Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2022 ταξινομήθηκαν 7.801 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 6.335 τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Έτσι, σημειώθηκε σημαντική αύξηση, της τάξης του 23,1%. Θετικό ήταν και το συγκριτικό πρόσημο στις ταξινομήσεις από την αρχή του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2021. Φέτος ταξινομήθηκαν 90.737 νέα οχήματα, έναντι 88.091 πέρυσι. Η μεταβολή είναι της τάξης του 3,0%.
Οκτώβριος 2022 | Οκτώβριος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 7.801 | 6.335 | 23,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 927 | 929 | -0,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 11 | 32 | -65,6% |
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2022 | Ιανουάριος - Οκτώβριος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 90.737 | 88.091 | 3,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 8.661 | 9.374 | -7,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 174 | 349 | -50,1% |
Segment | Οκτώβριος 2022 | Οκτώβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Οκτώβριος 2022 | Ιανουάριος–Οκτώβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 4,8% | 7,6% | -2,8 | 7,3% | 10,0% | -2,7 |
A-SUV | 2,3% | 1,2% | 1,1 | 1,9% | 1,3% | 0,6 |
A TOTAL | 7,1% | 8,8% | -1,7 | 9,2% | 11,3% | -2,1 |
B | 25,6% | 20,7% | 4,9 | 25,2% | 27,4% | -2,2 |
B-SUV | 18,2% | 26,6% | -8,4 | 24,2% | 21,8% | 2,4 |
B TOTAL | 43,8% | 47,3% | -3,5 | 49,4% | 49,2% | 0,2 |
C | 14,8% | 11,5% | 3,3 | 10,7% | 12,7% | -1,9 |
C-SUV | 24,5% | 25,7% | -1,2 | 22,2% | 20,6% | 1,6 |
C TOTAL | 39,3% | 37,2% | 2,1 | 32,9% | 33,2% | -0,3 |
D | 2,1% | 1,7% | 0,4 | 1,3% | 1,9% | -0,6 |
D-SUV | 5,9% | 3,3% | 2,6 | 5,3% | 2,5% | 2,7 |
D TOTAL | 8,0% | 5,0% | 3,0 | 6,6% | 4,4% | 2,2 |
E | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,6% | 0,3% | 0,3 | 0,5% | 0,5% | -0,0 |
E TOTAL | 0,6% | 0,6% | 0,1 | 0,5% | 0,6% | -0,1 |
F-G | 0,2% | 0,1% | 0,1 | 0,1% | 0,1% | 0,1 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,0% | 0,1 | 0,3% | 0,1% | 0,2 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,1% | 0,2 | 0,4% | 0,1% | 0,3 |
SPORTS | 0,3% | 0,2% | 0,1 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,6% | 0,8% | -0,2 | 0,7% | 0,8% | -0,1 |
| 100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
(Εκ των οποίων SUV | 51,5% | 57,1% | -5,6 | 54,3% | 46,8% | 7,6) |
Τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης βρίσκονται στην κορυφή των ταξινομήσεων του Οκτωβρίου, με ποσοστό 39,2%, ακολουθούμενα από τα υβριδικά (26,4%) και τα πετρελαιοκίνητα (19,2%). Ωστόσο σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο, μόνο τα diesel αύξησαν το μερίδιο που κατέχουν στην αγορά. Το ίδιο συνέβη και με τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV), που από το 9,1% ανέβηκαν στο 10,6%.
Οκτώβριος 2022 | Οκτώβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘22* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘21* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 39,2% | 42,8% | -3,6 | 45,4% | 50,4% | -5,0 | 37,9% | 41,2% | -3,3 |
Πετρέλαιο | 19,2% | 16,6% | 2,6 | 16,3% | 17,7% | -1,5 | 17,1% | 20,4% | -3,3 |
Υβριδικά (HEV) | 26,4% | 27,4% | -1,0 | 27,4% | 22,7% | 4,7 | 22,8% | 19,6% | 3,1 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 10,6% | 9,1% | 1,6 | 7,4% | 6,1% | 1,3 | 19,2% | 16,1% | 3,1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,7% | 1,4% | -0,7 | 0,7% | 1,3% | -0,7 | 3,0% | 2,7% | 0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,9% | 2,7% | 1,2 | 2,8% | 1,7% | 1,1 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Τέλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του ACEA, τον Σεπτέμβριο του 2022 οι ταξινομήσεις εμφάνισαν ανοδική τάση, καταγράφοντας αύξηση 9,6%. Ωστόσο, σε επίπεδο 9μήνου από την αρχή του έτους, σημειώνεται πτώση 9,9% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2021.
Σεπτέμβριος 2022 | Σεπτέμβριος 2021 | Μεταβολή | Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2022 | Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 787.870 | 718.718 | 9,6% | 6.784.318 | 7.526.831 | -9,9% |
ΕΕ 14(2) | 694.553 | 632.963 | 9,7% | 5.932.847 | 6.611.836 | -10,3% |
ΕΕ(1) & EFTA(3) | 824.657 | 757.531 | 8,9% | 7.062.747 | 7.845.563 | -10,0% |
Ελλάδα | 8.606 | 6.610 | 30,2% | 82.936 | 81.756 | 1,4% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.