Πωλήσεις Ευρώπης: Νέα πτώση 19% τον Μάρτιο


Οι πωλήσεις στην Ευρώπη μειώθηκαν εκ νέου τον Μάρτιο λόγω κυρίως των ελλείψεων εξαρτημάτων από τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία. Αναλυτικά τα στοιχεία.

  • 21/4/2022

Οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν για ένατο συνεχόμενο μήνα τον περασμένο Μάρτιο, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία συνέχισαν να πλήττουν την βιομηχανία.

Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 19% τον Μάρτιο του 2022 συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2021, φτάνοντας τα 1,13 εκατομμύρια μονάδες στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις αγορές ευρύτερης περιοχής της Ευρώπης, σύμφωνα με στοιχεία του ACEA.

Η DS, η Kia και η Porsche ήταν από τις ελάχιστες μάρκες που κέρδισαν σε πωλήσεις, ενώ οι Land Rover, Jaguar και Jeep σημείωσαν απότομη πτώση. Οι ισχυρές πωλήσεις του νέου DS 4 βοήθησαν την πολυτελή μάρκα της Stellantis να σημειώσει άνοδο πωλήσεων κατά 23% τον Μάρτιο.

Ο Όμιλος Hyundai ήταν ο μοναδικός με θετικό ποσοστό, αφού σημείωσε άνοδο πωλήσεων κατά 9,8%, βοηθώντας την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει ο τρίτος όμιλος σχετικά με τις πωλήσεις στην Ευρώπη πίσω από τον Όμιλο Volkswagen και την Stellantis.

Οι πωλήσεις του VW Group που κρατά την πρώτη θέση μειώθηκαν κατά 25%, ενώ η δεύτερη Stellantis είδε και αυτή τα νούμερα της να μειώνονται κατά 30%. Μετά την Hyundai, στην τέταρτη θέση έμεινε ο Όμιλος Renault, αφού σημείωσε πτώση κατά 13%.

Μεταξύ των μεμονωμένων εμπορικών μαρκών, η πολυτελής μάρκα της Stellantis, DS Automobiles σημείωσε αυξημένες ταξινομήσεις κατά 22%, βοηθούμενη από το νέο DS 4.

Η Kia του Ομίλου Hyundai αύξησε επίσης τις πωλήσεις της κατά 22%, ενισχυμένο από τη δημοτικότητα του νέου Sportage. Τέλος, αυξημένες πωλήσεις είδε και η Porsche του Ομίλου VW, αφού κέρδισε 14% από τις ισχυρές πωλήσεις της ηλεκτρικής Taycan και του SUV Macan.

Αντίθετα, στις μάρκες με μεγάλη πτώση πωλήσεων ήταν η Land Rover, με πτώση 54% και η Jaguar με πτώση 44%. Η Jeep σημείωσε πτώση των ταξινομήσεων της κατά 36%, και η Skoda κατά 34%.