«Πράσινο» για το νέο εργοστάσιο συνθετικών καυσίμων της Porsche - Σε ποια χώρα θα κατασκευαστεί


Μετά τη Χιλή η Porsche ετοιμάζεται να επεκτείνει την παραγωγή των e-fuels και σε άλλα μέρη του πλανήτη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 3/5/2023

Η Porsche ξεκινά εκ νέου τις εργασίες ανοικοδόμησης εγκαταστάσεων για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων σε συνεργασία με την HIF Global, αυτή τη φορά βορειότερα από το πρώτο της εργοστάσιο στη Χιλή. Το πιλοτικό πρόγραμμα στη Χιλή είδε μεγάλη επιτυχία, με την HIF Global να δίνει το «πράσινο» φως για τη δημιουργία του μεγαλύτερου εργοστασίου e-fuels στην Matagorda στη νότια μεριά της πολιτείας του Τέξας.

Σύμφωνα με τις δύο εταιρείες, η κατασκευή θα ξεκινήσει το 2024, με τον όγκο παραγωγής να φτάνει τα 750 εκατ. λίτρα μέχρι το 2027. Η Meg Gentle, γενική διευθύντρια του διοικητικού συμβουλίου της HIF Global, δήλωσε: «Στο Τέξας, θα πάμε τα e-fuels στο επόμενο επίπεδο εμπορικής κλίμακας, κι έχουμε λάβει την έγκριση για την ανοικοδόμηση του μεγαλύτερου εργοστασίου συνθετικών καυσίμων στον κόσμο, προκειμένου να παράγουμε 750 εκατ. λίτρα ετησίως.»

Η εταιρεία από τη Χιλή είδε το πρώτο πρότζεκτ να λειτουργεί στην εντέλεια, και τα πράγματα να πηγαίνουν σύμφωνα με το πλάνο, αφού κατάφερε μέχρι στιγμής να παράγει 2.600 λίτρα συνθετικών καυσίμων τα οποία κατέληξαν στις δεξαμενές της Porsche.

Προκειμένου η HIF Global να επιτύχει τον στόχο των 270 εκατ. λίτρων ετησίως, θα χρειαστεί περίπου 300.000 τόνους καθαρού, «πράσινου» υδρογόνου και σχεδόν 2 εκατ. τόνους «ανακυκλωμένου διοξειδίου του άνθρακα» το χρόνο. Τα «συστατικά» αναμειγνύονται για να φτιάξουν 1,4 εκατ. τόνους μεθανόλης, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλούς τομείς, όπως η καθαρή χημεία και η κίνηση των πλοίων. Εναλλακτικά, το προϊόν διυλίζεται περαιτέρω και χρησιμοποιείται ως συνθετικό καύσιμο από επιβατικά οχήματα.

Τα «αγκάθια» στην παραγωγή

Η HIF Global αποκάλυψε πώς και από πού σκοπεύει να προμηθευτεί τα παραπάνω συστατικά, όμως οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει, όπως κι η ενέργεια που θα «σπαταλήσει» προκειμένου να παράγει αρκετή ποσότητα e-fuels, έχουν υπάρξει θέματα «βαριάς» κριτικής στον χώρο της ενέργειας και της αυτοκίνησης.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι τα συνθετικά καύσιμα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την εξανθράκωση των βιομηχανιών που δεν έχουν τη δυνατότητα να εξηλεκτριστούν πλήρως, κι όχι για τα επιβατικά οχήματα, αφού ο ηλεκτρισμός έχει ήδη κάνει τεράστια βήματα προόδου.

Εκτός αυτού, αυξημένη δυσκολία στην παραγωγή σημαίνει κι εκτόξευση του κόστους παραγωγής. Ενδεικτικά, το καύσιμο που παράγεται στο εργοστάσιο στο Haru Oni της Χιλής κοστίζει 50 ευρώ ανά λίτρο, με την HIF Global να επισημαίνει ότι το κόστος θα πέσει, μόλις αυξηθεί η παραγωγή και αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες. Το νέο εργοστάσιο στο Τέξας αναμένεται να παίξει μεγάλο ρόλο σε αυτή τη μείωση, η οποία θα μπορούσε να σημαίνει ότι τα e-fuels της Porsche θα φτάσουν να κοστίζουν έως και 2 ευρώ ανά λίτρο.