Tι είναι το πιστοποιητικό NFT που πρώτη παρουσίασε η Alfa Romeo Tonale


Η Tonale γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο που μπαίνει στον… χορό του blockchain, καταγράφοντας με ασφαλή τρόπο όλες τις παραμέτρους στον κύκλο ζωής του οχήματος.

  • 9/3/2023

Σχεδόν ένα χρόνο πριν η Alfa Romeo, μετά από μία μακρά περίοδο αναμονής, παρουσίαζε στο κοινό την Alfa Romeo Tonale. Κατά το λανσάρισμα έγινε γνωστό ότι το ιταλικό SUV θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία NFT, δημιουργώντας εύλογα πολλά ερωτηματικά.

Τα NFTs (non-fungible tokens), τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή στα έργα τέχνης, είναι μοναδικά ψηφιακά περουσιακά στοιχεία το οποία δεν μπορούν να αντικατασταθούν, ενώ πιστοποιούνται και αποθηκεύονται χάρη στην τεχνολογία blockchain. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι είναι σχεδόν αδύνατο να μπορέσει κάποιος να επέμβει και να τα τροποποιήσει.

Μπορεί τα NFTs να εκτόξευσαν τη φήμη τους μέσω της αγοράς έργων τέχνης ωστόσο μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν για ο,τιδήποτε: απ’ τη μουσική, μέχρι το ποδόσφαιρο και πλέον στα αυτοκίνητα.

Η Alfa Romeo ανακοίνωσε ότι το Tonale NFT είναι το πρώτο που παρουσιάζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία και πρόκειται στην ουσία για ένα ψηφιακό πιστοποιητικό που ξεκινά τη «ζωή» του απ’ τη στιγμή της αγοράς του οχήματος. Στη συνέχεια, αυτό που κάνει είναι να καταγράφει και να αποθηκεύει δεδομένα, για όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, χωρίς κανείς να μπορεί να επέμβει σε αυτά, όπως συμβαίνει δηλαδή και με το Bitcoin.

Για να γίνει ακόμα πιο κατανοητό, το NFT καταγράφει-αποθηκεύει όλα τα δεδομένα και δημιουργεί ένα πιστοποιητικό το οποίο χρησιμοποιείται για να αποδείξει ο κάτοχος ότι η συντήρησή του οχήματος αλλά και η χρήση του έχει γίνει με τον ενδεδειγμένο τρόπο, παίζοντας προφανώς σημαντικό ρόλο στη διακύμανση της αξίας του.

«Η ψηφιοποίηση είναι το σημείο κλειδί της Metamorphosis. Η Tonale είναι το πρώτο αυτοκίνητο που συνοδεύεται με τεχνολογία blockchain. Τα NFTs βασίζονται στην ίδια λογική που προστατεύει τις πληροφορίες του Bitcoin», ήταν το σχόλιο του επικεφαλής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της Alfa Romeo, Francesco Calcara.