Προηγμένη πλατφόρμα για EVs από Williams και Italdesign


H Williams Advanced Engineering και ο σχεδιαστικός οίκος Italdesign συνεργάστηκαν και δημιούργησαν την πλατφόρμα EVX στην οποία θα βασίζονται αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα επιδόσεων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 5/5/2021

Τα στελέχη της Williams Advanced Engineering έχουν αποφασίσει να επεκταθούν περισσότερο στην εξέλιξη και παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων τα οποία θα ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες, αλλά θα έχουν κοινό παρονομαστή τον πολυτελή χαρακτήρα και τις υψηλές επιδόσεις.

Βεβαίως, δεν αρκεί το κατασκευαστικό μέρος, χρειάζεται κα το αντίστοιχο στυλ και οι Βρετανοί απευθύνθηκαν στους Ιταλούς και συγκεκριμένα στους ανθρώπους της Italdesign με τους οποίους δημιούργησαν την πλατφόρμα που έχει την κωδική ονομασία «EVX», η οποία κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα συνθετικά υλικά και αλουμίνιο.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, πρόκειται για μια αρθρωτής διάταξης πλατφόρμα η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιείται κατά το δοκούν είτε σε ένα τετράθυρο, είτε σε ένα crossover/SUV, είτε σε ένα Gran Turismo, είτε σε ένα cabriolet αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο. 

Το βασικό χαρακτηριστικό τής «EVX» είναι οι εξελιγμένης τεχνολογίας μπαταρίες οι οποίες έχουν δημιουργηθεί από την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει οι άνθρωποι της Williams Advanced Engineering (WAE) από την εμπλοκή τους στη Formula E, όπως και από τον νεοσύστατο αγωνιστικό θεσμό «ETCR» («Electric Touring Car Racing»), δηλαδή του Πρωταθλήματος Τουρισμού με αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Βάσει των στοιχείων που έγιναν γνωστά, αυτές θα διακρίνονται για το σχετικά χαμηλό βάρος τους, την αυξημένη δυσκαμψία της δομής τους και την υψηλή μόνωσή τους και προστασία από τις περιβαλλοντικές συνθήκες.

Αναφορικά με την ενεργειακή χωρητικότητά τους, θα κυμαίνεται μεταξύ 104 και 120 kWh, θα μπορούν να τροφοδοτούν ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική μέγιστη ισχύ έως 1.000 kW (1.360 PS) και θα δίνουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία κίνησης έως 1.000 km. 

Η καινούργια πλατφόρμα «EVX» θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα ανήκουν στη μεσαία και μεγάλη κατηγορία, καθώς το μεταξόνιό της μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 2.895 mm έως 3.100 mm. Τέλος, σε αυτή θα βασίζονται τόσο πισωκίνητα όσο και τετρακίνητα μοντέλα, δηλαδή με δύο ηλεκτροκινητήρες τουλάχιστον.

Η Italdesign, η οποία ανήκει στον Όμιλο VAG, θα αναλάβει τον σχεδιασμό των νέων μοντέλων που θα βασίζονται στην καινούργια πλατφόρμα, ενώ θα δύναται να κατασκευάζει και μέρος της συνολικής παραγωγής τους, χρησιμοποιώντας τις εγκαταστάσεις του γερμανικού Ομίλου.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.