 0,10% | 0,20% | -0,1 | 0,10% | 0,10% | 0 | |||
(Total SUV) | -48,70% | -39,10% | ( 9,6) | -35,50% | -29,20% | ( 6,3) | |||
SPORTS | 0,30% | 0,10% | 0,2 | 0,20% | 0,20% | 0 | |||
MPV | 0,30% | 0,40% | -0,1 | 0,20% | 0,30% | -0,1 | |||
MPV-M/COMBI | 0,90% | 0,50% | 0,4 | 1,70% | 2,00% | -0,3 | |||
100,00% | 100,00% | 0 | 100,00% | 100,00% | 0 | ||||
Δεκέμβριος 2019 | Δεκέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – | Ιανουάριος – | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς | Μερίδιο αγοράς | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Δεκέμβριος 2019 | Δεκέμβριος 2018 | στην ΕΕ | στην ΕΕ | ||||||
Ιαν.-Σεπ. ‘19* | Ιαν.Σεπ. ‘18* | ||||||||
Βενζίνη | 62,60% | 57,00% | 5,6 | 65,10% | 59,30% | 5,8 | 59,30% | 56,50% | 2,8 |
Πετρέλαιο | 27,10% | 35,50% | -8,4 | 26,60% | 35,70% | -9,1 | 30,90% | 36,40% | -5,5 |
Υβριδικά (HEV) | 7,20% | 5,80% | 1,4 | 5,80% | 3,80% | 2 | 5,50% | 3,70% | 1,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 0,70% | 0,50% | 0,2 | 0,40% | 0,30% | 0,1 | 2,60% | 1,80% | 0,8 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,30% | 1,20% | 1,1 | 1,40% | 1,00% | 0,4 | 1,70% | 1,50% | 0,2 |
Υγραέριο | 0,00% | 0,00% | 0 | 0,60% | 0,00% | 0,6 | |||
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | |||||||||
Νοέμβριος 2019 | Νοέμβριος 2018 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Νοέμβριος 2019 | Ιανουάριος -Νοέμβριος 2018 | Μεταβολή | ||||
ΕΕ(1) | 1.175.959 | 1.121.416 | 4,90% | 14.123.228 | 14.160.471 | -0,30% | |||
ΕΕ 15(2) | 1.055.094 | 1.012.379 | 4,20% | 12.751.109 | 12.845.716 | -0,70% | |||
ΕΕ(1) EFTA(3) | 1.210.860 | 1.158.554 | 4,50% | 14.542.126 | 14.585.602 | -0,30% | |||
Ελλάδα | 7.464 | 6.893 | 8,30% | 107.512 | 98.094 | 9,60% | |||