Tετρακίνητη και με δύο κινητήρες η άγνωστη Alfa Romeo Alfasud Bimotore


H πρόθεση της Alfa Romeo να πρωταγωνιστήσει στους αγώνες ράλλυ οδηγεί στη δημιουργία μιας Alfasud με δύο κινητήρες και μόνιμη κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

  • 25/1/2021

Η σχέση της Alfa Romeo με τους αγώνες ξεκινά σχεδόν ταυτόχρονα με την παραγωγή του πρώτου τετράτροχου της μιλανέζικης φίρμας. Ήταν το 1911 όταν η A.L.F.A. 24 HP έλαβε μέρος στον φημισμένο αγώνα του Targa Florio χωρίς ωστόσο να καταφέρει να διακριθεί.

Οι επιτυχίες βέβαια δεν άργησαν να έρθουν, καθώς μόλις το 1924 οι Ιταλοί θα πανηγυρίσουν τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο, ενώ το 1950 και 1951 η Alfa Romeo θα βρεθεί στο ψηλότερο σκαλί του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1, γράφοντας με χρυσά γράμματα το όνομά της στην ιστορία του θεσμού.

Σχεδόν 20 χρόνια μετά και ειδικότερα το 1974 ένα νέο project γεννιέται στις τάξεις της Alfa Romeo, καθώς οι Ιταλοί έχουν αρχίσει να εξοικειώνονται με την ιδέα συμμετοχής τους σε αγώνες ράλλυ.

Για τον σκοπό αυτό θα ξεκινήσει η εξέλιξη ενός αγωνιστικού οχήματος, το οποίο και θα βασιστεί στη Alfasud. Επικεφαλής του προγράμματος εξέλιξης είναι ο G. Montovani, ο οποίος και ξεκινά στις εγκαταστάσεις που διαθέτει τη μετασκευή του ιταλικού μοντέλου.

Εκείνη την εποχή η ιδέα της χρήσης δύο κινητήρων δεν ήταν άγνωστη, παρέμενε ωστόσο ιδιαίτερα παράτολμη. Μη έχοντας και τίποτα να χάσουν οι Ιταλοί έδωσαν το πράσινο φως και από τη μια στιγμή στην άλλη η υπεράνω κάθε υποψίας Alfasud μεταμορφώθηκε σε ένα δικινητήριο κτήνος.

Η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1977, ενσωματώνοντας δύο τετρακύλινδρους κινητήρες boxer χωρητικότητας 1,2 λίτρου και δύο μηχανικά κιβώτια τεσσάρων σχέσεων.

Με αυτόν τον τρόπο, έπαιρναν κίνηση και οι δύο άξονες ενώ οι αναιμικές επιδόσεις του ιταλικού hatchback αποκτούσαν εν μία νυκτί μια αγωνιστική… χροιά.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις εκείνης της εποχής, η δικινητήρια Alfa Romeo Alfasud επιτάχυνε από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 215 χλμ./ώρα.

Πέρα από την παρουσία δύο κινητήρων, ο δεύτερος τοποθετήθηκε στη πίσω σειρά καθισμάτων, η Alfasud Bimotore απέκτησε νέους αεραγωγούς στα πίσω φτερά καθώς και μια δεύτερη σειρά οργάνων ελέγχου.

Παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία των δοκιμές εξέλιξης και μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες δεν κατάφερε ποτέ να λάβει μέρος σε κάποια διοργάνωση.'

Αυτό επέτρεψε στο να διατηρηθεί όλα αυτά τα χρόνια σε άριστη κατάσταση καθιστώντας την προσεχή δημοπράτησή του μια μοναδική πραγματική ευκαιρία για να αποκτήσει κανείς ένα one off αγωνιστικό πρωτότυπο της Alfa Romeo.  

Διαβάστε ακόμα: 

Οδηγώντας στο απόλυτο όριο μια Alfa Romeo 75 410 ίππων!    

Μια Alfa Romeo Disco Volante Spyder προς πώληση