Πώς θα ήταν ένα ηλεκτρικό Yugo;


Την απάντηση στο ερώτημα για τη μορφή που ενδεχομένως να είχε ένα σύγχρονο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο, Zastava Yugo προσπαθεί να δώσει ο σχεδιαστής Dejan Hristov.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: DEJAN HRISTOV.
  • 27/9/2021

Το Zastava Yugo, ή απλώς Yugo, είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά οχήματα των χωρών της Βαλκανικής χερσονήσου, φυσικά και στην Ελλάδα. Το μικρό αυτοκίνητο που κυκλοφορούσε και στους δρόμους μας τις δεκαετίες του 1980, 1990 και 2000 ήταν ένα από τα πιο προσιτά και με χαρακτηριστική φιγούρα οχήματα.

Το Yugo 45, όπως είναι ευρύτερα γνωστό, κατασκευαζόταν από τη Zastava Automobili στην πάλαι ποτέ Γιουγκοσλαβία και συγκεκριμένα στη Σερβία. Βασιζόταν στο FIAT 128 και ήταν ένα από τα πιο προσιτά οχήματα που κάποιος μπορούσε να αποκτήσει.

Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1980, διεκόπη το 1999 (μετά τον βομβαρδισμό των εγκαταστάσεων της εταιρείας από το ΝΑΤΟ κατά τη διάρκεια του πολέμου κατά της Σερβίας και του Μαυροβουνίου) και ολοκληρώθηκε το 2008. Το Yugo έμεινε ένα εμβληματικό όχημα στις βαλκανικές χώρες.

Στις ημέρες μας, η τάση της ηλεκτροκίνησης έδωσε αφορμή για μια νέα μόδα. Την «αναβίωση» παλιών κλασικών μοντέλων μαζικής παραγωγής, τόσο ως ονομασία όσο και ως σχήμα. Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Dejan Hristov σχεδίασε το καινούργιο Yugo το οποίο προφανώς θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

Στις φωτογραφίες μπορούμε να δούμε πώς φαντάζεται τη μορφή του αμαξώματός του, η οποία έχει στοιχεία από το αρχικό μοντέλο. Μάλιστα, ο κ. Hristov έχει σκοπό να μην αφήσει το πλάνο του απλώς σε θεωρητικό επίπεδο αλλά να προσπαθήσει να το υλοποιήσει και τελικά να μπει σε διαδικασία παραγωγής. Για τον λόγο αυτό πρόκειται να εισηγηθεί στη σερβική κυβέρνηση ένα επιχειρηματικό σχέδιο για την κατασκευής του.

Ο ίδιος δηλώνει χαρακτηριστικά: «Αν λάβουμε υπόψη ότι τα μηχανικά μέρη του πρώτου Yugo κατασκευάζονταν στην πρώην Γιουγκοσλαβία, είναι πιθανόν η κροατική Rimac Automobili να θελήσει να συμμετέχει την παραγωγή του».

Μάλιστα, επιμένει στην προσπάθειά του υποστηρίζοντας ότι σε περίπτωση που δεν θέλουν οι άνθρωποι της Rimac, αυτό θα μπορούσε να γίνει από τη Fiat Chrysler Automobiles Σερβίας είτε από τον Όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishi ή ακόμα και από κάποιον κινέζο κατασκευαστή, ο οποίος θα εκδήλωνε το ενδιαφέρον του για κάτι τέτοιο.