Το 2024 ξεκίνησε με το δεξί για την αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων, όλες οι κατηγορίες οχημάτων εμφάνισαν άνοδο τον Ιανουάριο.
Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 12.762 καινούρια ΙΧ, έναντι 10.532 τον Ιανουάριο του 2023, ενώ θετικά ήταν τα συγκριτικά αποτελέσματα και για τα νέα φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) αλλά και τα λεωφορεία.
Ιανουάριος 2024 | Ιανουάριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.762 | 10.532 | 21,20% |
Καινούργια φορτηγά | 1.169 | 1.090 | 7,20% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 47 | 28 | 67,90% |
Όσον αφορά τις κατηγορίες των επιβατικών, το B-segment παραμένει κυρίαρχο με 57,2%, ωστόσο τα supermini εμφάνισαν σημαντική πτώση 9,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, την ώρα που τα B-SUV συνέχισαν ανοδικά (3,9%). Έτσι το συνολικό πρόσημο της κατηγορίας των συμπαγών οχημάτων ήταν αρνητικό (-5,8%).
Αντίθετα, τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2023 εμφάνισαν τα μικρομεσαία οχήματα του C-segment με 4,3%, παρά την οριακή άνοδο των C-SUV (1,7%).
Segment | Ιανουάριος 2024 | Ιανουάριος 2023 | Διαφορά |
(μονάδες μεριδίου) | |||
A | 5,50% | 5,80% | -0,3 |
A-SUV | 2,50% | 1,30% | 1,2 |
A TOTAL | 7,90% | 7,10% | 0,9 |
B | 28,70% | 38,40% | -9,7 |
B-SUV | 28,60% | 24,70% | 3,9 |
B TOTAL | 57,20% | 63,10% | -5,8 |
C | 8,80% | 6,30% | 2,5 |
C-SUV | 19,10% | 17,40% | 1,7 |
C TOTAL | 27,90% | 23,70% | 4,3 |
D | 1,40% | 0,60% | 0,9 |
D-SUV | 3,90% | 3,90% | 0 |
D TOTAL | 5,30% | 4,50% | 0,9 |
E | 0,10% | 0,00% | 0 |
E-SUV | 0,30% | 0,40% | 0 |
E TOTAL | 0,40% | 0,40% | 0 |
F-G | 0,10% | 0,30% | -0,2 |
F-G-SUV | 0,30% | 0,20% | 0 |
F-G TOTAL | 0,30% | 0,60% | -0,2 |
SPORTS | 0,10% | 0,20% | -0,1 |
MPV | 0,00% | 0,10% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,70% | 0,50% | 0,2 |
Τέλος, στους τύπους καυσίμων, μπορεί τα βενζινοκίνητα να παρέμειναν στην κορυφή των ταξινομήσεων με 40,6%, ωστόσο είδαν το ποσοστό τους να μειώνεται κατά 6,6% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2023. Αντίθετα, σημαντική ήταν η άνοδος των υβριδικών (HEV), που κέρδισαν 12,1% και έχουν, πλέον, μερίδιο 36,0%. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα μεγαλύτερες απώλειες σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα κατέγραψαν τα diesel, με πτώση 7,2%.
Ιανουάριος 2024 | Ιανουάριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς | Μερίδιο αγοράς | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
στην ΕΕ | στην ΕΕ | |||||
Ιαν.-Δεκ. ‘23 | Ιαν.-Δεκ. ‘22 | |||||
Βενζίνη | 40,60% | 47,20% | -6,6 | 35,30% | 36,40% | -1,1 |
Πετρέλαιο | 12,60% | 19,80% | -7,2 | 13,60% | 16,40% | -2,8 |
Υβριδικά (HEV) | 36,00% | 23,90% | 12,1 | 25,80% | 22,70% | 3,1 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,80% | 6,80% | 2,9 | 22,30% | 21,60% | 0,7 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,10% | 0,30% | -0,2 | 3,00% | 3,00% | 0 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,00% | 2,00% | -1 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ταξινομήσεις Δεκεμβρίου: Στην κορυφή της ελληνικής αγοράς η Suzuki - Ποιο μοντέλο ξεχώρισε
Αυτές είναι οι δέκα πρώτες μάρκες σε πωλήσεις το 2023
2024: Πώς θα κινηθούν οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων - Τα δεδομένα για τα EV