Τι δήλωσε ο Carlos Ghosn για τη Nissan


Επιτάχυνση του προγράμματος που έχει θεσπίσει η Nissan για την ηλεκτροκίνηση των μοντέλων της προτείνει ο κ. Carlos Ghosn, ο πάλαι ποτέ ισχυρός άντρας της εταιρείας, για να παραμένει ανταγωνιστική.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 13/12/2021

Σε συνέντευξη που έδωσε ο κ. Carlos Ghosn, ο πρώην Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, προέτρεψε την τωρινή ηγεσία της ιαπωνικής εταιρείας να είναι πιο τολμηρή και να κινηθεί με πιο εντατικό ρυθμό προς τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Θυμίζουμε ότι ο κ. Ghosn ήταν ένας από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση. Ήδη πριν από το 2010 είχε επιτρέψει τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων παραγωγής των Renault και Nissan, ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault-Nissan (τότε, Renault-Nissan-Mitsubishi από το 2016 και έπειτα).

O κ. Ghosn, μιλώντας σε ξένους ανταποκριτές ιαπωνικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η ταχύτητα με την οποία συμβαίνουν οι αλλαγές είναι αυτή που θα καθορίσει ποιος θα νικήσει. Όταν παρουσίασα το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, όλοι γελούσαν μαζί μας. Ξέρετε, εσείς (που το κάνατε) χάσατε κύριοι».

Σε ερώτηση πώς σχολιάζει το γεγονός ότι η Nissan ανακοίνωσε πως θα επενδύσει περίπου 16 δισεκατομμύρια ευρώ ως το 2030 για να εξηλεκτρίσει το 50% των καινούργιων μοντέλων της, ο κ. Ghosn απάντησε: «Δεν νομίζω ότι είναι πολλά, όταν βλέπεις τα ποσά που πρόκειται επενδύσουν οι υπόλοιπες εταιρείες (γι’ αυτόν τον σκοπό). Πραγματικά, είναι σε πολύ κακή θέση σε αυτόν τον αγώνα. Δεν υπάρχει όραμα, δεν ξέρουν που πηγαίνουν. Δεν έχουν εικόνα γι’ αυτόν τον τεράστιο τεχνολογικό μετασχηματισμό που συμβαίνει.

»Η αγορά κινείται με τα κατάλληλα ποσά και με την πρέπουσα ταχύτητα. Πρόκειται να γίνει 100% ηλεκτρική. Η ίδια η αγορά σού λέει να ξεγράψεις εντελώς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης» τόνισε, δείχνοντας με νόημα την Tesla και την επιρροή που άσκησε στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια.

Τέλος ο κ. Ghosn, ο οποίος παραμένει στον Λίβανο έπειτα από την περιπετειώδη απόδρασή του από την Ιαπωνία πριν από σχεδόν δύο χρόνια, είπε επίσης ότι λειτουργεί ως σύμβουλος για εταιρείες που επενδύουν στην κινητικότητα μέσω ηλεκτρικών οχημάτων και ότι οι Κινέζοι θα είναι πολύ δυνατοί ανταγωνιστές τα επόμενα χρόνια σε αυτόν τον τομέα.