Τα ταμπλό της Mercedes-Benz που έμειναν στην ιστορία (photos)


Δείτε πώς 12 πολυτελή μοντέλα της Mercedes, από την 300SE έως την S-Class και την EQS, τοποθέτησαν ψηλά τον πήχη της πολυτέλειας και της τεχνολογίας, τα τελευταία 60 χρόνια.

  • ΦΩΤ.: MERCEDES-BENZ
  • 9/2/2024

Οι μεγάλες Mercedes διαχρονικά όριζαν την πολυτελή κατηγορία και έθεταν πολύ ψηλά τον πήχη. Από την 300SE W112 του 1961 έως τις πιο σύγχρονες S-Class των τελευταίων δεκαετιών και μέχρι την ηλεκτρική EQS του σήμερα (ή μάλλον του…αύριο), οι καμπίνες των μεγάλων Mercedes έχουν κάνει άλματα τεχνολογίας και πολυτέλειας.

Είναι γνωστό ότι η Mercedes έχει μακρά παράδοση στα μεγάλα πολυτελή αυτοκίνητα. Οι λιμουζίνες της οφείλουν να συνοδεύονται και από το ανάλογο υψηλό επίπεδο πολυτέλειας και τεχνολογίας στο εσωτερικό τους. Ανάλογα με τα δεδομένα και τις τεχνολογίες κάθε εποχής, ας δούμε πως 12 μοντέλα της γερμανικής εταιρείας άφησαν το στίγμα τους και όρισαν το τι σημαίνει πολυτέλεια στο εσωτερικό τους τα τελευταία 60 χρόνια. 

Mercedes-Benz 300SE (W112, 1961-1965)

Το πλέον κλασσικό εσωτερικό της δεκαετίας του 1960, η 300SE με κωδικό W112 που παρουσιάστηκε το 1961. Πανέμορφο τιμόνι, αρκετό ξύλο, δέρμα και μέταλλο, αυτό που ξεχώριζε ήταν τα ιδιαίτερα κάθετα όργανα πίσω από το τιμόνι, αλλά και ο επιλογέας ταχυτήτων πάνω στην κολώνα του τιμονιού, στον οποίο η Merc θα επέστρεφε μερικές δεκαετίες αργότερα.

Mercedes-Benz 600 (W100, 1963-1981)

Ο ορισμός του Big Benz παρέμεινε περήφανα στην κορυφή της γκάμας της Mercedes για σχεδόν δύο δεκαετίες, από το 1963 έως το 1981. Εάν η S-Class ταυτίστηκε αργότερα με τον όρο του αυτοκινήτου των πλουσίων, η 600 ήταν κάτι παραπάνω. Το ξύλο και το δέρμα καλύπτουν όλες τις επιφάνειες, ενώ ειδικά στα καθίσματα το δέρμα έχει χρησιμοποιηθεί αφειδώς. Για πολλά χρόνια θεωρούνταν το μέτρο σύγκρισης για την άκρατη πολυτέλεια της με ανταγωνιστές σαν τη Rolls-Royce Phantom VI.

Mercedes-Benz 250SE (W108, 1965-1972)

Η W108 διαδέχθηκε τη W112 (ενώ η 600 τοποθετούνταν πιο πάνω). Πολύ λίγα πράγματα ήταν διαφορετικά μέσα στην καμπίνα, πέρα από τα πιο συμβατικά, αλλά και πάλι υπέροχα όργανα. Η σχεδίαση της ακολούθησε πιο λιτές γραμμές.

Mercedes-Benz 350SE (W116, 1972-1980)

Η πρώτη «κανονική» S-Class (συντομογραφία για Sonderklasse ή "special class"), το μοντέλο που εισήγαγε επίσημα την ονομασία στα βιβλία της εταιρείας και ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός από το αυτοκίνητο που αντικατέστησε. Δείτε την εντελώς νέα αρχιτεκτονική καμπίνας. Πλέον, η πρώτη S-Class περνάει σε πιο δωρική, περισσότερο αυστηρή σχεδίαση. Αυτή η διάταξη στο εσωτερικό έθεσε ένα πρότυπο που άντεξε για δεκαετίες.

