Πρώτη επαφή με το Toyota bZ4X!


H πρώτη μας επαφή και οι εικόνες που έχουμε από το νέο Toyota bZ4X, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως EV και είναι το πρώτο της ηλεκτροκίνητης υπομάρκας bZ της Toyota.

  • 26/1/2022

Η Toyota ξεκινά το ταξίδι της στην ηλεκτροκίνηση με το νέο Toyota bZ4X. Ένα συμπαγές SUV με περίεργο όνομα που στοχεύει να πάρει θέση ανάμεσα στα best seller ηλεκτρικά SUV. Ναι, το όνομα του είναι παράξενο και μπορεί να σας θυμίζει κάτι από τον κωδικό πρόσβασης του WiFi του σπιτιού σας, αλλά πάμε να δούμε τι κρύβει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota.

Η Toyota ήταν πάντα ο πρωτοπόρος στην τεχνολογία των υβριδικών οχημάτων, ενώ ήταν ιδιαίτερα διστακτική με την ηλεκτροκίνηση, αφού οι Ιάπωνες υποστήριζαν ότι δεν θα έκαναν το άλμα στα 100% ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι να βρουν την κατάλληλη στιγμή για τις τιμές του και τη βιωσιμότητα. Όλα δείχνουν ότι αυτή η στιγμή έφτασε και το bZ4X σηματοδοτεί το σημείο εκκίνησης για μια νέα οικογένεια με το όνομα Beyond Zero, τη νέα ηλεκτρική υπο-μάρκα των Ιαπώνων.

Το πρώτο πράγμα που τραβά την προσοχή στο bZ4X είναι φυσικά η φουτουριστική και γεμάτη γωνίες σχεδίαση του. Ένα πολύ μυώδες και με πολύ έντονες γραμμές σχέδιο με αρκετές χρωματικές αντιθέσεις όπως οι θόλοι των τροχών και η οροφή. Θα μπορούσαμε επίσης να πούμε ότι έχει στυλ κουπέ λόγω της εντυπωσιακής κλίσης της οροφής, ενώ στο πίσω μέρος βρίσκουμε μια διακριτική αεροτομή και μια πολύ μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών.

Το bZ4X είναι για την Toyota το πρώτο της ηλεκτρικό και ήξερε πολύ καλά σε ποια κατηγορία να στοχεύσει. Τα C-SUV είναι η πιο εμπορική κατηγορία στην Ευρώπη μαζί με τα μικρότερα B-SUV και εκεί στοχεύει το bZ4X. Το μήκος του φτάνει τα 4,6 μέτρα με το μεταξόνιο να είναι στα 2,85 μέτρα. Από κοντά μοιάζει με μεγαλύτερο αυτοκίνητο από ό,τι πραγματικά είναι και σε κερδίζει αμέσως. Ο χώρος αποσκευών με τα 452 λίτρα είναι πολύ γενναιόδωρος, κοντά στο μέγεθος μιας Corolla Touring Sports.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το macho τιμόνι με την παχιά στεφάνη, που είναι κάπως χαμηλά. Πίσω του ακριβώς υπάρχει ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 7,0 ιντσών και στο κέντρο του ταμπλό το σύστημα πολυμέσων 12,0 ιντσών με νέα χαρακτηριστικά. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και διαθέτει στοιχεία όπως προβολείς LED, φωνητικό έλεγχο, ασύρματη φόρτιση για κινητά, συνδεσιμότητα για φορητές συσκευές, ασύρματες ενημερώσεις και το πιο πλήρες σύνολο των συστημάτων ασφαλείας ToyotaSafetySense.

Αλλά ας πάμε στο πιο ενδιαφέρον κομμάτι, τα μηχανικά σύνολα. Το bZ4X θα είναι διαθέσιμο με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Στην βασική προσθιοκίνητη έκδοση θα έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα με ισχύ 204 ίππων και 265 Nm ροπής . Η τετρακίνητη έκδοση θα διαθέτει και έναν δεύτερο κινητήρα στον πίσω άξονα. Αυτοί θα έχουν ισχύ 109 ίππων ο καθένας και η συνδυαστική μέγιστη ισχύς θα είναι της τάξης των 218 ίππων και 336 Nm ροπής. Σε αυτή θα υπάρχει το σύστημα «XMODE» το οποίο  επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει ένα πρόγραμμα οδήγησης (drive modes) που ταιριάζει στις συνθήκες με ρυθμίσεις για χιόνι/λάσπη, βαθύ χιόνι και λάσπη (κάτω από 20 km/h) και Grip Control για πιο απαιτητική off-road οδήγηση (κάτω από 10 km/h).

Το bZ4X βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA (ToyotaNewGlobalArchitecture) η οποία θα χρησιμοποιείται στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της και διαθέτει υψηλής πυκνότητας μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 71,4 kWh που προσφέρουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 450 km (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP).

Για την επαναφόρτιση, η Toyota λέει ότι έχει τη δυνατότητα φόρτισης υψηλής ισχύος, έως 150 kW σε συνεχές ρεύμα και έως 11 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα. Αυτά επιτρέπουν την φόρτιση από το 0 έως το 80% σε μόλις 30 λεπτά, πάντα υπό ιδανικές συνθήκες. Η Toyota μάλιστα εγγυάται το 70% της αρχικής χωρητικότητας των μπαταριών μετά από 10 χρόνια ή 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το νέοbZ4X θα μπει στην παραγωγή στις αρχές Οκτωβρίου, ενώ λίγο αργότερα θα φτάσει στις αντιπροσωπείες. Η τιμή όλα δείχνουν ότι θα κυμαίνεται κοντά στις 35.000 ευρώ.