Renault ElectriCity: Το μεγαθήριο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία


Η Renault SA θα αξιοποιήσει τρία εργοστάσιά της μέσω από ένα νέο πλάνο στοχεύοντας να τα μετατρέψει σε έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

  • 15/6/2021

H Renault  ανακοίνωσε την δημιουργία της ElectriCity, μιας πλήρως ιδιόκτητης μονάδας που συνδυάζει διαδικασίες παραγωγής σε τρεις τοποθεσίες στο Douai, το Maubeuge και το Ruitz και στοχεύει στην παραγωγή έως και 400.000 οχημάτων ετησίως. Η Renault δεσμεύθηκε να καταβάλει προσπάθειες για την έρευνα και την ανάπτυξη μαζί με ένα κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης ως μέρος της ξεχωριστής νομοθεσίας.

Η ElectriCity «θα είναι το μεγαλύτερο και πιο ανταγωνιστικό κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη», δήλωσε η Renault. Τα εργατικά συνδικάτα δήλωσαν ότι έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους για αυτό το έργο, αν και ορισμένοι προειδοποίησαν ότι θα είναι πιο επιφυλακτικοί σε μελλοντικές διαπραγματεύσεις.

Περιγράφοντας τα σχέδια της Renault, ο επικεφαλής της ElectriCity Luciano Biondo είπε ότι τα εργοστάσια λειτουργούν πολύ κάτω από την παραγωγική ικανότητα τους και το κόστος κατασκευής είναι πολύ υψηλό.

Ο κόμβος ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένα βασικό μέρος της στρατηγικής του Διευθύνοντος Συμβούλου Luca de Meo για την μεταστροφή της Renault στην ηλεκτρική εποχή και την ενίσχυση στην παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Δέχεται όμως πίεση, τόσο από το γαλλικό κράτος, τον ισχυρότερο μέτοχο της Renault, για τη διατήρηση θέσεων εργασίας και τη διατήρηση της τεχνολογίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα, όσο και από επενδυτές που θέλουν η εταιρεία να βελτιώσει τα κέρδη της.

700 νέες θέσεις εργασίας

«Υπάρχει δουλειά που πρέπει να γίνει», δήλωσε ο Biondo σε τηλεφωνική συνομιλία με δημοσιογράφους σχετικά με τον κόμβο, όπου η εταιρεία έχει υποσχεθεί να προσθέσει 700 νέες θέσεις εργασίας έως το 2025 μαζί με τους ήδη 5.000 εργαζομένους των εργοστασίων. Το σχέδιο αυτό των προσλήψεων της Renault έρχεται στη στιγμή που προσπαθεί να μειώσει συνολικά 4.600 θέσεις εργασίας ως μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος μείωσης κόστους.

Τα ποσοστά παραγωγής με βάση τη δυναμικότητα εργοστασίων τόσο της Douai όσο και της Maubeuge είναι πολύ χαμηλά, σύμφωνα με τον Biondo. Το πρώτο κατασκευάζει περίπου 25.000 οχήματα ετησίως σε σύγκριση με τη δυνατότητά του στα 300.000 οχήματα. Το δεύτερο εργοστάσιο παρήγαγε περίπου 100.000 οχήματα το 2020 ενώ είναι ικανό να κατασκευάσει 250.000.

Το κόστος κατασκευής της Renault στα εργοστάσια είναι επίσης «πολύ μακριά» από το βέλτιστο επίπεδο το οποίο είναι μεταξύ 3% και 4% της αρχικής τιμής ενός οχήματος, δήλωσε ο Biondo. Ζήτησε επίσης, για κάθε Kangoo που κατασκευάστηκε στο Maubeuge να μειωθεί ο χρόνος κατασκευής του κατά τρεις ώρες.

Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ σε ανακαινίσεις στα εργοστάσια και θα χρειαστούν περισσότερα για να ετοιμαστούν οι γραμμές παραγωγής για τα νέα μοντέλα EV, είπε. Η Renault αναμένεται να παρουσιάσει σχέδια αυτό το μήνα για την κατασκευή μπαταριών κοντά στα εργοστάσια.