Mercedes-Benz 500 SEL (W126, 1979-1992)

Μία από τις πιο επιτυχημένες Big Mercedes στην ιστορία, με πολλά αντίτυπα να έχουν πουληθεί στα περισσότερα από 12 χρόνια παραγωγής. Η 500 SEL ακολούθησε και πάλι πιο λιτές και καθαρές γραμμές, έφερε μία πιο σύγχρονη εικόνα στο εσωτερικό και χειριστήρια για το νέο πλήρως αυτόματο σύστημα κλιματισμού. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που εισήγαγε τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού στην αγορά, αν και αρχικά ελάχιστα αυτοκίνητα παραγγέλθηκαν με αυτούς στον εξοπλισμό λόγω του υψηλού κόστους.

Η W126 εξακολουθεί να αποτελεί μέχρι και σήμερα το μακροβιότερο και το πιο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο της Mercedes-Benz στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων, με συνολικές πωλήσεις που έφτασαν τα 892.123 αντίτυπα.

Mercedes-Benz 600 SEL (W140, 1991-1998)

H περίφημη 600 SEL-W140 αποτέλεσε στην ουσία μία εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Σχεδιαστικά δεν έφερε την επανάσταση. Ήταν η πρώτη S-Class που έφερε κινητήρα V12 και διέθετε παράθυρα με διπλά τζάμια.

Mercedes-Benz S500 (W220, 1998-2005)

Άλλο ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα, η S500 με κωδικό W220 παρουσιάστηκε το 1998 και σχεδιαστικά έθεσε το πρότυπο στο οποίο θα βασίζονταν όλες οι επόμενες Mercedes. Μάλιστα ήταν πολύ πλούσια σε τεχνολογίες που ακολούθησαν τα σύγχρονα πρότυπα και έμελλε να εξελιχθούν και να τελειοποιηθούν τα επόμενα χρόνια, όπως το COMAND infotainment, Active Body Control, το προσαρμοζόμενο Distronic cruise control και το πρωτοποριακό σύστημα ασφαλείας Pre-safe. Για την άνεση των επιβατών, φρόντιζε το πρώτο ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού που τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής. Το κερασάκι στην τούρτα αυτής της καμπίνας ήταν φυσικά το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα στο πάνω μέρος του μοχλού ταχυτήτων.

Maybach 57/62 (W240, 2000-2012)

Λίγο μετά την κυκλοφορία του μοντέλου W220 της S-Class, η Mercedes αναβίωσε την Maybach με τα μοντέλα 57 και 62, αριθμοί που αναφέρονται στο μήκος της πολυτελούς λιμουζίνας (5,7 και 6,2 μέτρα αντίστοιχα). Έμειναν αρκετά χρόνια στην παραγωγή μέχρι το 2012 και ήταν εξαιρετικά ακριβά και πολυτελή, αλλά ποτέ δεν πούλησαν όσο ήθελε η γερμανική φίρμα. Συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 3.000 αντίτυπα των 57 και 62 στα 10 και πλέον έτη παραγωγής τους, λόγω εξαιρετικά χαμηλής ζήτησης, αριθμός κατά πολύ μικρότερος από τις αρχικές προσδοκίες της Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz S500 (W221, 2005-2013)

Το πρώτο εσωτερικό των σύγχρονων S-Class που κυριαρχείται από οθόνες και άλλο ένα τεράστιο βήμα από το αυτοκίνητο που αντικατέστησε. Το σύστημα πλοήγησης και infotainment πέρασε στην ψηφιακή εποχή, ενώ πλέον μετακόμισε στο πάνω μέρος του ταμπλό όπου φαινόταν σαν ενιαία συνέχεια της οθόνης του πίνακα οργάνων.

