Σοκ! Ερχονται 8.000 απολύσεις στη Ford


Η Ford σκοπεύει να διώξει έως και 8.000 υπαλλήλους της στο επόμενο διάστημα, σύμφωνα με πηγές εντός της εταιρίας.

  • 22/7/2022

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται όλο και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση και αυτό επηρεάζει όχι μόνο την κατασκευή οχημάτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αλλά και όσους εργάζονται στα συγκεκριμένα τμήματα.

Τουλάχιστον αυτό αναμένεται να συμβεί στην περίπτωση της Ford, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Automotive News», η οποία σχεδιάζει να απολύσει μέχρι και 8.000 υπαλλήλους τις επόμενες εβδομάδες! Αυτό αναφέρουν πληροφορίες που προέρχονται από πηγές εντός της εταιρίας, οι οποίες, προφανώς, θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.

Η συντριπτική πλειοψηφία των απομακρύνσεων αναμένεται να προκύψει από το νεοσύστατο τμήμα «Ford Blue», το οποίο επιφορτίζεται με την κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης για τα αυτοκίνητα, αλλά και από άλλες έμμισθες θέσεις εντός της εταιρίας. Ωστόσο, το σχετικό πλάνο δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα και δεν αποκλείεται να υπάρξουν τροποποιήσεις.

Η διαφαινόμενη αυτή εξέλιξη έρχεται σαν ένα πρώτο, μεγάλο, βήμα για την υλοποίηση του σχεδίου του CEO της Ford, Jim Farley, να περικόψει κατά 3 δισ. δολάρια τα έξοδα μέχρι το 2026. Φιλοδοξία του είναι να μετατρέψει το «Ford Blue» σε «μηχανή εσόδων και ρευστότητας για όλο τον οργανισμό».

Από το Μάρτιο, άλλωστε, έχει αναδιαρθρώσει μαζικά την εταιρία, χωρίζοντας στα δύο το κομμάτι παραγωγής οχημάτων. Από τη μία η ηλεκτροκίνηση («Model e») και από την άλλη η κατασκευή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης («Ford Blue»), όπως το νέο Ford Bronco SUV.

Όσοι γνωρίζουν το πλάνο, υποστηρίζουν ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας θα προέλθουν μεταξύ μισθωτών σε διάφορες επιχειρησιακές λειτουργίες και μπορεί να γίνουν σε διάφορες χρονικές στιγμές. Το πρώτο «κύμα» εκτιμάται ότι θα έρθει το καλοκαίρι. Πόσους μπορεί να περιλαμβάνει; Ουδείς ξέρει. Το σίγουρο είναι ότι αυτή τη στιγμή η Ford έχει στις τάξεις της περίπου 31.000 έμμισθους υπαλλήλους στις Η.Π.Α. και εκεί αναμένεται να προκύψουν οι περισσότερες απολύσεις.

Φυσικά, η αυτοκινητοβιομηχανία αρνήθηκε να σχολιάσει το ο,τιδήποτε για το θέμα, με τους υπεύθυνους να επισημαίνουν απλά ότι στόχος είναι η αναδιάταξη του οργανισμού με στόχο την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. «Με αυτό το πλάνο, έχουμε θέσει ξεκάθαρους στόχους για τη μείωση του λειτουργικού μας κόστους και να εξασφαλίσουμε ότι είμαστε ευέλικτοι και πλήρως ανταγωνιστικοί με τους καλύτερους στον κλάδο μας», ανέφερε σε δήλωσή του ο διευθυντής επικοινωνίας, Mark Truby.

Πάντως, ο ίδιος ο Farley, σε ανύποπτο χρόνο (και όχι πολύ παλιά, αλλά μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο), είχε παραδεχθεί ότι «έχουμε πάρα πολλούς εργαζόμενους», προσθέτοντας ότι τα τμήματα κατασκευής κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά και ηλεκτροκίνησης (BEV) δεν έχουν τα έσοδα που απαιτούνται. Η θέση του ήταν ξεκάθαρη ότι η μείωση προσωπικού αποτελεί κλειδί.

Η μετοχή της Ford έχει υποχωρήσει κατά 39% από την αρχή του έτους, αριθμός χειρότερος από τους ανταγωνιστές της, την ώρα που ο πληθωρισμός και τα προβλήματα στην διαδικασία παράδοσης νέων οχημάτων μαστίζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το Μάρτιο, ο Finley αύξησε τις δαπάνες για τα EV στα 50 δισ. δολάρια και έθεσε ως στόχο την ετήσια παραγωγή 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2026. Και όλα αυτά τη στιγμή που το 2021, η Ford πούλησε στις Η.Π.Α. μόλις 27.140! Πάντως τα αισιόδοξα μηνύματα ήρθαν πριν από ένα μήνα, με τη διάθεση των EV να αυξάνεται κατά 77% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, κυρίως εξαιτίας του F-150 Lightning pick-up.

Για να βρεθούν τα 50 δισ. που αναζητά για την ηλεκτροκίνηση, το μήνυμά του ήταν ξεκάθαρο προς το κομμάτι παραγωγής «συμβατικών» αυτοκινήτων (ΜΕΚ): «Θα πρέπει οι βασικές μας δραστηριότητες στο κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας να φέρουν περισσότερα έσοδα. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε το Ford Blue, γιατί θέλουμε να φέρουν μεγαλύτερη κερδοφορία».