Πώς η ηλεκτροκίνηση διαμορφώνει τον σχεδιασμό της Renault


Το νέο Megane E-Tech αντιπροσωπεύει τις φιλοδοξίες και την τεχνογνωσία της μάρκας, λέει ο επικεφαλής του ομίλου Laurens van den Acker στην Automotive News. Πως η ηλεκτροκίνηση απελευθερώνει τους σχεδιαστές στο σχεδιασμό των νέων μοντέλων. 

  • 15/9/2021

Ο Laurens van den Acker ανέλαβε επικεφαλής του σχεδιασμού του Renault Group το 2009 και ηγήθηκε μιας επιτυχούς ανανέωσης της γκάμας της μάρκας Renault. Τώρα, υπό τον νέο CEO, Luca de Meo, μπαίνει σε λιγότερο πρακτικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία ως εκτελεστικός αντιπρόεδρος, Σχεδιασμού του Ομίλου.

Ο Van den Acker μίλησε στην Automotive News Europe στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου για τη νέα του θέση, το επερχόμενο Renault Megane E-Tech Electric και τα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά Renault 5 και Renault 4ever.

Πώς αντιπροσωπεύει το compact Megane E-Tech Electric το σχεδιαστικό DNA της Renault; Διαθέτει οργανικό σχήμα αλλά με αιχμηρές τεχνολογικές λεπτομέρειες.

Το Megane E-Tech για μένα είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό όχημα. Είναι επίσης σύμβολο του σχεδίου Renaulution, για την πρόθεση και το όραμα της εταιρείας, επειδή είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς συμβιβασμούς. Και ήταν πολύ θαρραλέο από τον Luca (de Meo) να το αποκαλέσει Megane, γιατί με αυτόν τον τρόπο δείχνεις ότι δεν υπάρχει τρόπος επιστροφής (στην εσωτερική καύση). Είναι η καρδιά της γκάμας μας. Είναι ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο γιατί για να μπορέσει η Renault να πουλήσει ηλεκτρικά οχήματα, γιατί αυτά θα είναι πιο ακριβά. Πρέπει να αναβαθμίσουμε το σχέδιο, το φινίρισμα και την ποιότητα, και να του δώσουμε αρκετή ουσία από την άποψη της τεχνολογίας και των αισθήσεων, τόσο που -η υψηλότερη τιμή- πραγματικά να δικαιολογείται. Σχεδιαστικά, είναι στη μέση δύο εποχών, επειδή είναι το όχημα που βρίσκεται στο τέλος της θητείας μου στο σχεδιασμό της Renault και την αρχή του Gilles Vidal. Μπορείτε ήδη να δείτε την επιρροή του Luca. Κάναμε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο επίδειξης για εκείνον, και «έσπρωξε» το αυτοκίνητο παραγωγής για να πλησιάσει όσο το δυνατόν περισσότερο στο μοντέλο επίδειξης. Και αυτό είχε μια πραγματικά θετική επιρροή γιατί επηρέασε το μέγεθος των τροχών, τα φινιρίσματα, τα χρώματα.

Οι σχεδιαστές είπαν ότι όταν έχουμε αποκλειστικές πλατφόρμες EV, θα έχουμε περισσότερη ελευθερία να είμαστε δημιουργικοί. Πώς αντικατοπτρίζεται αυτό στο Megane E-Tech και την πλατφόρμα CMP-EV;

Ο χώρος του κινητήρα είναι πολύ συμπαγής, πράγμα που μας επιτρέπει να έχουμε πολύ μικρές προεξοχές μπροστά και μας επιτρέπει να βάλουμε το σύστημα κλιματισμού μπροστά. Και επειδή ο κινητήρας είναι πολύ στενός, μπορούμε να βάλουμε μεγάλους τροχούς και ελαστικά στο αυτοκίνητο και να μην θυσιάσουμε την ακτίνα κύκλου στροφής, γιατί με έναν κανονικό κινητήρα, δεν θα μπορούσαμε να γυρίσουμε τους τροχούς αρκετά. Στο διαμέρισμα των επιβατών έχουμε δημιουργήσει έναν άλλο χώρο για αποθήκευση και έχουμε πολύ καλούς χώρους. Έχουμε ένα μεταξόνιο 2,70 μέτρων, το οποίο είναι κοντά στα συμπαγούς μεγέθους SUV. Έχετε λοιπόν χώρο για τα πόδια, παρόλο που το όχημα έχει μήκος 4,21 μέτρα. Και έχουμε έναν πολύ ογκώδη και πολύ βαθύ χώρο αποσκευών, γιατί δεν υπάρχει σύστημα εξάτμισης.

Επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα είναι θεμελιωδώς απλούστερα από τα οχήματα εσωτερικής καύσης, αυτό θα συντομεύσει τον χρόνο για να έρθει στην αγορά ένα νέο μοντέλο;

Θα βρούμε άλλους τρόπους για να περιπλέξουμε τη ζωή μας, γιατί πρέπει να εισάγουμε κάθε είδους αισθητήρες, ραντάρ και κάμερες για ασφάλεια. Νομίζω ότι εκεί που μπορεί να μας εξοικονομήσει χρόνο είναι μετά την κυκλοφορία του προϊόντος, επειδή τα αυτοκίνητα θα είναι πιο εύκολο να συναρμολογηθούν. Δεν θα έχουμε ειδική γραμμή για ένα περίπλοκο κιβώτιο ταχυτήτων, για παράδειγμα. Έτσι υπάρχουν ορισμένα πράγματα που απλοποιούνται. Υπάρχουν όμως και άλλα πράγματα που θα περιπλέκουν την κατάσταση.

Πώς ταιριάζει το Renault 5, το οποίο έχει ρετρό σχεδιασμό και το μελλοντικό EV της Renault 4ever στη γενική σχεδιαστική κατεύθυνση της Renault;

Με δύο τρόπους. Πρώτον, δεν βλέπω αυτά τα αυτοκίνητα ως κατεύθυνση εκκίνησης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υπόλοιπη σύνθεση. Για μένα, είναι μοναδικά. Είναι κάπως σαν ένα Ford Mustang ή ένα Ford Bronco - έχουμε την βασική γκάμα και δίπλα τους έχουμε ένα Bronco και ένα Mustang. Όταν ξεκίνησα στη Renault το 2009, οι άνθρωποι με ρώτησαν αν επρόκειτο να κάνω ένα νέο Renault 4 ή Renault 5. Και είπα, «κοιτάξτε, με προσέλαβαν για το μέλλον. Αυτό είναι για το παρελθόν και έπρεπε να κάνω ένα νέο Clio». Και τότε, νομίζω ότι ήταν η σωστή επιλογή.

Τι έχει αλλάξει τώρα;

Τώρα αυτό που βλέπετε με αυτόν τον μετασχηματισμό στην ηλεκτροκίνηση είναι ότι ορισμένα οχήματα εξαφανίζονται. Υπάρχει ακόμη χώρος για τα παραδοσιακά μοντέλα; Ποιο είναι το επόμενο Scenic; Υπάρχει χώρος για Twingo; Και σε αυτή τη συγκεκριμένη περίοδο όπου κινδυνεύουμε να γίνουμε παρωχημένοι, αυτό το κουτί των θησαυρών που έχουμε και που πραγματικά αφηγείται μια ιστορία για τις ρίζες της εταιρείας, της μάρκας, είναι ένας πλούτος και ένα πλεονέκτημα που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε. Και τώρα η ιδέα ενός Renault 5, ενός ηλεκτρικού, προοδευτικού αυτοκινήτου πόλης είναι εξαιρετικά ελκυστική και μας βοηθά να δώσουμε μια γεύση στη μάρκα.

Τα τελευταία 10 χρόνια, ασχολείστε πολύ με τη μάρκα Renault. Αλλά με τον Gilles Vidal να έρχεται από την Peugeot και τώρα να είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό της μάρκας Renault, ποιος είναι ο μελλοντικός σας ρόλος;

Έχω κάνει την δουλειά μου για περίπου 10 ή 11 χρόνια. Και νομίζω, ελπίζω, ότι ήταν θετικό για την εταιρεία. Εναπόκειται σε εσάς να κρίνετε. Αλλά ήξερα επίσης ότι με τον Luca De Meo να έρχεται, αναπόφευκτα θα θέλει να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο. Και ξέρω από την εμπειρία ότι ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να έχεις έναν νέο άνθρωπο που είναι εργατικός. Έτσι, σε αυτή τη νέα θέση που δημιουργήσαμε θα προσπαθήσω να βοηθήσω τις ομάδες σχεδιασμού της Renault, της Dacia, της Alpine και πιο σημαντικό, να δώσω στην εταιρεία αυτό που χρειάζεται για να συνεχίσει να προσθέτει νέο αίμα, νέα ενέργεια και μια νέα κατεύθυνση.