Μια άλλη σχεδιαστική διαφορά από τους προκατόχους του, ήταν ότι το αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο ελέγχεται από έναν μικρό μοχλό πίσω από το τιμόνι, αντί με κλασικό λεβιέ ταχυτήτων. Η W221 ήταν τεχνολογικά και αισθητικά πολύ μπροστά σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο στη γκάμα της Mercedes την εποχή της.

Mercedes S63 AMG (W222, 2013-2020)

Εξέλιξη από το ίδιο σχεδιαστικό πρότυπο με την προηγούμενη W221, με δύο μεγάλες οθόνες -μεγαλύτερες και με υψηλότερες αναλύσεις πλέον- να κυριαρχούν. Ο διάκοσμος έγινε πολύ πιο μοντέρνος θέτοντας τα πρότυπα του σχεδιασμού για όλες τις σύγχρονες Mercedes που ακολούθησαν.

Mercedes-Benz S500 (W223, 2020- )

Και φτάνουμε αισίως στην πολυτελέστατη και φουτουριστική νέα S-Class. Ένα πρότυπο σχεδιασμού που μέχρι πριν λίγο καιρό βλέπαμε μόνο σε πρωτότυπα μοντέλα. Δεν είναι ρίσκο να πούμε ότι η W223 του 2020 έθεσε τα πρότυπα για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. 

Από την άλλη η S-Class είναι γεμάτη οθόνες. Όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας, κλιματισμού, ασφάλειας, όπως και ο πίνακας οργάνων ελέγχονται πλέον από οθόνες υψηλής ανάλυσης. Ναι, μπορεί να χρειάζεται λίγος χρόνος για να συνηθιστεί, αλλά η διεπαφή είναι στην πραγματικότητα πολύ απλή στη λειτουργία, παρά τα πάμπολλα ηλεκτρονικά συστήματα.

Το μοντέλο χρησιμοποιεί το σύστημα ψυχαγωγίας MBUX (Mercedes Benz User Experience) δεύτερης γενιάς. Η διάταξη οθονών περιλαμβάνει μία 12,3 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων και άλλη μία για το κεντρικό σύστημα ψυχαγωγίας τεχνολογίας OLED 12,8 ιντσών. Το σύστημα MBUX διαθέτει υποστήριξη ενημέρωσης λογισμικού over-the-air, αυτόματη επιλογή προφίλ προγράμματος οδήγησης μέσω αναγνώρισης φωνής ή δακτυλικών αποτυπωμάτων και την εικονική βοηθό "Hey Mercedes”.

Mercedes EQS (2021)

Και τέλος φτάνουμε στην EQS που μοιάζει να έρχεται από το μέλλον. Θα τη χαρακτηρίζαμε ως ένα απαύγασμα πολυτέλειας και υψηλής τεχνολογίας, με τον προαιρετικό πίνακα ελέγχου «Hyperscreen» να κλέβει την παράσταση. Πρόκειται για μία συστοιχία οθονών που καλύπτουν σχεδόν ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, αποτελούμενη από 3 διαφορετικές οθόνες υψηλής ανάλυσης. Η πρώτη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εκτελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενώ οι άλλες δύο μία μεγαλύτερη στο ταμπλό και μία μπροστά από το συνοδηγό, αναλαμβάνουν όλα τα συστήματα συνδεσιμότητας, πλοήγησης, κλιματισμού και ψυχαγωγίας.

Φυσικά από το cockpit της ηλεκτροκίνητης EQS λείπουν οι φυσικοί διακόπτες με εξαίρεση εκείνους που συναντά κανείς στο τριάκτινο τιμόνι. Το εσωτερικό καλύπτεται στο σύνολό του από δέρμα υψηλής ποιότητας, ενώ λόγω της επιφάνειας των οθονών εκλείπουν οι ξύλινες επενδύσεις του παρελθόντος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε το εκθαμβωτικό εσωτερικό της νέας Mercedes EQS