Η ανοδική τάση της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας συνεχίστηκε και τον Νοέμβριο του 2022, με βάση τα στοιχεία που γνωστοποίησε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, λαμβάνοντας υπόψιν τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 8.077 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 7.165 τον αντίστοιχο μήνα του 2021, αλλά και 7.801 τον Οκτώβριο του 2022. Έτσι, σημειώθηκε ετήσια αύξηση, της τάξης του 12,7%. Αντίστοιχα, από την αρχή του έτους μέχρι και τον Νοέμβριο έχουν ταξινομηθεί 98.804 καινούρια Ι.Χ. αριθμός αυξημένος κατά 3,7 % σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Νοέμβριος 2022 | Νοέμβριος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.077 | 7.165 | 12,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 855 | 885 | -3,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 19 | 33 | -42,4% |
Ιανουάριος - Νοέμβριος 2022 | Ιανουάριος - Νοέβριος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 98.804 | 95.256 | 3,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 9.525 | 10.259 | -7,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 193 | 382 | -49,5% |
Segment | Νοέμβριος 2022 | Νοέμβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Νοέμβριος 2022 | Ιανουάριος–Νοέμβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,2% | 11,7% | -4,5 | 7,3% | 10,1% | -2,8 |
A-SUV | 1,5% | 0,5% | 1,0 | 1,9% | 1,2% | 0,6 |
A TOTAL | 8,8% | 12,2% | -3,4 | 9,1% | 11,3% | -2,2 |
B | 25,1% | 20,8% | 4,3 | 25,2% | 26,9% | -1,8 |
B-SUV | 25,1% | 21,7% | 3,3 | 24,3% | 21,8% | 2,5 |
B TOTAL | 50,1% | 42,6% | 7,6 | 49,4% | 48,7% | 0,7 |
C | 10,4% | 11,1% | -0,6 | 10,7% | 12,5% | -1,9 |
C-SUV | 21,4% | 26,2% | -4,8 | 22,2% | 21,0% | 1,2 |
C TOTAL | 31,9% | 37,3% | -5,4 | 32,8% | 33,5% | -0,7 |
D | 1,6% | 2,2% | -0,6 | 1,3% | 1,9% | -0,6 |
D-SUV | 5,4% | 4,0% | 1,4 | 5,3% | 2,7% | 2,6 |
D TOTAL | 7,0% | 6,2% | 0,9 | 6,6% | 4,5% | 2,1 |
E | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,1 |
E-SUV | 0,6% | 0,4% | 0,2 | 0,5% | 0,5% | 0,0 |
E TOTAL | 0,7% | 0,6% | 0,1 | 0,6% | 0,6% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,0% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | 0,1 | 0,3% | 0,1% | 0,2 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,2% | 0,1 | 0,4% | 0,1% | 0,3 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 0,8% | 0,3 | 0,7% | 0,8% | -0,1 |
| 100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
(Εκ των οποίων SUV | 54,2% | 53,0% | 1,2 | 54,3% | 47,2% | 7,1) |
Με βάση το κινητήριο σύνολο, τα αμιγώς θερμικά αυτοκίνητα υπερβαίνουν το 50% των ταξινομηθέντων Νοεμβρίου. Τα βενζινοκίνητα είναι στην κορυφή με 40,7%, ωστόσο στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα υβριδικά, με 32,4%. Τα πετρελαιοκίνητα ακολουθούν με 13,7%, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in hybrid συγκεντρώνουν μαζί 9,2%.
Νοέμβριος 2022 | Νοέμβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022 | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘22* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘21* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 40,7% | 40,9% | -0,2 | 45,1% | 49,7% | -4,6 | 37,9% | 41,2% | -3,3 |
Πετρέλαιο | 13,7% | 16,5% | -2,8 | 16,1% | 17,7% | -1,6 | 17,1% | 20,4% | -3,3 |
Υβριδικά (HEV) | 32,4% | 25,8% | 6,6 | 27,8% | 23,0% | 4,9 | 22,8% | 19,6% | 3,1 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,2% | 11,8% | -2,5 | 7,6% | 6,5% | 1,1 | 19,2% | 16,1% | 3,1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,6% | 1,0% | -0,4 | 0,6% | 1,3% | -0,7 | 3,0% | 2,7% | 0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,3% | 4,0% | -0,7 | 2,8% | 1,9% | 1,0 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Οκτώβριο ως εξής:
Οκτώβριος 2022 | Οκτώβριος 2021 | Μεταβολή | Ιανουάριος - Οκτώβριος 2022 | Ιανουάριος - Οκτώβριος 2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 745.855 | 664.861 | 12,2% | 7.529.965 | 8.191.692 | -8,1% |
ΕΕ 14(2) | 656.788 | 583.010 | 12,7% | 6.589.429 | 7.194.846 | -8,4% |
ΕΕ(1) & EFTA(3) | 776.409 | 692.240 | 12,2% | 7.838.948 | 8.537.803 | -8,2% |
Ελλάδα | 7.791 | 6.335 | 23,0% | 90.727 | 88.091 | 3,0% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.