Η θετική εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου συνεχίστηκε και το δεύτερο μήνα του 2024, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.
Οι ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών τον Φεβρουάριο του 2024 ανήλθαν σε 11.459, αυξημένες κατά 15,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Θετική ήταν η μεταβολή και για τα καινούρια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) όπως και για τα νέα λεωφορεία.
Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.459 | 9.956 | 15,10% |
Καινούργια φορτηγά | 906 | 855 | 6,00% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 23 | 21 | 9,50% |
Με βάση και τα στοιχεία του Ιανουαρίου, η ανοδική τάση καλά κρατεί από την αρχή του 2024, με τις συνολικές ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών να ανέρχονται στις 24.211, παρουσιάζοντας άνοδο 18,2% σε σχέση με το πρώτο 2μηνο του 2023. Από τον πίνακα που ακολουθεί, εντυπωσιάζει η αύξηση κατά 42,9% στις ταξινομήσεις καινούριων λεωφορείων.
Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή | |
2024/2023 | |||
Καινούργια επιβατικά | 24.211 | 20.488 | 18,20% |
Καινούργια φορτηγά | 2.081 | 1.945 | 7,00% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 70 | 49 | 42,90% |
Όσον αφορά τις κατηγορίες, τα συμπαγή οχήματα (B-segment) παρέμειναν κυρίαρχη επιλογή και τον Φεβρουάριο του 2024, με ποσοστό 57,5%, ακολουθούμενα από τα μικρομεσαία (C-segment) με 31,0%. Ωστόσο, τα SUV των δύο κατηγοριών εμφανίζουν αντίθετη πορεία. Τα B-SUV προελαύνουν, αυξημένα κατά 5,5% σε σχέση με πέρυσι, την ώρα που τα C-SUV υποχωρούν κατά 6,3% συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του 2022.
Από την άλλη πλευρά, εντελώς αντίθετη είναι η εικόνα στα αντίστοιχα hatchbacks, με αυτά του B-segmentνα χάνουν 3,4% σε σχέση με πέρυσι και τα μικρομεσαία να κερδίζουν 0,9%. Θετικά κινήθηκαν και τα αυτοκίνητα πόλης, έστω και με οριακή άνοδο.
Segment | Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά |
(μονάδες μεριδίου) | (μονάδες μεριδίου) | |||||
A | 6,30% | 5,60% | 0,6 | 5,90% | 5,70% | 0,1 |
A-SUV | 1,40% | 0,90% | 0,5 | 1,90% | 1,10% | 0,9 |
A TOTAL | 7,70% | 6,50% | 1,1 | 7,80% | 6,80% | 1 |
B | 26,00% | 29,40% | -3,4 | 27,40% | 34,00% | -6,6 |
B-SUV | 31,50% | 26,00% | 5,5 | 29,90% | 25,30% | 4,6 |
B TOTAL | 57,50% | 55,30% | 2,1 | 57,40% | 59,30% | -1,9 |
C | 8,20% | 7,30% | 0,9 | 8,50% | 6,80% | 1,7 |
C-SUV | 17,40% | 23,70% | -6,3 | 18,30% | 20,50% | -2,1 |
C TOTAL | 25,60% | 31,00% | -5,4 | 26,80% | 27,20% | -0,4 |
D | 2,60% | 1,10% | 1,5 | 2,00% | 0,80% | 1,1 |
D-SUV | 4,60% | 4,70% | -0,1 | 4,20% | 4,30% | 0 |
D TOTAL | 7,20% | 5,80% | 1,4 | 6,20% | 5,10% | 1,1 |
E | 0,10% | 0,10% | 0 | 0,10% | 0,10% | 0 |
E-SUV | 0,30% | 0,40% | -0,1 | 0,30% | 0,40% | 0 |
E TOTAL | 0,40% | 0,50% | 0 | 0,40% | 0,40% | 0 |
F-G | 0,10% | 0,10% | 0 | 0,10% | 0,20% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,30% | 0,20% | 0,1 | 0,30% | 0,20% | 0 |
F-G TOTAL | 0,40% | 0,40% | 0 | 0,40% | 0,50% | -0,1 |
SPORTS | 0,10% | 0,20% | -0,1 | 0,10% | 0,20% | -0,1 |
MPV | 0,00% | 0,10% | -0,1 | 0,00% | 0,10% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,10% | 0,20% | 0,9 | 0,90% | 0,40% | 0,5 |
100,00% | 100,00% | 0 | 100,00% | 100,00% | 0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 55,50% | 55,90% | -0,4 | 55,00% | 51,70% | 3,3) |
Τέλος, όσον αφορά τον τύπο καυσίμου, η εντυπωσιακή άνοδος των υβριδικών καλά κρατεί. Ενισχυμένα κατά 10,4% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023, έφτασαν σε μερίδιο αγοράς 38,8% και έχασαν οριακά την πρωτιά από τα βενζινοκίνητα, που παραμένουν στην κορυφή με 39,0%, αλλά έχοντας πτώση 1,8% συγκριτικά με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Αυτή, ωστόσο, μοιάζει ασήμαντη σε σχέση με το -8,0% που εμφάνισαν τα diesel, περιοριζόμενα στην 3η θέση με 11,2%.
Τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) «φλερτάρουν» με το 10% (9,6%) της αγοράς, καταγράφοντας μικρή άνοδο, ενώ πτωτική είναι η τάση τόσο των οχημάτων φυσικού αερίου όσο και υγραερίου.
Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – | Ιανουάριος – | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς | |
Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | στην ΕΕ | |||||
Ιαν. ‘24 | |||||||
Βενζίνη | 39,00% | 40,80% | -1,8 | 39,90% | 44,10% | -4,2 | 35,20% |
Πετρέλαιο | 11,20% | 19,20% | -8 | 11,90% | 19,50% | -7,6 | 13,40% |
Υβριδικά (HEV) | 38,80% | 28,40% | 10,4 | 37,30% | 26,10% | 11,2 | 28,80% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,60% | 9,00% | 0,7 | 9,70% | 7,90% | 1,9 | 18,70% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,10% | 0,30% | -0,2 | 0,10% | 0,30% | -0,2 | 3,90% |
Υγραέριο | 1,20% | 2,30% | -1,1 | 1,10% | 2,10% | -1 | |
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ταξινομήσεις Δεκεμβρίου 2023: Στην κορυφή της ελληνικής αγοράς η Suzuki - Ποιο μοντέλο ξεχώρισε
Αυτές είναι οι δέκα πρώτες μάρκες σε πωλήσεις το 2023
2024: Πώς θα κινηθούν οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων - Τα δεδομένα για τα EV