Πόσους φορτιστές χρειάζεται η Ευρώπη;


Η Ευρώπη χρειάζεται 65 εκατομμύρια φορτιστές έως το 2035 για να τροφοδοτήσουν τα συνεχώς αυξανόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εκτιμάται ότι θα είναι στους ευρωπαϊκούς δρόμους, σύμφωνα με Έκθεση της Ernst & Young και της Eurelectric. Ποιες είναι οι μεγάλες προκλήσεις για την εδραίωση της ηλεκτροκίνησης.

  • 24/2/2022

Η Ευρώπη θα έχει 130 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους μέχρι το 2035, σύμφωνα με κοινή έκθεση της Ernst & Young και της εμπορικής ένωσης της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας Eurelectric.

Οι προβλέψεις της έκθεσης δείχνουν ότι ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης αυξάνεται από τα λιγότερο από 5 εκατομμύρια που είναι τώρα σε 65 εκατομμύρια έως το 2030 και στη συνέχεια διπλασιάζεται τα επόμενα πέντε χρόνια. Η Ernst & Young εκτιμά ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί 65 εκατομμύρια φορτιστές για να τροφοδοτήσει αυτά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία, με το 85% των φορτιστών να είναι εγκατεστημένοι στα σπίτια. Όπως λέει η έκθεση της Ernst & Young αυτό θα απαιτήσει 134 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις για τις ανάλογες υποδομές.

Η ταχεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα φέρει δύο μεγάλες προκλήσεις για τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας. Η πρώτη είναι η κατασκευή ενός δικτύου 9 εκατομμυρίων φορτιστών εκτός σπιτιού κατά μήκος των δρόμων, στους χώρους εργασίας και στους κόμβους φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σήμερα υπάρχουν περίπου 445.000 δημόσιοι φορτιστές εγκατεστημένοι σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με την τελευταία καταμέτρηση από το Bloomberg.

«Μας πήρε 10 χρόνια για να εγκαταστήσουμε 400.000 φορτιστές», λέει ο Serge Colle, της Ernst & Young. «Τώρα θα χρειαστεί να κάνουμε πολλά περισσότερα, εγκαθιστώντας περίπου 500.000 κάθε χρόνο μέχρι το 2030 και περίπου 1 εκατομμύριο κάθε χρόνο μεταξύ 2030 και 2035».

Η Ernst & Young εκτιμά ότι το κόστος για αυτήν την επένδυση θα είναι 62 δισεκατομμύρια δολάρια, με άλλα 72 δισεκατομμύρια δολάρια να χρειάζονται για την εγκατάσταση 56 εκατομμυρίων οικιακών φορτιστών.

«Είναι πολύ φθηνότερο να χτίσουμε λίγο πάρα πολλά σήμερα και να έχουμε αυτό το απαραίτητο "buffer", από το να περιμένουμε και να ανακαλύψουμε πολύ αργά ότι είμαστε λίγοι», λέει χαρακτηριστικά ο Kristian Ruby, γενικός γραμματέας της Eurelectric.

Η άνοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συμπέσει με την αύξηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, την ηλεκτροδότηση της θέρμανσης και την αύξηση των ακραίων καιρικών φαινομένων. «Είναι απολύτως κρίσιμο να μην καθόμαστε με σταυρωμένα τα χέρια μας και να περιμένουμε», λέει ο Ruby, «Αυτή είναι μια δεκαετία πράξεων».

Η επόμενη μεγάλη πρόκληση εκτός από την εγκατάσταση εκατομμυρίων φορτιστών, είναι το αυξημένο φορτίο στο δίκτυο που θα κληθεί να διαχειριστεί ο κλάδος κοινής ωφέλειας της Ευρώπης. Κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων, όπου οι οδηγοί θα αποζητούν τη γρήγορη φόρτιση, τα EV θα μπορούσαν να αυξήσουν τα φορτία τις ώρες αιχμής έως και κατά 90%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ernst & Young. Η διαχείριση αυτών των αυξημένων φορτίων, λέει ο Colle, θα απαιτήσει την εγκατάσταση ηλιακών συστημάτων και σταθμών αποθήκευσης ενέργειας μέσα στους σταθμούς φόρτισης. Ήδη, εταιρείες όπως η Audi έχουν εγκαταστήσει τα δικά τους hub φόρτισης.

Σε αστικές περιοχές, η Ernst & Young αναμένει ότι η ζήτηση φόρτισης θα αυξηθεί τα βράδια, όταν οι οδηγοί θα επιστρέφουν από την εργασία τους, προκαλώντας αυξήσεις στο φορτίο μέχρι και κατά 86%. Για να αποφύγουν την επιβάρυνση των δικτύων, οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να προσφέρουν κίνητρα στους οδηγούς να φορτίζουν σε ώρες εκτός αιχμής και να επαναφέρουν την ισχύ από τις μπαταρίες των αυτοκινήτων στο δίκτυο, πράγμα που σημαίνει ότι τόσο τα σπίτια όσο και τα αυτοκίνητα θα χρειάζονται δυνατότητες αμφίδρομης φόρτισης.